رئیس سازمان حمل و نقل ریلی فیلیپین امروز دوشنبه اعلام کرد ژاپن، کره جنوبی و هند پیشنهاد سرمایه گذاری بر روی سه پروژه راه آهن این کشور به ارزش ۵ میلیارد دلار داده اند آن هم بعد از اینکه مانیل سال گذشته چین را به عنوان منبع مالی کنار گذاشت.

ژاپن، کره جنوبی و هند جایگزین چین در پروژه‌های ریلی فیلیپین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جیم باتیستا وزیر حمل و نقل فیلیپین گفته است دولت این کشور می تواند کمک های احتمالی رسمی توسعه (ODA) از این سه کشور را بپذیرد. وی گفت این دولت همچنین ممکن است به بخشی از پروژه های ریلی بودجه اختصاص دهد یا به دنبال سرمایه گذاران بخش خصوصی باشد.

باتیستا گفته است: ما درحال بررسی هستیم و هنوز نمی توانیم جزئیات این مسئله را مطرح کنیم.

این پروژه های ریلی شامل پروژه راه آهن سوبیک-کلارک، پروژه لانگهال جنوبی سازمان ملی حمل و نقل ریلی فیلیپین و بخش داواوو-دیگوس پروژه ریلی مینداناو هستند و درکل ۴.۹۵ میلیارد دلار ارزش دارند.

سال گذشته میلادی، فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهوری فیلیپین به مسئولین مربوطه دستور داده بود که درباره توافق نامه های وام مجددا با چین مذاکره کنند. این توافقات بعد از اینکه دولت چین نتوانست به درخواست سرمایه گذاری پاسخ دهد، «باطل» شمرده شد.

اما باتیستا گفت که این دولت مجبور بود به دنبال جایگزین های تامین مالی دیگری بگردد زیرا در مذاکرات وام برای پروژه های ریلی با چین پیشرفتی دیده نمی شد. این مذاکرات از سال ۲۰۱۸ و در زمان ریاست جمهوری رودریگو دوترته آغاز شده بود.

وقتی دوترته رئیس جمهوری فیلیپین را برعهده داشت روابط خود با پکن را گسترش داد و اختلافات ارضی خود را در عوض میلیارد ها دلار کمک کنار گذاشت. در ژوئیه(تیر-مرداد) سال گذشته، مارکوس جانشین او شد.

اطالاعات این دولت نشان می دهد پیش از جنگ جهانی دوم تا سال ۲۰۱۶، فیلیپین از ۱۱۰۰ کیلومتر مسیر ریلی کنونی خود تنها ۷۷ کیلومتر مسیر عملیاتی داشت و از سایر کشورهای آسیا بسیار کمتر بود.

مارکوس قول داده است تا سیستم حمل و نقل ریلی این کشور را نوسازی کند.

اولین قطار تندروی فیلیپین با تامین مالی از طریق وام های ژاپن هم اکنون در پایتخت این کشور در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.