انتخابات

درحالیکه عملیات طوفان الاقصی وارد بیست و یکمین روز خود شده است پیروزی‌های کم نظیر رزمندگان مقاومت در نبرد علیه صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد. این در حالی است که رژیم کودک‌کش صهیونیست به بمباران بی‌امان نوار غزه ادامه می‌دهد.

گسترده‌ترین حمله رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه / انصارالله یمن رسما وارد نبرد شد

انصارالله یمن امشب رسما وارد نبرد شد / توییت یک کلمه ای عضو ارشد انصارالله

رسانه‌های صهیونیستی از حمله گسترده پهپادی و موشکی انصارالله یمن به منطقه ایلات واقع در جنوب اسرائیل و فعالیت شدید سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های اسرائیلی برای دفع حمله خبر دادند.

پست یک کلمه‌ای «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با نام «ایلات»(بندر مهم رژیم اشغالگر قدس) همزمان با خبرها مبنی بر شنیده شدن انفجارهای مهیب در آن، گمانه زنی درباره ورود مستقیم انصارالله به نبرد با رژیم صهیونیستی در راستای یاری مردم مظلوم و بی دفاع نوار  غزه و مقاومت شجاع آن را تقویت کرده است.

آمریکا هرگونه مشارکت با اسراییل در جنگ احتمالی زمینی را رد کرد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) جمعه شب گفت: ما بخشی از عملیات زمینی اسرائیل نخواهیم بود.

سابرینا سینگ که به صورت اختصاصی با شبکه الجزیره قطر سخن می‌گفت، اظهار کرد: تمرکز ما آن است که به همراه متحدان اسرائیلی تلاش کنیم که از آنها برای دفاع از خود حمایت کنیم.

سینگ مدعی شد: حملاتی که در آن پایگاه‌های سپاه پاسداران در سوریه را مورد هدف قرار دادیم، پیام به ایران بود.

وی افزود: به انجام هر کار ضروری برای دفاع از نیروهای آمریکایی اقدام خواهیم کرد و در زمان و محلی که آن را انتخاب می‌کنیم به این تهدیدات پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود: آمریکا به دنبال آن نیست که دایره جنگ در منطقه گسترش یابد، تنها می خواهد پیام بازدارنده را منتقل کند.

سابرینا سینگ در ادامه ادعاهای خود افزود: گروه‌های وابسته به ایران بدون آن که هزینه پرداخت کنند، نمی‌توانند به این اقدامات خود ادامه دهند.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت که به دنبال درگیری با ایران نیستیم و ارسال امکانات نظامی برای آمادگی ما و بازداشتن تمام طرف‌هایی است که به دنبال تشدید جنگ در منطقه باشند.

نشست فوق‌العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره جنگ غزه

مجمع عمومی سازمان ملل بنا به درخواست کشورهای عضو، عصر امروز جمعه نشست فوق العاده خود را پیرامون جنگ فعلی جنبش حماس و رژیم صهیونیستی آغاز کرد.

اسامه عبدالخالق، نماینده دائم مصر در سازمان ملل در ابتدای این جلسه گفت: تلاش سازمان ملل برای برقراری آتش بس به هیچ وجه جانبداری از طرفی نیست. این وظیفه اعضای سازمان ملل در قبال بی گناهان است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های محاصره و محرومیت از نیازهای اولیه، به‌ویژه آب، جایی در قرن بیست و یکم ندارد، زیرا قرون وسطی را تداعی می کند.

در همین راستا، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که رژیم صهیونیستی مطابق با قواعد جنگ باید از مردم خود محافظت کند.

زمین گیر شدن تانک‌های اسرائیل توسط رزمندگان مقاومت در شمال غزه

همزمان با آغاز تحرکات اولیه زمینی محدود ارتش اسرائیل در شمال نوار غزه، منابع فلسطینی شامگاه جمعه از زمین گیر شدن تانک‌های دشمن توسط گروه‌های مقاومت در بیت حانون و اردوگاه بریج خبر می‌دهند.

در شرایطی که واحدهای توپخانه رژیم صهیونیستی به بمباران بی امان خود به بیت حانون واقع در شمال نوار غزه و شرق خان یونس در جنوب غزه برای آغاز تحرکات زمینی خود به سمت غزه روی آورده‌اند، منابع فلسطینی از زمین گیر شدن تانک‌های اسرائیل توسط گروه‌های مقاومت در بیت حانون در شمال غزه خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه فلسطینی شهاب نیوز، هم‌اکنون تانک‌های این رژیم با عملیات تاکتیکی موفق رزمندگان مقاومت فلسطینی در شمال غزه از پیشروی محدود به بیت حانون و اردوگاه بریج باز مانده‌اند.

