رئیس دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی گفت: اقامه اذان و تلاوت قرآن اذانگاهی(تلاوت آیات قران کریم قبل اذان در افق‌های شرعی) حرم مطهر رضوی در رئیس دارالقرآن الکریم واقع در مدرسه تاریخ دو در، انجام می‌شود.

موذنان حرم مطهر رضوی، کجا اذان می‌گویند؟
نمایی از مدرسه تاریخی دو در که محل دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی است

محمدرضا احمدی‌زاده با اشاره به فعالیت به اینکه دارالقران حرم مطهر رضوی از سال 1379 شروع به کار کرده است، ادامه داد: دارالقرآن آستان قدس رضوی همان ساختمان قدیمی مدرسه علمیه دو درب است که در عهد تیموری توسط خواجه غیاث الدین بهادرخان با معماری پرجاذبه در سال 846هجری قمری بنا شده است.

رئیس دارالقران الکریم آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با آستان‌نیوز گفت: دارالقران الکریم با تمسک به سفارش رسول وحی، حضرت محمد (ص) و در راستای سند چشم انداز آستان قدس رضوی، ارتقا دانش و بینش قرآنی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی را دنبال می‌کند. بدین منظور با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف قرآنی اعم از کارگاه‌های آموزشی قرآن کریم ،نشست‌های تدبری، محافل قرآنی، مسابقات، جشنواره و... زمینه انس همگان با قرآن کریم را فراهم کرده است.

محمدرضا احمدی‌زاده با اشاره به فعالیت به اینکه دارالقران حرم مطهر رضوی از سال 1379 شروع به کار کرده است، ادامه داد: دارالقرآن آستان قدس رضوی همان ساختمان قدیمی مدرسه علمیه دو درب است که در عهد تیموری توسط خواجه غیاث الدین بهادرخان با معماری پرجاذبه در سال 846 هجری قمری بنا شده است.

موذنان حرم مطهر رضوی، کجا اذان می‌گویند؟

وی اظهار کرد: در مسیر جامه عمل پوشاندن به سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی از سوی این مرکز قرآنی در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود که تمامی برنامه ها و فعالیت‌های دارالقرآن الکریم  حرم مطهر رضوی در دو بخش برگزاری کارگاه‌های قرآنی و محافل قرآنی برگزار می‌شودکه در  قرآن اذانگاهی(تلاوت آیات قران کریم قبل اذان در افق‌های شرعی)، اقامه اذان با حضور قاریان کشوری و ممتاز، بیان معارف آیات قرآن قبل از اذان و بین الصلاتین توسط استادان برجسته قرآنی بخشی دیگر از برنامه‌های این مرکز قرآنی است.

رئیس دارالقران الکریم آستان قدس رضوی افزود: در شش ماهه ابتدای سال جاری دارالقران الکریم حرم مطهر رضوی  با برگزاری  725کارگاه تفسیر قرآن میزبان حضور بیش از 5 هزار زائر و مجاور بوده است. برگزاری 725 کارگاه تفسیر قرآن با حضور 30 هزار مخاطب  از دیگر فعالیت‌های این مرکز قرآنی  از ابتدای سال جاری محسوب می‌شود.

احمدی‌زاده با اشاره به برگزاری جلسات استادان قرآنی برتر مشهد در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: جلسات قرائت قرآن کریم قاریان و اساتید که در طول هفته در سطح شهر برگزار می‌شود، در حرم مطهر به شکل ماهانه یا یک روز در هفته در جوار بارگاه رضوی برگزار می‌شود. 

منبع: آستان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.