عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه از سوی دولت در برنامه هفتم توسعه با هدف ارزآوری بیشتر لحاظ شده است و ما در واقع اگر می خواهیم رشد ۸ درصد اقتصادی را محقق کنیم باید یک بخش قابل توجه ای از این رشد را از طریق تقویت شرکت های دانش بنیان انجام بدهیم.

رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی و ارزآوری بیشتر در گرو تحقق مشوق مالیاتی تحقیق و توسعه محور  در صنایع

مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به مبحث توجه دولت به تقویت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه صنعت و زنجیره ارزش صنایع، گفت: اگر ما بخواهیم در زمینه صنایعی که توانسته اند خود را در دنیا به اثبات برسانند، بررسی داشته باشیم، باید بگوییم همه انها سهم قابل توجه ای از  درآمدهای خود را برای تحقیق و توسعه اختصاص می دهند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مبحث تحقیق و توسعه صنایع در کشور با به درستی جا نیا افتاده است، ادامه داد: به واقع ان اهمیت لازم به این بخش داده نمی شود؛ به طور مثال وقتی می آییم و صنعت خودروسازی ایران و کره را مورد مقایسه قرار می دهیم می بینیم که آنها چند برابر  شرکت های خودروسازی ما را صرف تحقیق و توسعه صنعت می کنند و دائما خود را توسعه و داده و از فناوری  ها نو و جدید  استفاده می کنند و برای همین ما  آمدیم و در قانون جهش تولید دانش بنیان این موضوع را لحاظ کردیم و البته این موضوع هم در برنامه هفتم از سوی دولت تاکید شده است.

عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت تحقیق و توسعه و نقش آن در تکمیل زنجیره ارزش صنایع و تحقق یک مشوق مالیاتی تحقیق و توسعه محور در قانون جهش تولید دانش بنیان تاکید کرد: ما در قانون جهش تولید دانش بنیان این مسئله را قید کردیم که هزینه هایی که بابت تحقیق وتوسعه صنعت لحاظ می شود به عنوان اعتبار مالیاتی تلقی شود و اینها هم عمدتا از طریق شرکت های دانش بنیان انجام شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین لزومی ندارد که شرکت های بزرگ حتما بیایند همه کارها را خودشان انجام دهند. بنابراین تقویت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه می تواند یک منبع و تامین مالی مناسبی را برای شرکت های دانش بنیان برای اتصال به شرکت های بزرگ ایجاد کند تا آن بخش تحقیق و توسعه آنها برون سپاری شود.

عسگری بیان کرد: تقویت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه از سوی دولت در برنامه هفتم توسعه با هدف ارزآوری بیشتر لحاظ شده است و ما در واقع اگر می خواهیم رشد ۸ درصد اقتصادی را محقق کنیم باید یک بخش قابل توجه ای از این رشد ۸ درصدی را از طریق تحقیق و توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.