سران برخی کشورهای اسلامی که در حوزه میدانی کمکی به مقاومت در غزه نکرده اند، حال این صحنه را به میدانی برای طرح شعارهایی در حمایت از فلسطین با هدف جلب افکار عمومی درونی کشورشان یافتند.

اشک تمساح سران منطقه برای غزه/ نشست صلح قاهره، صحنه ای دیگر در حمایت ظاهری حاکمان مسلمان از فلسطین

اجلاس صلح قاهره که امروز با حضور جمعی از مقامات سیاسی کشورهای مختلف در حمایت از فلسطین برگزار شد، در میان ادامه جنایات و حملات بی امان صهیونیست ها، تنها به صحنه ای دیگر برای اعلام حمایت زبانی از غزه بدل گشت. سران برخی کشورهای اسلامی که در حوزه میدانی کمکی به مقاومت در غزه نکرده و بلکه دوشادوش واشنگتن و تل اویو حرکت می کنند، حال این صحنه را به میدانی برای طرح شعارهایی در حمایت از فلسطین با هدف جلب افکار عمومی درونی کشورشان یافتند.

بر این اساس رئیس جمهور مصر که دولتش تا روز گذشته تنها راه دسترسی زمینی به نوار غزه را بسته بود در اظهاراتی ضمن محکومیت کشتار غیرنظامیان در فلسطین، تصریح کرد قاهره دستور بستن گذرگاه رفح را صادر نکرده، بلکه این ارتش اسرائیل بوده که آن را بمباران کرده است. «عبدالفتاح السیسی» البته در ادامه تاکید کرد که ما قاطعانه کوچ اجباری فلسطینیان به سیناء را رد می‌کنیم زیرا این اقدام باعث کنار رفتن مسئله فلسطین است.

«فیصل بن فرحان» وزیرخارجه عربستان سعودی که کشورش در مسیر عادی سازی روابط با رزیم صهیونیستی حرکت می کند هم در نشست قاهره گفت: جامعه بین المللی ناتوان است و ما از آنها می‌خواهیم اسرائیل را به توقف عملیات نظامی علیه غزه، ملزم کنند. عبدالله دوم شاه اردن نیز در سخنانی تاکید کرد: ما نسبت به عملیات اخراج و کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه، قدس و کرانه باختری هشدار می‌دهیم. اشغالگران صهیونیست به درخواست‌های ما برای آتش بس توجهی نمی‌کند. «هاکان فیدان»، وزیر امور خارجه ترکیه که کشورش در عیان روباط گرمی با تل آویوی برقرار کرده هم در نشست قاهره برای فلسطین، ضمن محکومیت تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه، تاکید کرد: آنکارا اجازه اهانت بیشتر به فلسطینیان را نخواهد داد. «محمدشیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق هم گفت: هیچ کس حق کوتاه آمدن یا مصالحه از جانب مردم فلسطین را ندارد، آن‌ها در قضیه خودشان تصمیم‌گیرند.

گفتنی است نشست صلح قاهره با هدف بحث و تبادل نظر درباره جنگ فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، به میزبانی مصر برگزار شد. ۳۱ کشور و ۳ سازمان بین‌المللی از جمله سران قطر، ترکیه، یونان، تشکیلات خودگردان فلسطین، امارات، بحرین، عربستان سعودی، کویت، عراق، ایتالیا، قبرس و دبیرکل سازمان ملل متحد در این نشست شرکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.