هنرمندان خشم و انزجار خود را از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» غزه که منجر به خاک و خون کشیده‌شدن بیش از هزار کودک، زن و مرد فلسطینی شد اعلام کردند.

واکنش هنرمندان به جنایات غزه/ آنجا شهیدی است که شهیدی را حمل می‌کند

جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم فلسطین و شهر غزه به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن ادامه دارد و بمباران بیمارستان المعمدانی و به شهادت رساندن کودکان و افراد بی‌پناه و بیمار، خشم همه‌گان را برانگیخته است.

هنرمندان عرصه سینما، تئاتر و موسیقی ایران در پی جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در صفحه‌های مجازی‌شان با انتشار، تصاویر و فیلم‌های مادران و کودکان غرق در خون غزه به این جنایت واکنش نشان داده‌اند.

هوتن شکیبا: و زندگی این بچه‌ها ...

هوتن شکیبا بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بلافاصله بعد از انتشار اخبار بمباران بیمارستان المعمدانی به این جنایت رژیم صهیونیستی با انتشار فیلمی از بیمارستان و کودکان شهید شده، واکنش نشان داد.

وی در توضیح این تصویر چنین نوشت: «و زندگی این بچه‌ها ...»

فرزاد حسنی: اسراییل شر مطلق است

فرزاد حسنی از هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون نیز نیمه‌های شب با انتشار مطلبی در فضای مجازی به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داد.

وی در مطلب خود چنین نوشت:

«هر کس در مورد جنایتکار بودن اسراییل اگر و امایی بیاورد، باید دهانش را جر داد، اسراییل شر مطلق است.»

سیاوش حقیقی: نجاست از وجود حامیان رژیم صهیونیستی می‌بارد

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما نیز با انتشار تصویری از کودکان آسیب دیده در بیمارستان المعمدانی، نوشت:

«دنیای کثیف سیاست در سکوت. نجاست از وجود حامیان این رژیم صهیونیستی می‌بارد.»

سعید خانی: لعنت به جنگ

سعید خانی تهیه‌کننده سینما و تئاتر نیز با انتشار تصویری از کودکان بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «لعنت به جنگ».

محمد معتمدی: أمتلأت الجنه بالطیور

خواننده موسیقی ایرانی با انتشار تصویری گرافیکی از شهادت کودکان مجروحی که به سان فرشتگان به دیار معبود شتافتند، با نگارش هشتگ «مستشفی_المعمدانی» به زبان عربی نوشت: «أمتلأت الجنه بالطیور» 

محمدحسین مهدویان: سامعنی!

محمدحسین مهدویان کارگردان سینما با انتشار تصویری از دو کودک مجروح در بیمارستان المعمدانی نوشت: «سامعنی!!!  صدامو می‌شنوی، حرف بزن بفهمم زنده‌ای!»

هومن حاج عبداللهی: نفرین به جنگ

هومن حاج عبداللهی، بازیگر در توضیح یک تصویر از بمباران بیمارستان غزه نوشت: «کودکان مظلوم‌ترین قربانیان هر جنگی هستند. در همه ادیان الهی خواست و اراده خداوند نوزادان را نصیب والدین می‌کند. نوزاد که اراده‌ای  برای انتخاب والدین و جغرافیای زندگی‌اش ندارد اما در جنگ‌ها به جرم کودک دشمن بودن بیشترین آسیب را می‌بیند. نفرین به جنگ.»

شهرام گیل‌آبادی: چشم جادو مال تو...

شهرام گیل‌آبادی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر با تصویر کودک خردسال زخمی در آغوش پدر، نوشت: «چشم جادو مال تو دل آهو مال من».

محمدرضا مقدسیان منتقد سینما و مجری تلویزیون نیز در واکنش به بمباران بیمارستان المعمدانی، در فضای مجازی در پس‌زمینه‌ای مشکلی، هشتک بیمارستان المعمدانی را قرار داد.

سیما تیرانداز: بیچاره مردم بی‌گناه...

سیما تیرانداز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز در واکنش به این جنایات جنگی نوشت: «بیچاره مردم بی‌گناه که در آتش جنگ می‌سوزند».

محمود بابایی: کدام جغرافیا غریب تر از فلسطین؟

محمود بابایی تهیه کننده سینما در واکنش به این جنایات جنگی نوشت: « کدام روز بیچاره تر از این روزگار و کدام جغرافیا غریب تر از فلسطین؟».

عباس نادران: اتمام حجت

عباس نادران تهیه کننده سینما با انتشار مطلبی در فضای مجازی به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داد.

عباس نادران: حمله امشب به بیمارستان غزه اتمام حجت بود: نه اتمام حجت اسرائیل با حماس یا ایران یا هرچی!

اتمام حجت منو تو با وجدان و شرافتمون!

اینکه منو تو کدوم سمت تاریخ وایسادیم و برای منافع یا مصالح کوتاه مدتمون تا کی تصمیم داریم سکوت کنیم؟!

