کاخ سفید بامداد شنبه اعلام کرد که هیچ چیزی را به ارتش رژیم صهیونیستی تحمیل نکرده و برای آن خط قرمز تعیین نمی‌کند.

کاخ سفید: برای اسرائیل خط قرمز تعیین نمی‌کنیم

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: ما برای اسرائیل خطوط قرمز تعیین نمی‌کنیم. ما به حمایت از نیازهای امنیتی آنها ادامه می‌دهیم.

وی افزود: ما از همان ابتدا گفت‌گوهایی با آنها درباره شیوه اقداماتی که انجام می‌دهند، داشته و خواهیم داشت. ما نسبت به تلفات غیرنظامیان، خسارات جانبی و رویکردی که ممکن است اتخاذ کنند، ابراز نگرانی کرده‌ایم. این کاری است که دوستان می‌توانند انجام دهند.

مقاومت فلسطین هفتم اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این عملیات اقدام به «محاصره کامل» غزه و کشتار گسترده فلسطینی‌ها کرد. این قتل عام تاکنون موجب شهادت بیش از هفت هزار فلسطینی شده که بیش از سه هزار نفر آنها کودکان هستند.

این اقدامات در مقابل چشمان جهانیان انجام می‌شود و غربی‌ها تاکید کرده‌اند که به حمایت از صهیونیست‌ها ادامه خواهند داد.

این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

با این حال، رژیم صهیونیستی جمعه شب و بامداد شنبه حملات شدیدتری علیه فلسطینی‌ها انجام داد و برخی گزارش‌ها حاکی از آغاز حمله زمینی این رژیم به نوار غزه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.