پس از ۲۰ روز خموشی، انتشار تصویری از دیدار سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با رهبران فلسطینی، خود یک دنیا حرف داشت.

قابی برای قدرت نمایی / گفت و گو با مهدی شکیبایی پیرامون پیام دیدار نصرالله و رهبران فلسطینی

در حالی که بعد گذشته نزدیک ۲۰ روز از اغاز جنگ علیه غزه، همه منتظر حضور سید مقاومت در پرده تلویزیون و سخنرانی وی درباره این رویداد و مشخص کردن راهکارها و اینده نبرد مقاومت در مقابل اشغالگران صهیونیست بودند، اما اعلام این راهبرد به گونه دیگری رغم خورد. انتشار تصویری از دیدار سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان با «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در لبنان، خود یک دنیا حرف داشت. نصرالله بعد این دیدار با ارسال پیامی به تیم‌های رسانه‌ای مقاومت، از آن‌ها خواست تا از شهدای عملیات «طوفان الاقصی» به عنوان «شهدای راه قدس» یاد کنند.

قابی برای قدرت نمایی / گفت و گو با مهدی شکیبایی پیرامون پیام دیدار نصرالله و رهبران فلسطینی

پایان غائله رسانه ای دشمن

اما پیام مهم دیدرا رهبران مقاومت آن در اوج درگریری با صهیونیست ها چیست؟ در این باره مهدی شکیبایی، عضو جمعیت دفاع از ملت فلسطین در گفت‌وگو با قدس معتقد است:  این سفر را باید در چارچوب یکی دیگر از ابعاد پیروزی جریان مقاومت در جنگ اخیر در برابر رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

وی با اشاره به شایعاتی که رسانه های صهیونیسم  درباره عدم حضور دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی  مناسبتی و دیده شدن وی در رسانه های محلی و حتی  مقاومت، افزود: در طی بیست روز گذشته شایعاتی مبنی بر اینکه حزب الله و شخص سید حسن نصرالله هیچ تمایلی به درگیری با رژیم صهیونیستی نداشته و حتی از محور مقاومت جدا شده مطرح شده بود در صورتیکه هدف آنها از ایجاد شبهه در بین افکار عمومی  اطلاع از تصمیمات سید مقاومت می باشد،اما غافل از اینکه امروز نبرد الاقصی با محوریت حزب الله لبنان و مدیریت سید حسن نصرالله اداره می شود . کشورهای محور مقاومت با یکدیگر پیوندهای قلبی و آرمان های مشترکی در برابر دشمنان اسلام دارند .

مقاومت دوشادوش یکدیگر

او تصریح کرد: همه ی این سالها رژیم صهیونیستی به کمک متحدان غربی و عربی اش تلاش کرد عقبه حمایتی جریان های مقاومت در نوار غزه را در واقع به نوعی از بین ببرد و یا این ارتباط را قطع بند. بعد از گذشت سه دهه از شکل گیری این جریان های مقاومتی در منطقه به ویژه در فلسطین و لبنان این سفر یک بار دیگر تاکید، پافشاری و اصراری است بر روابط بسیار عمیق و مستحکم میان گروههای مقاومت فلسطینی و لبنانی، به ویژه که در اخبار هم داشتیم که در حین عملیات طوفان القصی یک اتاق عملیات مشترکی بین فرماندهان اطلاعاتی همه ی جریان ها و زنجیره های مقاومت در منطقه در لبنان با هدف کمک به جریان مقاومت فلسطین شکل گرفته بود.

کارشناس مسائل فلسطین در رابطه با اینکه حزب الله لبنان همواره دوشادوش نیروهای مقاومت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی مبارزه می کند و حتی در عملیات ایذایی که در طی چند هفته گذشته در جنوب لبنان برعلیه مواضع اسرائیل انجام می دهد به خوبی نشان داد از آمادگی کاملی برای یک درگیری همه جانبه در برابر تل آویوو برخوردار می باشد و تنها به دنبال خطایی راهبردی از سوی این رژیم است.

شکیبایی یکی از مهمترین اهداف  دیدار روز گذشته رهبران محور مقاومت فلسطین در لبنان را هماهنگی بیشتر برای ورود اسرائیل به جنگ زمینی دانست و گفت: نتانیاهو به دنبال تلافی شکست نظامی و اطلاعاتی خود در برابر حماس  و فرار از پایان یافتن حیاط سیاسی خود می باشد و تنها گزینه موفقیعت خود را حمله زمینی به نوار غزه اعلام کرده، نخست وزیر اسرائیل از عواقب این حمله به خوبی مطلع است و می داند حمله زمینی به غزه برگه نابودی اسرائیل خواهد بود.

صدای خرد شدن استخوان های اشغالگران

وی  در پاسخ به اینکه آیا غربی ها از حمله زمینی اسرائیل به غزه از تل آویو حمایت می کنند، گفت: بارها مقامات ایالات متحده آمریکا به نتانیاهو هشدار داده اند که حمله زمینی به غزه همانند حمله زمینی آنها به افغانستان خواهد شد، نباید این اتفاق دوباره رخ دهد.این درصورتی است که اقدامات ایذایی و نظامی حزب الله لبنان تا امروز در برابر رژیم صهیونیستی بین مقامات نظامی اسرائیل و کابینه نتانیاهو تردید و حتی ترس از عکس العمل های کشورهای محور مقاومت  از جمله لبنان، یمن، عراق و سوریه در صورت حمله زمینی به غزه  انداخته است. اگر این حمله صورت بگیرد عمر رژیم صهیونیستی به اتمام خواهد رسید. امروز صدای خرد شدن استخوان های رژیم صهیونیستی در تمام جغرافیای مقاومت به گوش می رسد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.