انتخابات

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه و شهادت چند فلسطینی در حمله نظامیان اشغالگر به کرانه باختری از جدیدترین اخبار تحولات میدانی فلسطین است.

حملات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ هشدار وزارت بهداشت غزه درباره تمام شدن سوخت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، در حالی که حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد نظامیان اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله اردوگاه جنین یورش برده و چند فلسطینی را به شهادت رساندند.

 احتمال تکرار جنایت بیمارستان المعمدانی توسط صهیونیست‌ها

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داد در صورتی که اشغالگران، تهدیدشان در خصوص بمباران بیمارستان‌های غزه را عملی کنند، جنایت بیمارستان المعمدانی تکرار خواهد شد.

اعتراف رژیم صهیونیستی به هلاکت و زخمی شدن ۴ نظامی اسرائیلی

رژیم صهیونیستی بعد از ساعت‌ها سکوت به هلاکت و زخمی ‌شدن چهار نظامی خود در جریان پیشروی زمینی به نوار غزه اعتراف کرد.

حملات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی حومه مناطق یارین و البستان در جنوب لبنان را گلوله باران کرد.

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره تمام شدن سوخت

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: اگر سوخت تمام شود، هزاران بیمار با مرگ دست و پنجه نرم خواهند کرد و خدمات بهداشتی متوقف خواهد شد. از طرفهای ذی ربط می خواهیم که کمک های بهداشتی ضروری به غزه ارسال کنند.

تلفات وارده به نظامیان آمریکایی در حمله مقاومت به عین الاسد

یک منبع امنیتی عراقی روز یکشنبه از تلفات وارده به نظامیان آمریکایی در نتیجه حمله به پایگاه عین الاسد در جریان این حملات خبر داد.

یک منبع امنیتی عراقی روز یکشنبه از تلفات وارده به نظامیان آمریکایی در نتیجه حمله به پایگاه عین الاسد در جریان این حملات خبر داد.

این منبع بیان کرد: در نتیجه سه حمله پهپادی و موشکی نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه «البغدادی» در منطقه «هیت» در استان غرب الانبار عراق یک پیمانکار خارجی و ۲ نفر از نظامیان آمریکایی کشته و ۶ نظامی دیگر آمریکایی زخمی شدند.

بن حبتور: حملات به غزه ادامه پیدا کند، کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ هدف قرار خواهد گرفت

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر پیشبرد امور در صنعا اعلام کرد: صنعا با تمام امکانات خود در پاسخ به کشتار در غزه کمک کرده و خواهد کرد.

وی افزود: اگر حملات به غزه ادامه پیدا کند، کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ هدف قرار خواهد گرفت.

بن حبتور تاکید کرد: آمریکاییها موشکها و پهپادهایی که در راه اراضی اشغالی بودند را رهگیری و برخی از آنها را ساقط کردند اما برخی دیگر توانستند به اهداف خود برسند.

شکست تلاش نظامیان صهیونیست برای ورود به غزه/ چهار نظامی زخمی شدند

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز با صدور بیانیه ای از ناکامی صهیونیست ها در عملیات نفوذ زمینی به داخل اراضی نوار غزه خبر داد.

بر پایه اعلام گردان‌های قسام، مجاهدان شاخه نظامی حماس فورا نیروی نفوذی دشمن را محاصره کرده و دو بولدزر و یک تانک آنها را هدف قرار داده و نیروهای صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی از منطقه و بازگشت به آن سوی دیوار مرزی کردند.

گردان‌های قسام تاکید کرد که مجاهدان این گردان‌ها هم به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشتند.

زخمی شدن چهار نظامی صهیونیست

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که در نتیجه شلیک موشک ضدزره از غزه به سمت نظامیان صهیونیست در منطقه کیزوویم، تلفات سنگینی به صهیونیست‌ها وارد شده است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که بر اثر شلیک موشک ضدزره به سمت نظامیان صهیونیست در نوار مرزی باریکه غزه، ۴ نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

تعداد شهدای غزه از ۴۷۰۰ نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت فلسطین خبر داد که از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی تا کنون، چهار هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۵ هزار و ۸۹۸ نفر هم زخمی شده‌اند.

منابع رسمی فلسطینی از افزایش شمار شهدای غزه، با تداوم حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه طی شانزدهمین روز پیاپی خبر دادند.

۱۸۷۳ نفر از شهدا کودک، ۱۰۲۳ نفر زن و ۱۸۷ نفر هم سالخورده هستند.

تاکنون ۱۵۸۹۸ نفر هم در حملات به غزه زخمی شدند.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، با استفاده از بمب‌ها و موشک‌های بسیار قوی و پیشرفته، زیرساخت‌های مسکونی و حیاتی نوار غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است.