خبرنگار شبکه المیادین نیز گزارش داد: نیروهای مقاومت تلاش‌های نظامیان صهیونیست برای ورود به نوار غزه از سمت بیت حانون و دیرالریج را ناکام گذاشتند.

برخی رسانه‌های عبری از قطع ارتباط نیروی صهیونیستی ویژه با مرکز فرماندهی خود خبر دادند و همچنین برخی اخبار تأیید نشده مربوط به اسارت یک نظامی اسرائیلی در این حمله منتشر شد.

حماس اعلام بسیج عمومی کرد

جنبش حماس فلسطین حمله هوایی بی ­سابقه جمعه شب رژیم صهیونیستی به نوار غزه و قطع ارتباطات و اینترنت این منطقه را بیانگر نیت اشغالگر برای ارتکاب بیشتر جنایات نسل­ کشی به دور از چشمان مطبوعات اعلام کرد.

این جنبش از همه ملت فلسطین در سراسر کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی ۴۸ خواست برای حمایت از غزه و توقف تجاوز و جنگ کشتار جمعی بسیج شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی رهگیری یک حمله در دریای سرخ شد

ارتش رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (جمعه)، مدعی شد نیروهای این رژیم بر فراز دریای سرخ اهدافی را رهگیری کرده‌اند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد نیروی هوایی این رژیم در ساعات اولیه صبح امروز به دنبال رصد «تهدیدی هوایی» بر فراز دریای سرخ فراخوانده شد.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است نیروهای این رژیم «اهدافی متخاصم» را در منطقه مذکور رهگیری کرده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است که این اهداف خطری برای شهرک‌نشینان به دنبال نداشته‌اند.

سقوط شدید «شیکل و بورس» رژیم صهیونیستی به پایین ترین سطح خود

رسانه های عبری از سقوط شدید ارزش شیکل واحد پول رژیم صهیونیستی و بورس این رژیم به پایین ترین سطح خود در خلال نبرد طوفان الاقصی خبر دادند.

گسترده‌ترین حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه/قطع خطوط ارتباطی

رژیم اشغالگر صهیونیستی عصر امروز جمعه حملات همه جانبه هوایی، دریایی و زمینی مستمر و بی‌سابقه ای به نوار غزه انجام داد که با قطع خطوط ارتباطی و شبکه‌های اینترنتی در سراسر این منطقه همراه بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری سما، ارتش اشغالگر قدس اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم حملات شدید و بی‌سابقه‌ای را به تمام نقاط نوار غزه آغاز کرده‌اند که نشان می‌دهد این حمله مرحله جدیدی از جنگ در نوار غزه است.

نوار غزه صحنه خشونت‌آمیزترین حملات زمینی، هوایی و دریایی از زمان شروع جنگ در هفتم اکتبر است.

از نیم ساعت پیش جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله بی‌وقفه به مناطق مختلف نوار غزه را شروع کرده‌اند و صدای آمبولانس‌ها در مناطق مورد  حمله شنیده می‌شود.

تحلیلگران می‌گویند که ارتش اشغالگر به منظور آمادگی برای کشتارهای بی سابقه در ساعات آینده، خطوط ارتباطی در غزه را به طور کامل قطع کرده است.

در پی این حمله گسترده، برای تظاهرات در شهرهای کرانه باختری و قدس اشغالی جهت محکومیت این حمله فراخوان داده شد.

آژیرهای هشدار در شهرهای تل‌آویو، اسدود، الرمله، فرودگاه اللد و شهرک «مودیعین» در شمال غربی قدس به صدا درآمدند.

شورای همکاری: ملت فلسطین جز به پایان اشغالگری رضایت نمی‌دهند

کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، شامگاه امروز (جمعه) تأکید کردند رخدادهای غزه باعث نخواهد شد ملت فلسطین از مطالبه حقوق خود دست بردارند.

این شورا ضمن ابراز تعجب از کسانی که عملیات رژیم صهیونستی را دفاع از خود قلمداد می‌کنند، تصریح کرد: ملت فلسطین به گزینه‌ای جز پایان بخشیدن به اشغالگری رضایت نمی‌دهند.