جواد فتحی: داستان باشرف ها

جواد فتحی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون نیز با انتشار تصویری در فضای مجازی خود، نوشت: داستان فلسطین داستان باشرف هاست...حالا خود دانید

ابوالفضل صفری: انتقام یا الان یا...

ابوالفضل صفری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از کودکان آسیب دیده در بیمارستان المعمدانی، نوشت: ماجرای اسرائیل و غزه داره مثل ماجرای سردار سلیمانی میشه...انتقام یا الان؛ یا یه سری سوله خالی رو بعدا میزنن.

محسن کیایی: لعنت به جنگ

محسن کیایی بازیگر سینما و تلویزیون نیز در واکنش به این جنایات جنگی نوشت: «لعنت به جنگ، لعنت به خاورمیانه، لعنت به نفت، لعنت به سیاست».

مجید واشقانی: دیگر باید به انسان بودن تسلیت گفت

مجید واشقانی بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار تصویری از کودکان بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «دیگر باید به انسان بودن تسلیت گفت».

المیرا شریفی مقدم: بیمارستان هدف نیست...

المیرا شریفی مقدم مجری تلویزیون با انتشار مطلبی در فضای مجازی به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داد.

بهرام افشاری: لعنت به جنگ...لعنت به کودک کشی

بهرام افشاری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار مطلبی در فضای مجازی به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داد.

نوید محمودی: این لعنتی جنگ...

نوید محمودی کارگردان سینما و تلویزیون با انتشار مطلبی در فضای مجازی به جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی واکنش نشان داد.

رضا محقق: بترس از کسی که به جز خدا یاری ندارد

رضا محقق تهیه‌کننده و کارگردان سینما با انتشار تصویری از کودکان آسیب دیده در بیمارستان المعمدانی، نوشت: بترس از کسی که به جز خدا یاری ندارد، ظلوم تر از مظلوم... مدعیان آزادی برای آزای هم که شده سکت خود را بشکنید...برای آنانی که به جز خون برای وطنشان مطاعی ندارند...

مژده لواسانی: در آنجا شهیدی است که شهیدی آن را حمل می کند...

مژده لواسانی مجری رادیو و تلویزیون نوشت: «اگر از تو درباره غزه پرسیدند، بگو به آنها در آنجا شهیدی است که شهیدی آن را حمل می کند و شهیدی از وی عکس میگیرد و شهیدی او را بدرقه می کند و شهیدی بر وی نماز میخواند...»

فرزین محدث: انسان موجود ترسناکی است...

فرزین محدث بازیگر سینما و تئاتر نیز با انتشار عکسی خبری با تیتر «فاجعه انسانی در غزه؛ حداقل 500 نفر شهید در بمباران بیمارستان»، چنین نوشت: «انسان موجود ترسناکی است و جنایت برایش یک سرگرمی».

محمدحسین مهدویان: صدامو می‌شنوی؟...

محمدحسین مهدویان کارگردان سینما با انتشار فیلمی از گفتگوی یک کودک با کودک شهید شده در بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «سامعنی!! صدامو می‌شنوی؟ حرف بزن بفهمم زنده‌ای».

نیما جاویدی: جنایتی بی شرمانه

نیما جاویدی، کارگردان «سرخپوست» و «آکتور» با انتشار تصویری از کودکی آسیب‌دیده در بمباران بیمارستان المعمدانی، نوشت: «این یک جنایت بی‌شرمانه است.» 

زیبا کرمعلی:تف به شرف تمام مدیاهای جهان

زیبا کرمعلی، بازیگر سینما با انتشار عکسی خبری با تیتر «فاجعه انسانی در غزه؛ حداقل 500 نفر شهید در بمباران بیمارستان»، واکنش نشان داد.

او نوشت:: تف به شرف تمام مدیاهای جهان که انسان و آدمیزاد براشون حرفه! تهش بستگی داره در رو کدوم پاشنه بچرخه براشون!

مصطفی راغب: لعنت به ظلم

مصطفی راغب خواننده موسیقی پاپ هم با انتشار متنی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه نوشت: «قتل عام نزدیک به هزار نفر در یک بیمارستان قلب هرانسانی را به درد می‌آورد. لعنت به ظلم، لعنت به ظالم و ظالمان اسرائیلی. خدای مهربانم، صلح و آرامش را نصیب همه انسان‌ها این جهان هستی کن.»

ایوب آقاخانی و شعری از محمود درویش

ایوب آقاخانی نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز فیلم کوتاهی از محمود درویش را که شعری درباره فلسطین و مظلومیت مردمانش می‌خواند، منتشر کرد.

حسام آرین: از خودم خجالت می‌کشم 

حسام آرین،خواننده، نوشته است: «واقعا از خودم خجالت می‌کشم که همزمان این بلا سر  این بچه‌ها می‌آید و من هم زمان به زیست عادی‌ام ادامه می‌دهم.»

روزبه بمانی لعنت به جنگ

روزبه بمانی، ترانه‌سرا و خواننده با انتشار تصویری نوشت: «لعنت به جنگ».