تعداد شهدای غزه به ۴۶۵۱ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار  غزه از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی (۱۵ مهر ماه) تاکنون به ۴۶۵۱ نفر رسید که ۱۸۷۳ نفر از آنها کودک، ۱۰۲۳ نفر زن و ۱۸۷ نفر سالخورده هستند. تعداد مجروحان هم به ۱۴ هزار و ۲۴۵  نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد: رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست به قتل عام مردم غزه زد و طی حملات متعدد ۲۶۶ شهروند فلسطینی را به شهادت رساند که ۱۱۷ نفر آن‌ها کودک بوده و اکثر آن‌ها ساکنان جنوب غزه هستند.

۹۰ شهید در کرانه باختری از ابتدای طوفان الاقصی/ افزایش شهدای جنین

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یکی دیگر از شهدای حمله امروز اشغالگران صهیونیست به اردوگاه جنین به بیمارستان دولتی جنین انتقال داده شد.

بدین گونه شمار شهدای امروز در جنین به ۳ نفر افزایش یافت.

از بامداد امروز تا این لحظه ۵ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری از جمله جنین، طوباس و نابلس به شهادت رسیدند.

با شهادت این پنج نفر، مجموع شهدای کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته نیز به ۹۰ نفر افزایش یافت.

صهیونیست‌ها نگران حملات موشکی از عراق و یمن به سوی اراضی اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که برآوردها از احتمال حمله موشکی از یمن و عراق به اراضی اشغالی حکایت دارد.

این در حالی است که دو روز پیش منابع آمریکایی از پرتاب چندین فروند موشک از یمن به سوی یک ناو جنگی ارتش آمریکا خبر داده بودند.

برخی منابع آگاه اعلام کردند که این موشک‌ها نه با هدف حمله به ناو آمریکایی بلکه برای هدف قرار دادن اراضی اشغالی پرتاب شده بودند.

برخی منابع حتی از پرتاب چندین پهپاد انتحاری به سوی اراضی اشغالی از اراضی یمن خبر داده بودند که از سوی ناو آمریکایی منهدم شده بودند.

«سید حسن نصرالله» نبرد با اشغالگران صهیونیست را مدیریت کند

نماینده پارلمان لبنان وابسته به حزب الله لبنان اعلام کرد که دبیرکل این حزب مستقیماً نبرد با دشمن صهیونیستی را مدیریت می‌کند.

 «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفا به مقاومت در پارلمان لبنان وابسته به حزب الله در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان لحظه به لحظه تحولات مربوط به درگیری‌ها در جنوب لبنان و نوار غزه را زیر نظر دارد.

وی در ادامه افزود: دبیرکل حزب الله لبنان به همراه فرماندهان میدانی بر اداره نبرد با دشمن صهیونیستی نظارت دارد. من پیام سید حسن نصرالله را خطاب به خانواده‌های شهدا مبنی بر اینکه تمام شهدا مانند فرزندان ایشان هستند ابلاغ کردم.

حسن فضل الله تصریح کرد: عدم سخنرانی سید حسن نصرالله به مدیریت این نبرد مربوط می‌شود و زمانی که احساس شود سخنرانی برای مدیریت نبرد ضروری است این امر محقق می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: نیروهای مقاومت با عناصر ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان مبارزه می‌کنند و در جریان این نبرد تعدادی از عناصر نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شده اند. مقاومت لبنان مسیر خود را که برای دفاع از کشور انتخاب کرده به خوبی می‌شناسد.

حسن فضل الله ادامه داد: جنوب لبنان که به مقاومت شناخته می‌شود بهترین فرزندان خود را تقدیم میادین نبرد با دشمن صهیونیستی کرده است. رزمندگان و خانواده‌های صبور آنها در خط مقدم دفاع از کشورمان قرار دارند. ما در لبنان گزینه‌ای جز دفاع از کشورمان نداریم.

وی اضافه کرد: دشمن برای حمله به کشور ما برنامه ریزی می‌کرد اما آمریکا که تصمیم گیرنده اصلی است از ترس شکست‌های جدید، دشمن را از تصمیم خود منصرف کرد. کشور ما هدف قرار گرفته و دشمن در کمین ما نشسته اما در عین حال می‌داند که مقاومت در طول خط جبهه جنوبی آماده است.

افزایش تعداد صهیونیست‌های زخمی شده در عملیات طوفان الاقصی

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعداد صهیونیست‌های زخمی شده در جریان عملیات طوفان الاقصی از هفت اکتبر تاکنون افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد صهیونیست‌های زخمی شده در عملیات نیروهای مقاومت فلسطین به ۵ هزار و ۱۳۲ صهیونیست رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۴۷ تن از زخمی‌های بستری شده در بیمارستان‌های این رژیم در شرایط وخیمی به سر می‌برند.

این وزارتخانه تاکید کرد که ۲۹۹ صهیونیست همچنان در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی بستری هستند.