به گزارش شبکه «الجزیره»، شورای همکاری از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست که فورا به قطعنامه مبنی بر آتش‌بس در غزه رأی مثبت بدهند.

وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بیست و ششم مهر ماه گذشته در مسقط پایتخت عمان نشست فوق‌العاده‌ای برگزار و طی آن تحولات فلسطین را بررسی کردند. 

وزارت خارجه عمان در بیانیه‌ای تأکید کرد که در این نشست بر ضرورت ارسال کمک‌های انسانی فوری به ساکنان نوار غزه و تأمین امنیت ارسال این کمک‌ها تأکید شد. 
حاضرین در این نشست تحولات اراضی اشغالی فلسطین، افزایش خشونت‌ها و بمباران محله‌های مسکونی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی را که به شهادت و زخمی شدن هزاران نفر از مردم غزه منجر شده است، مورد بررسی قرار دادند. 

رژیم صهیونیستی: ساختمان شهرداری غزه را بمباران می‌کنیم

در میان درخواست‌ها برای اقدام بین‌المللی و ممانعت از حمله به ساختمان‌های خدماتی، رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز جمعه تهدید کرد که ساختمان شهرداری غزه را بمباران می‌کند.

شهرداری غزه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی نسبت به تخریب ساختمان اصلی شهرداری تهدید کرده است.

شهرداری غزه از تمامی سازمان‌های بین‌المللی و انسانی خواست فورا وارد عمل شده و رژیم صهیونیستی را مهار کنند.

این نهاد اعلام کرد که در ساختمان شهرداری اسناد و آرشیو نوار غزه نگهداری می‌شود.

موج جدید حملات موشکی مقاومت به مواضع نظامیان صهیونیست

منابع عبری از حملات موشکی مقاومت فلسطین از غزه به سمت مواضع رژیم صهیونیستی در عسقلان و دیگر شهرک‌های صهیونیست نشین خبر دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به شلیک موشک‌هایی از غزه که ۵ مرکز و دو ساختمان در عسقلان را هدف قرار داده، اشاره کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی هم از حملات به مناطق مسغاف عام و آویویم خبر داد و اعلام کرد که ارتش این رژیم به این حملات پاسخ داده است.

خبرنگار الجزیره هم از موج جدید حملات موشکی از غزه به سمت مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین خبر داد.

رژیم صهیونیستی دستور تخریب خانه رئیس دفتر سیاسی حماس در رام‌الله را صادر کرد

وب‌سایت عبری Ynet گزارش داد که دستور تخریب خانه «صالح العاروری»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در نزدیکی رام‌الله در کرانه باختری صادر شده است.

این وب‌سایت اعلام کرد که به عنوان بخشی از جنگ علیه حماس، یهودا فوکس، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی، دستور مصادره و تخریب خانه متعلق به العاروری واقع در روستای عاروره در نزدیکی رام الله را امضا کرد.

رژیم صهیونیستی دستور تخریب خانه رئیس دفتر سیاسی حماس در رام‌الله را صادر کرد

یک مقام نظامی به این سایت گفت: وضعیت تغییر کرده است. ما با همه ابزارها علیه حماس می‌جنگیم. فعالان حماس، خانه‌ها، پول‌ها و شرکت‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: به دستگیری و نابودی هر چیزی که مربوط به حماس در کرانه باختری باشد، ادامه خواهیم داد.

گفته شد که خانه العاروری در اختیار شین بت است و هیچ فلسطینی در آن زندگی نمی‌کند.

چند روز پیش سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان با العاروری و زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی دیدار و درباره تحولات عملیات طوفان الاقصی گفت‌وگو کرد.

تل‌آویو همچنان از ورود سوخت به غزه جلوگیری می‌کند

هلال احمر فلسطین امروز جمعه خبر داد که رژیم صهیونیستی هنوز اجازه نداده است هیچ گونه سوختی وارد غزه شود.

ذخایر حیاتی و سوخت مورد نیاز جهت تامین برق برای راه اندازی تجهیزات بیمارستانی به همراه آب و برق نانوایی‌ها درغزه در آستانه تمام شدن است. 