احسان علیخانی: تنهای قربانی سیاست کثیف، مردم بی‌گناهند
احسان علیخانی مجری شناخته شده تلویزیون با انتشار تصویری از شهدای بمباران بیمارستان المعمدانی، چنین نوشت: «حمله موشکی به بیمارستان که تنها پناه بیمار، زخمی، زنان و کودکان است، این یک فاجعه است برای انسان، برای انسانیت، برای تمدن بشر، برای تمام ادعاهای توخالی جهان، برای تمام صورت‌های نقاب‌زده با لبخند که فریاد انسانیت و عدالت سر می‌دهند، تنها قربانی سیاست کثیف، مردم بی‌گناهند.»

علی لهراسبی: عجب آشفته بازاری‌ست ... 

علی لهراسبی، خواننده، این جملات را منتشر کرد: «عجب آشفته بازاری است دنیا، مرگ برظلم ، مرگ بر ظالم».

سید مجتبی طباطبایی: برای ستمگران آتش آماده کرده ایم

سید مجتبی طباطبایی، کارگردان سینما: ما برای ستمگران آتش آماده کرده ایم که آن هارا از هر سو احاطه کرده و اگر تشنه شوند و تقاضای آب کنند آبی برای آنها می آورند همچون فلز گداخته که صورتها را بریان می کند!چه نوشیدنی بدی! و چه بد محل اجتماعی

سیدمازیار هاشمی: نمی توان سکوت کرد

 تهیه‌کننده سینما نوشت: «نمی‌توان نسبت به این کودک‌کشی وحشیانه و کشتار انسان‌های بی‌گناه و بی‌پناه سکوت کرد»

فاضل نظری: سیل آه غم

فاضل نظری، شاعر نیز یکی از شعرهایش را با تصویر کودکی از غزه به اشتراک گذاشت: «سیل آه خلق،‌سد ظلم را خواهد شکست»

اسدالله شبانی: ننگتان باد!

اسدالله شبانی، نویسنده در استوری اینستاگرامش نوشته است: «رژیم نژادپرست اسرائیل حتا بیمارستان‌ها را هم بر سر بیماران آوار می‌کند. قدرت‌های جهانی هم برایش کف می‌زنند! ننگتان باد!»

علی‌محمد مودب: دیده بگشا برستم...

علی محمد مودب، شاعر هم با انتشار تصاویری از بمباران بیمارستان المعمدانی، شعر معروف «دیده بگشا بر ستم، در این فریبستان علی!» را بازنشر و پیشنهاد داده است که به مناسبت این جنایت، همه شاهران در مکانی حمع شوند و شعرسرایی کنند.

 داود میرباقری: فاجعه بیمارستان المعمدانی هولناک است

داوود میرباقری،کارگردان تلویزیون یادداشتی برای مردم غزه نوشته است:
«بسمه تعالی... فاجعه بیمارستان المعمدانی غزه، بسیار تکان‌دهنده و هولناک بود. آنچه رخ داد در قاموس هیچ نبرد و جنگی نمی‌گنجد. کشتار صدها غیرنظامی و زن و کودک مجروح بی‌پناه هیچ توجیهی ندارد و محصول جنون جنگ افروزان است. این فاجعه بزرگ و جنایات رخ داده در غزه که دل‌هایمان را به درد آورده است تسلیت می‌گویم و صبری جزیل برای بازماندگان آرزو دارم. در آخر به کلام الهی پناه می‌برم که سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ. و آنان که ظلم و ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می‌گردند.»

علیرضا خمسه: گاهی کلمات درد دارد

بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون کشورمان با انتشار تصویری تلخ از کودک بی‌جان در دستان پدرش به کشتار کودکان فلسطینی واکنش نشاده داد و نوشت: «گاهی کلمات درد دارد اما صدا ندارد کشتن ده‌ها کودک بیگناه جنایت فوق بشری است.»

محسن چاوشی: نفرین به جنگ

محسن چاوشی خواننده  نیز در پستی اینستاگرامی که تصاویری از جنایت‌ صهیونیست‌ها در بیمارستان المعمدانی و کودکان زخمی را نشان می‌دهد، نوشت: «نفرین به جنگ»

ملیکا زارعی: یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون غلتیدن گرامی...

مجری برنامه‌های کودک و نوجوان نوشت‌: «این روزها روز کودک است و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و ... من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم اما... مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود!؟ تصویر زجه‌های پدران و مادران داغ‌دیده‌ای که معلوم نیست، ‌ آیا فردا را خواهند دید ... همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده، تنها آرزوی روزی رو دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا رو پر کنه. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون غلتیدن گرامی...»‌

محمد بحرانی: این جنگ نیست،نسل کشی است...

صداپیشه و بازیگر نیز با هشتک #مرگ_بر_جنگ در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی نوشته است: یه موقع جنگ هم قوانینی داشت. این جنگ نیست. نسل‌کشی است. بیست و چند سال است که برای بچه‌ها برنامه می‌سازم به امید بهتر شدن جهان برای آدم‌های آینده ... ه. اما دیگه ناامیدم.

ادامه دارد ...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.