پیش از این سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده بود: ۲۰۳ اسیر نزد نیروهای فلسطینی در غزه قرار دارند.

وی در ادامه افزود که تاکنون بیش از ۳۰۰ نظامی صهیونیست نیز در جریان عملیات طوفان الاقصی کشته شده‌اند.

حمله موشکی مجدد به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در عراق

یک منبع نظامی از حمله موشکی جدید به پایگاه نظامیان آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

شبکه الجزیره دقایقی قبل به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد: حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عین الاسد در عراق صورت گرفت و از داخل این پایگاه صدای انفجار به گوش رسیده است.

پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه طی چند روز گذشته همزمان با تشدید حملات اشغالگران صهیونیست علیه نوار غزه افزایش یافته است به طوری که روز گذشته نیز منابع عراقی از حمله جدید به پایگاه عین الاسد محل استقرار نظامیان آمریکایی در غرب این کشور خبر دادند.

مسکو: اشغال اراضی فلسطینیان برای شهرک‌سازی باید متوقف شود

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در اجلاس بین‌المللی صلح در قاهره گفت که به باور مسکو، «آغاز فوری مذاکرات و اقدامات جمعی راهبردی به منظور حل و فصل جنگ اسراییل و فلسطین ضرورت دارد.»

بوگدانوف در این سخنرانی اظهار داشت: همزمان با تحقق وظایف اضطراری مرتبط با متوقف کردن تشدید خشونت‌ها، ضرورت دارد که مذاکرات راهبردی برای حل و فصل دیپلماتیک جنگ آغاز شود زیرا توسعه این مذاکرات پیش‌تر به دست گروه چهارجانبه میانجی‌گران در خاورمیانه متشکل از روسیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد مدیریت شد.

دیپلمات ارشد روس با اشاره به اینکه ایجاد یک سازوکار میانجی‌گری جمعی با نقش‌آفرینی فعال کشورهای منطقه در دستور کار است، تاکید کرد: این مساله پیش‌تر با رویه‌های مثبتی که اخیرا در تحولات خاورمیانه شکل گرفته، اثبات شده است که از جمله آن می‌توان به ازسرگیری روابط عربستان و ایران، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و احیای تدریجی روابط بین دولتی میان سوریه و ترکیه اشاره کرد.

وزارت بهداشت غزه: کمک‌ها به غزه ناکافی بود و به بیمارستان‌ها نرسید

سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری «الجزیره» گفت: اشغالگران  تجمعات شهروندان را در بازارها، عبادتگاه‌ها و رستوران‌ها هدف قرار می دهد.

وی افزود: نظام سلامت تمام قابلیت‌های درمانی خود را از دست داده و سوخت مورد نیاز برای راه اندازی آن را ندارد.

این سخنگوی در ادامه گفت: کمک‌های محدودی که به نوار غزه شد بسیار کم بود و به بیمارستان‌ها نرسید.

وی خاطرنشان کرد که مکانیسم ارسال کمک‌ها هیچ تغییری در واقعیت اسفناک انسانی مردم غزه ایجاد نکرد.

دولت فلسطین: رژیم صهیونیستی تجمعات مردمی را هدف قرار می‌دهد

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین مستقر در غزه امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: متجاوزان تجمعات شهروندان به ویژه بازارها و نانوایی‌ها را هدف قرار می‌دهد که این تجاوزات منجر به شهادت ده‌ها نفر شده است، که هدف آن‌ها کشتار و تشدید وضعیت انسانی است.

در این بیانیه آمده است: بیمارستان‌های غزه هر ساعت حدود ۵۰ نفر را پذیرش می‌کند که متشکل از شهدا و مجروحین هستند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

۱۴ شهرک صهیونیست نشین دیگر در نزدیکی مرز با لبنان تخلیه می شوند

هم‌زمان با افزایش تنش‌ها در مناطق شمالی اراضی اشغالی و تبادل آتش روزانه بین مبارزان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی، وزارت جنگ رژیم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل تصمیم دارد ۱۴ شهرک صهیونیست‌نشین دیگر در شمال اراضی اشغالی و در نزدیک مرز با لبنان تخلیه کند.

همچنین، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی قبل نیز سه مرتبه مناطق اطراف بیمارستان شهداالاقصی را بمباران کردند.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز یکشنبه حملات هوایی خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته است.

ازسرگیری حملات موشکی قسام به تل آویو / ۱۱۰ شهید در غزه از شب گذشته

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) امروز یکشنبه مجدداً شهر اشغالی تل آویو را در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه هدف حمله موشکی قرار داد.

منابع عبری زبان از شنیده شدن صدای انفجار مهیب و به صدا درآمدن آژیر خطر در تل آویو خبر دادند.

مقاومت فلسطین همچنین بیت یام، تل آویو و حولون را هدف حمله موشکی قرار داد.