پزشکان در بیمارستان‌هایی که در آستانه تعطیلی قرار دارند، بارها هشدار داده اند که تعداد زیادی از بیماران مجروح شده جدید در بمباران روزهای اخیر و همچنین نوزادان به اکسیژن نیاز دارند و اگر سوختی جهت تامین برق بیمارستان‌ها وارد غزه نشود، جان خود را از دست می‌دهند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی نیز هشدار داده است که اگر سوخت مورد نیاز جهت تامین برق مورد نیاز برای فعالیت‌های خود را دریافت نکند، مجبور است کار امدادرسانی‌اش را متوقف سازد. طبق بررسی‌های انجام گرفته شده در حال حاضر غزه به ۱۶۰ هزار لیتر معادل ۴۲ هزار و ۲۶۷ گالن سوخت نیاز دارد.

یاوه‌گویی ارتش صهیونیستی برای توجیه بمباران بیمارستان‌های غزه

در ادامه توجیهات مسئولان رژیم اشغالگر قدس برای بمباران بیمارستان‌ها در غزه، «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش این رژیم، امروز (جمعه)، ادعا کرد جنبش حماس زیر بیمارستان‌های غزه تونل حفر کرده است.

هاگاری با این ادعا که در بیمارستان‌های غزه سوخت موجود است، ولی حماس از آن برای زیرساخت‌های خود استفاده می‌کند، مدعی شد: «ستاد مرکزی حماس در زیر بیمارستان الشفاء در غزه قرار دارد.
پیش از این هم صهیونیست‌ها بیمارستان «المعمدانی» را بمباران کردند که در جنایتی فجیع، بالغ بر هزار غیر نظامی فلسطینی را به شهادت رساندند.

ذخایر حیاتی و سوخت مورد نیاز جهت تامین برق برای راه اندازی تجهیزات بیمارستانی به همراه آب و برق نانوایی‌ها درغزه در آستانه تمام شدن است. 

پزشکان در بیمارستان‌هایی که در آستانه تعطیلی قرار دارند، بارها هشدار داده اند که تعداد زیادی از بیماران مجروح شده جدید در بمباران روزهای اخیر و همچنین نوزادان به اکسیژن نیاز دارند و اگر سوختی جهت تامین برق بیمارستان‌ها وارد غزه نشود، جان خود را از دست می‌دهند.

هاگاری در پایان با این ادعا که حماس از اونروا سوخت سرقت کرده و از سوخت موجود در بیمارستانها برای تخریب استفاده می‌کند، مدعی شد: حماس مخزنهای بزرگ سوخت دارد که از آن فقط برای نیازهای خود استفاده می‌کند.

حزب‌الله ۳ موضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

 حزب‌الله لبنان، شامگاه امروز (جمعه)، خبر داد ۳ پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی لبنان هدف حمله قرار گرفته است.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد رزمندگان این جنبش، عصر امروز، مواضع نظامی «رویسات العلم»، «السماقه» و «زبدین» را در مزارع شبعا و کفرشوبای اشغالی هدف قرار داده‌اند.

افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۷۳۲۶ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد به دنبال حملات رژیم صهیونیستی، شمار شهدای فلسطینی به ۷۳۲۶ و تعداد مجروحان به ۱۸۹۶۷ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدا در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۷۳۲۶ نفر از جمله ۳۰۳۸ کودک، ۱۷۲۶ زن و ۴۱۴ سالمند افزایش یافته و تعداد مجروحان به ۱۸۹۶۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد رژیم اشغالگر طی حملات خود به غزه ۴۱ کشتار جمعی انجام داده که به دنبال آن ۲۹۸ نفر شهید شده‌اند که اکثر این افراد آوارگانی هستند که به جنوب غزه کوچ کرده بودند.

طبق اعلام این وزارتخانه، اشغالگران عامدانه ۵۷ مرکز درمانی را هدف قرار داده‌اند و ۱۲ بیمارستان‌ و ۳۲ مرکز امدای نیز به دنبال حملات دیگر امکان خدمات‌رسانی ندارند.

حمله موشکی مقاومت لبنان به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی لبنان امروز از حملات موشکی به یک مرکز نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه «الصدح» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز اعلام کرد که رزمندگان مقاومت یک مرکز نظامی رژیم صهیونیستی را در منطقه «الصدح» هدف حملات موشکی قرار داد و بخش‌های زیادی از تجهیزات آن‌ها را منهدم  کردند.

مقاومت اسلامی گفت که در این حمله ، رژیم صهیونیستی متحمل تلفات زیادی شد.

