حامیان فلسطین در دانمارک، در اقدامی نمادین به یاد شهدای غزه شمع روشن کرده و تعدادی تابوت در مرکز شهر کپنهاگ قرار دادند.

برگزاری مراسم یادبود برای شهدای فلسطینی در دانمارک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این اجرا به همت چندین سازمان مردم‌ نهاد و گروه‌های فعال فلسطینی و اسلامی در مهمترین میدان شهر کپنهاگ معروف به میدان تالار شهر، از جمعه شب آغاز شده است. برگزار کنندگان قصد دارند تا به مدت سه روز این نمایش را ادامه دهند.

در این حرکت اعتراضی ۵۰۰ تابوت کوچک به‌ یاد کودکان فلسطینی کنار هم گذاشته شده و اطراف آن پرچم‌های فلسطین به اهتزاز درآمده است.

این نمایش درحالی برگزار می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شدید شمال غرب نوار غزه را از سر گرفته‌اند. به گزارش رسانه‌های فلسطینی، تا این لحظه اشغالگران نتوانسته‌اند وارد نوار غزه شوند و مبارزان مقاومت ضربات سختی به آن‌ها وارد و صهیونیست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

رژیم صهیونیستی از ترس شکست از حمله زمینی به نوار غزه اعلام کرده است که این حملات عملیات رسمی زمینی ارتش اسرائیل به غزه نیست.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب به شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز آمریکا گفت که عملیات گسترده جاری در غزه که اکنون در جریان است، حمله زمینی رسمی به این باریکه نیست.

در همین حال، مجمع عمومی سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

همچنین تظاهرات در شهرهای مختلف شهرهای کرانه باختری و کشورهای عربی و اسلامی شامل لبنان، اردن، تونس، مغرب، بغداد و شهرهای استانبول و دیاربکر ترکیه در جریان است و معترضان حمایت خود را از نیروهای مقاومت و محکومیت حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.