انتخاب چهاردهم

دانشگاه‌ها در ماده ۷ و تبصره ۱ و ۴ این ماده ملزم شدند ۱۰ درصد از اعتبارات اختصاصی و همچنین ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سالانه خود را صرف ساخت خوابگاه های متاهلی، تکمیل، تعمیر و تجهیز برای دانشجویان کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان: پول ساخت خوابگاه‌ها را نداریم

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دو ماده دارد که مربوط به امور رفاهی دانشجویان است، ماده ۷ ناظر بر ساخت خوابگاه‌ها است و باید منابع آن مشخص شود و توسط دانشگاه‌ها ساخته شود و درباره ماده ۷ قانون‌گذار یا منابع مالی را ندیده که دولت منابع مالی را نمی‌تواند تامین کند یا دولت دیده و منابع مالی را در این  قسمت لحاظ نمی‌کند و به هر طریقی که وجود دارد، چیزی به دست دانشگاه‌های ما نرسیده است تا دانشگاه‌ها بر اساس آن به ساخت خوابگاه‌ها روی آوردند.

گنجی گفت: ۱۰ درصد منابع اختصاصی باید از سوی دانشگاه تأمین شود و ۱۰ درصد از تملک دارایی باشد اما این کفاف نمی‌کند تا دانشگاه‌ها در آن حد خوابگاه بسازند. 

وی افزود: ماده ۸ مربوط به ارائه ودیعه مسکن است اما دولت مبلغی را که بخواهد مشکل ما را حل کند، هنوز برای ودیعه مسکن نداده است. به ما ۱۱۰ میلیارد تومان داده‌اند در صورتی که ما بیش از ۸ هزار میلیارد بودجه می‌خواهیم تا این قانون را اجرایی کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.