بعد از تشدید حملات موشکی حزب الله به مواضع رژیم اشغالگر در شمال فلسطین اشغالی در پاسخ به تجاوزات این رژیم در نوار غزه، مقامات صهیونیست از ترس حزب‌الله دستور تخلیه شهرک‌های شمالی را صادر کرده‌اند.

درخواست مقتدی صدر برای بسته شدن سفارت آمریکا در عراق  

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر خواستار تعطیلی سفارت آمریکا در این کشور  به علت حمایت‌های نامحدود و بی حد و حصر واشنگتن از  اقدامات صهیونیست‌ها علیه غزه شد.
مقتدی صدر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، از دولت و پارلمان عراق با همه گروهها و گرایش‌هایش درخواست می کنم برای نخستین بار و به خاطر منافع عمومی و نه منافع خصوصی،  بستن سفارت آمریکا در عراق را  به دلیل  حمایتهای نامحدود واشنگتن از صهیونیست‌های تروریست در غزه تصویب نمایند.

اسراییل اجازه اقامه نماز به جوانان فلسطینی در مسجد الاقصی را نداد

اشغالگران صهیونیست مانند هفته‌های گذشته برای کسانی که می‌خواستند نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کنند، محدودیت سنی وضع کرده و بار دیگر به جوانان فلسطینی اجازه ورود به این مسجد را نداد.

اشغالگران صهیونیست مانند هفته‌ های گذشته برای کسانی که می‌ خواهند نماز جمعه این هفته را در این مسجد اقامه کنند، محدودیت سنی وضع کرده اند.

اصابت موشک مقاومت به ساختمانی در تل‌آویو

منابع عبری زبان به حمله موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به تل آویو اذعان کردند.

منابع عبری زبان گزارش دادند: یک موشک به صورت مستقیم به یک ساختمان در تل آویو اصابت کرده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: این موشک، یک ساختمان در تل آویو را هدف قرار داده و اخبار در خصوص زخمی شدن برخی اسراییلی‌ها منتشر شده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که تل آویو را در واکنش به کشتار غیرنظامیان فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار داده است.

همچنین گزارش شده است که آژیر خطر در تل آویو، حولون، رمات گان، بات یام، ویشون لتسیون و بنی براک در اراضی اشغالی به صدا درآمده است. در جریان این حمله موشکی تاکنون سه صهیونیست زخمی شده اند.

تاکید یونسکو برای اقدام جهانی برای حفاظت از مراکز آموزشی غزه

یونسکو امروز (جمعه) در فراخوانی برای حفاظت از موسسات آموزشی، بر نقش حیاتی آنها به عنوان پناهگاهی برای جوامع محلی و بر نقض شدید قوانین بین‌المللی زمانیکه این موسسات هدف قرار می‌گیرند یا برای اهداف نظامی استفاده می‌شوند، تاکید کرد.

به نوشته روزنامه دیلی صباح، این درخواست از سوی یونسکو در مقابل تشدید درگیری‌ها در نوار غزه، به ویژه بر تاثیر آن بر دانش‌آموزان و معلمان مطرح شده است.

یونسکو در راستای ماموریت خود قاطعانه به همه طرف‌های درگیر با اشاره به قطعنامه ۲۶۰۱ که در سال ۲۰۲۱ توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد، تعهد خود را برای پایبندی به قوانین بین‌المللی بشردوستانه یادآوری کرده است؛ این قطعنامه قاطعانه هرگونه حمله یا تهدید به حمله علیه مدارس و افراد مرتبط با آنها از جمله کودکان و معلمان را محکوم می‌کند.

همچنین از تمامی طرف‌های درگیر خواسته تا سریعا اقدامات خود را متوقف کرده و از ایجاد موانع برای دسترسی به آموزش خودداری کنند.

همچنین یونسکو تاکید کرده که در همین قطعنامه استفاده نظامی از مدارس، نقض قوانین بین‌المللی است و اقدامی محکوم شده است.

در میان قربانیان غیرنظامی بیشمار در غزه، ۳۸ کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA)، دیده می‌شوند. این آژانس مسئول ۱۳۸ مدرسه در غزه است. بسیاری از این مراکز هم اکنون به پناهگاهی برای جمعیت آواره غزه بدل شده است.

ورود ۱۰ کامیون کمک انسانی به غزه/ مجموع کمک‌ها به ۸۴ کامیون رسید

 منابع خبری از ورود ۱۰ کامیون جدید کمک های بشردوستانه به نوار غزه خبر دادند.

