نکته ای که در جنگ جاری توجهات را به خود جلب کرده آمار بالای هدف قرار گرفتن خبرنگاران است؛ مسئله ای که از برنامه ریزی اشغالگران برای جلوگیری از انتشار واقعیات صحنه درگیری و در واقع نبرد اشغالگران با حقیقت است

کشتار حقیقت؛ جنگ غزه، خونین‌ترین نبرد برای خبرنگاران لقب گرفت

همزمان با ادامه جنایات صهیونیست ها و افزایش لحظه ای شمار شهدا در باریکه غزه، نکته ای که توجهات را به خود جلب کرده آمار بالای هدف قرار گرفتن خبرنگاران است؛ مسئله ای که از برنامه ریزی اشغالگران برای جلوگیری از انتشار واقعیات صحنه درگیری و در واقع نبرد اشغالگران با حقیقت است. بر این اساس دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که از آغاز نبرد طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تاکنون، ۴۶ خبرنگار در بمباران‌ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. کمیته حمایت از خبرنگاران (CPJ)هم اعلام کرده که جنگ اسرائیل علیه غزه خونین‌ترین جنگ برای خبرنگاران از بیش از ۳۰ سال پیش بوده است.

11 آبان ماه بود که یک خبرنگار فلسطینی در برابر دوربین و به هنگام پخش زنده از بیمارستانی در غزه، کلاه و جلیقه حفاظتی خود را که روی آن PRESS حک شده بود، کنار گذاشت و گفت: هیچیک از اینها نمی تواند در برابر حملات اشغالگران از ما محافظت کند! ما همه اینجا منتظریم تا نوبت‌مان برسد و یک به یک به شهادت برسیم. این واقعیات نوع مواجه صهیونیست ها با سربازان حوزه خبررسانی را به جهان مخابره می کند. «محمد ابوحطب» خبرنگار فلسطین پنجشنبه شب گذشته به همراه ۱۰ تن دیگر در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزل وی در خان‌یونس در جنوب نوار غزه به شهادت رسید. رژیم صهیونیستی ۲۱ مهرماه نیز در حمله به خودرو خبرنگاران در منطقه «علما الشعب» لبنان عصام العبدالله عکاس و خبرنگار رویترز را به شهادت رساند. این در حالی است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ظهر روز جمعه دفتر خبرگزاری فرانسه و شماری دیگر از رسانه‌ها را در شهر غزه بمباران کردند. تمام این اتفاقات البته جلو چشمان جهانیان رخ می دهد. حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است. تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.