غزه، فلوجه عراق نیست

تحلیلگر آمریکایی: طبق تجربه خویش از دشواری‌های لشکرکشی ارتش آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳، جهنم واقعی در انتظار اسرائیلی‌ها است، زیرا غزه، پر از شبکه تونل ارتباطی است و مثل فلوجه نخواهد بود.

«رابرت کاپلان» فعال برجسته رسانه‌ای و تحلیلگر مسایل بین‌المللی امروز شنبه در تحلیلی از آنچه که در انتظار ارتش اسرائیل در لشکرکشی به نوار غزه است، در روزنامه «بیزنس اینسایدر» نوشت: اسرائیل با ورود به خاک غزه، جهنم را به چشم خواهند دید.

تحلیلگر برجسته مسایل بین المللی در آمریکا پیش بینی کرد که حمله زمینی ارتش اسرائیل به غزه نه تنها دشوار خواهد بود، بلکه جهنمی واقعی و مهلک‌تر از آنچه ارتش آمریکا در جریان لشکرکشی به عراق و به ویژه در تصرف فلوجه (۲۰۰۴) را تجربه کردند را بایستی متحمل شود.

رابرت کاپلان در یادداشت خود در روزنامه بیزنس اینسایدر تاکید کرد: به باور من، در صورت حمله زمینی به خاک غزه، اسرائیلی‌ها جهنم را به چشم خود خواهند چشید و انتظار می‌رود که با ورود ارتش به خاک غزه شاهد تلفات سنگین در صفوف نظامیان اسرائیلی و غیر نظامیان در غزه باشیم.

تحلیلگر این گزارش می‌افزاید: طبق تجربه پیشین خود از لشکرکشی زمینی آمریکا به شهر فلوجه در جریان حمله به عراق، ارتش با رقبای ورزیده و کلاسیک در جنگ خیابانی مواجه خواهد شد که نه تنها آسان نخواهد بود، بلکه شاهد تزلزل و آشوب و اضطراب در صفوف ارتش اسرائیل خواهیم بود.

حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه های دمشق و حلب

رسانه‌های سوری گزارش دادند که مناطق اطراف فرودگاه‌های بین المللی دمشق و حلب در جریان یک حمله موشکی هدف قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، حمله به فرودگاه بین المللی حلب در شمال سوریه با شلیک چهار موشک انجام شده است.

فلسطین الیوم نیز گزارش داد که این حمله موشکی توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی صورت گرفته است

حملات هوایی و توپخانه ای رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز یکشنبه حملات هوایی خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته است.

حمله جنگنده‌های صهیونیست به نزدیک بیمارستان شهداالاقصی

خبرنگار شبکه المیادین نیز از حملات توپخانه ای وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق شمالی نوار غزه خبر داد.

همچنین جنگنده‌های ارتش این رژیم مناطق مختلف خانیونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

منابع پزشکی در فلسطین اعلام کردند که در جریان بمباران مناطق مختلف نوار غزه توسط جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی شب گذشته تاکنون بیش از ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

حمله جنگنده‌های صهیونیست به نزدیک بیمارستان شهداالاقصی

شهادت چند فلسطینی در حمله اشغالگران به کرانه باختری

درگیری‌های مسلحانه ای میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در جریان یورش این اشغالگران به استان طوباس واقع در شمال شرقی کرانه باختری به وقوع پیوسته است.

منابع محلی تاکید کردند که در جریان تیراندازی اشغالگران صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها در منطقه طمون واقع در جنوب طوباس دست کم یک جوان فلسطینی به شهادت رسیده است.

المیادین گزارش داد که درگیری‌های سنگینی میان دو طرف در اردوگاه عسکر شرق نابلس نیز رخ داده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در جریان یورش نظامیان صهیونیست به نابلس تاکنون چهار جوان فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، تعداد شهدای کرانه باختری از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۸۹ تن رسیده است.

حمله جنگنده‌های صهیونیست به نزدیک بیمارستان شهداالاقصی

بمباران مناطق اطراف بیمارستان شهداالاقصی / تخریب یک مسجد

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود ساعتی قبل مناطق اطراف بیمارستان شهداالاقصی واقع در دیرالبلح در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

نظامیان اشغالگر همچنین به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری حمله کردند. در جریان حملات هوایی اشغالگران علیه این اردوگاه مسجد الانصار هدف قرار گرفته و تخریب شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه جنین تاکنون ۲ شهید و چند زخمی برجای گذاشته است.

الجزیره نیز گزارش داد که بعد از این حملات اشغالگران صهیونیست، تجهیزات و نیروهای بیشتری در اطراف و ورودی‌های شهر جنین مستقر شده است.

رژیم صهیونیستی به ساکنان اردوگاه جنین هشدار داده که دست به اقدامی علیه اشغالگران صهیونیست نزنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.