بخش اطلاع‌رسانی گذرگاه رفح اعلام کرد که صبح امروز ۱۰ کامیون کمک‌های بشردوستانه حامل آب، مواد غذایی و دارو از طریق این گذرگاه وارد نوار غزه شد.

همچنین یک تیم پزشکی متشکل از ۱۰ پزشک خارجی وارد غزه شد.

بر اساس این گزارش از زمان آغاز ورود کمک‌های انسانی به غزه تاکنون ۸۴ کامیون وارد این منطقه شده است.

فرار نظامیان صهیونیست در جنوب غزه به سمت دریا

قسام با صدور بیانیه ای از فرار مذبوحانه نظامیان صهیونیست از مقابل رزمندگان مقاومت فلسطین خبر داد.

گردان‌های قسام با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دشمن صهیونیستی بامداد امروز جمعه تلاش کرد با پیاده کردن نیرو از طریق سواحل رفح به جنوب غزه نفوذ کند. این اقدام توسط رزمندگان فلسطینی شناسایی شد و نیروهای مقاومت با دشمن درگیر شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این درگیری‌ها به حدی بود که عناصر ارتش رژیم صهیونیستی مجبور به درخواست پوشش هوایی شدند و با مداخله جنگنده‌های صهیونیستی این عناصر نجات پیدا کرده و به سمت دریا فرار کردند.

گردان‌های قسام تاکید کرد: عناصر ارتش رژیم صهیونیستی میزان زیادی از تجهیزات نظامی خود را پشت سرشان رها کردند.

سازمان جهانی بهداشت: ۱۰۰۰ نفر در غزه زیر آوار هستند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: فهرست مفصلی از اسامی ۶۷۴۰ نفر از کشته شدگان غزه از هفت اکتبر به دست آورده‌ایم.

سازمان جهانی بهداشت گفت: ما تخمین می‌زنیم که هنوز ۱۰۰۰ نفر در غزه زیر آوار هستند که شناسایی نشده‌اند.

 سازمان مذکور افزود: حداقل ۳۰۰ بیمار در بیمارستان‌های غزه هستند که در وضعیت وخیم قرار دارند و باید برای درمان فوری به خارج منتقل شوند.

این نهاد افزود:‌ فهرست دقیقی از اسامی ۶۷۴۰ نفر از کشته شدگان غزه از هفت اکتبر به علاوه حدود ۳۰۰ نفر که هویت آنها مشخص نشده است به دست آوردیم.

سازمان ملل نیز در این رابطه افزود: باید کریدورهای بشردوستانه برای اطمینان از ورود دائمی و ایمن کمک‌ها به غزه فراهم شود.

شلیک موشک از جنوب لبنان به پایگاه مرزی اشغالگران

رسانه‌های عبری اعلام کردند، یک فروند موشک هدایت شونده از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی مرزی ارتش دشمن شلیک شد.

جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان المناره در مرز با لبنان خواست به دلیل این حادثه امنیتی در پناهگاه‌ها بمانند.

این در حالی است که روزنامه عبری یسرائیل هیوم نوشت: هنوز هیچ‌کس در اسرائیل ارزیابی از نیات حزب‌الله لبنان ندارد.

یک رهبر حماس: اسیران را نمی‌توان قبل از آتش‌بس آزاد کرد

روزنامه روسی «کومرسانت» به نقل از یکی از اعضای هیئت حماس که در مسکو به سر می‌برد، نوشت که این جنبش نمی‌تواند اسیرانی که در هفت اکتبر بازداشت کرده است، قبل از آتش‌بس آزاد کند.

این روزنامه روسی به نقل از این عضو هیئت حماس در سفر به مسکو نوشت، حماس برای یافتن مکان اسرا و بازداشت‌شدگان در غزه به زمان نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: بمباران غزه توسط اسرائیل منجر به کشته شدن ۵۰ نفر از آنها شد.

سازمان ملل: هیچ کجای غزه امن نیست و هشدار تخلیه بی فایده است

هماهنگ‌کننده امور انسانی سازمان ملل در فلسطین با اشاره به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، هشدار تخلیه مناطق شمالی این منطقه به سمت جنوب از سوی تل‌آویو را بی‌فایده دانسته و دلیل آن را ناامنی سراسر این منطقه و نبود امکانات اولیه برای بقا در آن عنوان کرد.

