مشاور نخست وزیر یمن اظهار داشت: کشتار غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه نشانه شکست و ناکامی رژیم صهیونیستی و شدت ضربه ای است که از مقاومت دریافت کرده است.

مشاور نخست وزیر یمن: کشتار غیرنظامیان در غزه تلاشی برای جبران شکست نظامی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا«حمید عبدالقادر عنتر» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه بین الملل ایرنا افزود: دشمن صهیونیستی و حامیان آمریکای، غربی و عربی آن، در عملیات طوفان الاقصی شکست جبران ناپذیری خوردند.

وی گفت: این رژیم و حامیانش پس از این عملیات، همه تلاش های هفتاد ساله خود را برباد رفته دیدند و شکستی خوردند که با هیچ اقدامی نمی توانند آن را جبران کنند.

عنتر اضافه کرد: رژیم صهیونیستی پس از این زلزله شدید و از ترس فروپاشی، دست به دامن آمریکا شد تا نیروهای آمریکایی نیز به طور مستقیم در کشتار غیرنظامیان فلسطینی و مدیریت میدان نبرد مشارکت کنند.

وی اظهارداشت: کم ترین اقدامی که حکام کشورهای اسلامی و عربی می توانند در دفاع از ملت فلسطین انجام دهند، قطع ارتباط با اشغالگران و حامیان آن ها است.

این کارشناس مسائل راهبردی یمن گفت: "حاکمان کشورهای عربی و رژیم های حاکم بر کشورهای عربی خلیج فارس، مزدور صهیونیست ها و حامیان آن هستند که به خاطر حفظ تاج و تخت خود، فلسطین را قربانی کرده اند."

عنتر اضافه کرد: "از همین رو وزیر مشاور امارات در امور همکاری های بین المللی در سازمان ملل متحد، عملیات طوفان الاقصی را جنایت و گروه های فلسطینی را تروریست می خواند."

وی افزود: متاسفانه بسیاری از این کشورها و رژیم ها، فعالیت و اقدامات جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت فلسطین را محکوم کردند ولی رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم نمی کنند.

عنتر بیان کرد: دیدیم که میلیون ها نفر در سراسر جهان از مسلمان تا مسیحی و یهودی در حمایت و هبستگی با ملت فلسطین به خیابان ها آمدند و حق ملت فلسطین را در آزادسازی سرزمین، مقاومت و دفاع از خود را به رسمیت شناختند، این مردم عادی بارها بهتر از حکام مزدور کشورهای اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: موضع یمن درقبال مسئله فلسطین به عنوان موضوع محوری جهان اسلام، ثابت و اصولی است و ملت یمن در پایتخت و دیگر استان ها همواره در مناسبت های مختلف با حضور در صحنه خود ثابت کرده اند.

مشاور نخست وزیر یمن تاکید کرد: رهبر انقلاب مردم یمن نیز صراحتا اعلام کرده است که درصورت ورود آمریکا و دیگر کشورها به این نبرد، یمن هم به جنگ وارد خواهد شد.

عنتر در پایان گفت: از کشورهای اسلامی و عربی می خواهیم که نسبت به رنج های ملت فلسطین و جنایت های جنگی که در حق آن ها انجام می شود، احساس مسئولیت کنند و ملت های عربی و اسلامی نیز علیه رژیم های مزدور که به فلسطین کمک نمی کنند، بپاخیزند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.