عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر یارانه بنزین به نفر و به صورت منطقی و بر مبنای فروش و نه با قیمت ثابت مدنظر قرار گیرد. باید خود انرژی را به مردم بدهیم و افراد فلان میزان سهمیه بنزین دارند که این اتفاق می تواند اتفاق موثری باشد. و مردم ذی‌نفع بهینه سازی مصرف شوند.

بحث یارانه انرژی به نفر صرفا معطوف به بنزین نیست/یارانه ها به نفر  بر مبنای فروش و نه با قیمت ثابت مدنظر قرار گیرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در زمینه تولید و افزایش بنزین و همچنین بهینه سازی مصرف سوخت اتفاقی در دولت قبل رخ نداد. در دولت قبل به هر بهانه ای و به هر وجه ای ما نتوانستیم در این حوزه ها موفق باشیم. اگر یارانه بنزین به نفر و به صورت منطقی و بر مبنای فروش و نه با قیمت ثابت مدنظر قرار گیرد. باید خود انرژی را به مردم بدهیم و افراد فلان میزان سهمیه بنزین دارند که این اتفاق می تواند اتفاق موثری باشد. و مردم ذی‌نفع بهینه سازی مصرف شوند

عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گو با خبرنگار قدس. با اشاره به عدم توسعه ظرفیت پالایشگاهی کشور در دولت قبل و تاثیر آن بر ناترازی فعلی بنزین کشور،گفت: ما در این بخش دو مبحث را باید مبنا قرار دهیم ؛نخست توسعه پالایشگاه ها و ظرفیت تولید بنزین چه در پالایشگاه ها و چه در پتروشیمی ها و دوم ؛ سیاست غلط حذف کارت سوخت در دولت قبل که همه این موارد کشور را در زمان فعلی دچار مشکل کرد.

وی با اشاره به عدم برنامه ریزی لازم در زمینه مدیریت سوخت در کشور بیان کرد: راه انداختن مسابقه غلط مصرف در کشور به دلیل عدم مدیریت و بهینه سازی انرژی کشور را دچار مشکل کرده است و این موارد همگی از دولت قبل کلید خورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهینه سازی مصرف انرژی و سوخت در دولت قبل به اصطلاح تعطیل بود، ادامه داد: در زمینه تولید و افزایش بنزین و همچنین بهینه سازی مصرف سوخت اتفاقی در دولت قبل رخ نداد. در دولت قبل به هر بهانه ای و به هر وجه ای ما نتوانستیم در این حوزه ها موفق باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بیش از 7 برابر دنیا سرانه مصرف سوخت داریم بیان کرد: در این شرایط دیگر ما نمی توانیم بگوییم که این مشکل نشئت گرفته از گرانی و ارزانی تولید بنزین است؛ به واقع ما اینجا دیگر مدیریت مصرف انرژی نداشته ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه در زمینه مسئله اصلاح مصرف بنزین و حرکت به سمت اعطای یارانه انرژی در حوزه بنزین به نفر در راستای عدالت افزایی بیان کرد: بحث یارانه انرژی  به نفر صرفا معطوف به بنزین نیست  اما حتما می تواند یک شروع خوب قلمداد شود که نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.

رحیمی مظفری بیان کرد: ما معتقدیم اگر یک روز این اتفاق رخ دهد و یارانه ها به نفر و به صورت منطقی و بر مبنای فروش و نه با قیمت ثابت مدنظر قرار گیرد، یعنی نه مثل یارانه 45 هزار تومانی که مردم بگویند کلاه سرشان رفته است می تواند موثر باشد. باید خود انرژی را به مردم بدهیم و افراد فلان میزان سهمیه بنزین دارند که این اتفاق می تواند اتفاق موثری باشد.

رحیمی مظفری در ادامه درباره متنوع سازی سبد سوختی کشور از جمله CNGگفت: ما در مصرف انرژی در کشور باید یک تجدید نظری داشته باشیم. البته باید متنوع سازی سبد سوختی کشور باید مدنظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ما  باید این را هم مد نظر داشته باشیم که با عوض کردن شاخه های یک درخت مشکلمان حل نمی شود. ما به هر صورت باید بپذیریم که سایه و درخت این میوه فقط برای ما نیست و با جا به جا شدن از بنزین به سمت گاز مشکل برطرف نمی شود. اینکه ما سبد سوختی مان را تغییر دهیم در صورت بروز بحران ها گزینه مناسبی است. اما ابتدا باید امنیت انرژی را در اولویت قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.