مشعل: ۴۰۰۰ سرباز آمریکایی رهبری حمله زمینی به غزه را برعهده دارند

خالد مشعل با بیان اینکه جنگ زمینی در نوار غزه منجر به یک مرحله خطرناک می‌شود، گفت: آمریکا در این نبرد مشارکت دارد، زیرا ۴۰۰۰ نیروی دلتا آمریکایی به همراه ارتش اشغالگر در این جنگ حضور دارند.

این اظهارات مشعل در جلسه‌ای که روز پنج‌شنبه از طریق یک پلتفرم دیجیتالی برگزار شد، مطرح گردید. او به سوالاتی درباره حملات مداوم ارتش اشغالگر به غزه، تحولات روند عملیات طوفان الاقصی پاسخ داد.

این رهبر حماس معتقد است که «یک جنگ زمینی در راه است و آنها به طور جامع برای کاهش تلفات و ممانعت از ضربه دوم (پس از اولین ضربه در هفت اکتبر) برنامه ریزی می‌کنند.»

شرایط روحی وخیم نظامیان اسراییلی

رسانه‌های عبری زبان به شرایط روحی وخیم نظامیان صهیونیست در جریان تحولات کنونی فلسطین و تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه اذعان کردند.

سیاری از نظامیان اسراییلی با بازگشت به محل خدمت خود در فرماندهی منطقه جنوب، مخالفت کرده اند.

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۱۰ صهیونیست رسیده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند که تعداد تأیید شده صهیونیست‌های اسیر شده توسط نیروهای حماس در نوار غزه به ۲۲۹ تن می‌رسد.

هاگاری: در تماس دائمی با آمریکا هستیم

سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم در تماس دائمی با آمریکا است.

هاگاری تأکید کرد: «رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل تقریباً روزانه با ژنرال کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) صحبت می‌کند.»

وی با اعلام اینکه گزارش‌های مربوط به حضور مستشاران آمریکایی در «اراضی اشغالی» صحت دارد، تصریح کرد: این مستشاران «تجربه‌ رزمی‌ای دارند که در عراق به‌ویژه در نبردهای شهری کسب کرده‌اند.»

وی با اشاره به اینکه تفاوت این است که جنگ در حومه نوار غزه و نه هزاران مایل دورتر (مثل عراق و آمریکا) در جریان است، افزود: ما غزه را به خوبی می شناسیم و قبلاً چندین عملیات زمینی در آنجا انجام داده‌ایم.»

براساس گزارش های منابع فلسطینی، نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی در سایه مقابله نیروهای مقاومت در نفوذ از طریق دریا به نوار غزه شکست خوردند.

شهادت ۲ کشاورز فلسطینی

در همین حال، رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه نیروهای این رژیم یورش محدودی به داخل نوار غزه داشته اند، مدعی شد که آنها اهدافی از حماس را هدف قرار داده اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنایت‌های خود ادامه داده و یک مسجد و خانه‌های مسکونی مجاور آن در اردوگاه «الشاطی» واقع در غرب غزه را بمباران کردند.

منابع خبری اعلام کردند که در شرق «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه نیز خودروی دو کشاورز مورد هدف جنگنده‌های صهیونیستی قرار گرفت و هر دو به شهادت رسیدند.

یک منبع پزشکی نیز به شبکه الجزیره اعلام کرد که در پی بمباران مناطق مسکونی در خانیونس ۱۵ نفر به شهادت رسیدند.

همچنین در کرانه باختری نیز یک فلسطینی در شهر «قلقیلیه» به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

از سوی دیگر رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروهای پیاده صهیونیستی و خودروهای ضدزرهی نفوذ زمینی به نوار غزه داشته و برخی نقاط وابسته به جنبش حماس را هدف قرار دادند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروهایی از گروه ۳۶ وابسته به ارتش این رژیم به مدت چند ساعت در داخل نوار غزه بوده و انتظار می رود در ساعات آینده این منطقه را ترک کنند.

برخی منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که برخی نیروهای صهیونیستی به طور شبانه نفوذ بسیار محدودی به اطراف منطقه «بیت حانون»واقع در شمال غزه و اردوگاه «البریج» داشته‌اند.

پیش از این وزارت امور داخلی غزه اعلام کرد، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۱ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه به شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر تاکنون به ۷ هزار و ۲۸ نفر رسیده که ۲ هزار و ۹۱۳ نفر آنها کودک هستند.

پیش تر وزیر کار و مسکن غزه از ویران شدن ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در نوار غزه در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.