انتخابات

دبیرکل کمیته ملی المپیک، گفت: برای کسب سهمیه و موفقیت در بازی‌های المپیک پاریس کار سختی داریم.

مناف‌هاشمی: برای المپیک پاریس کار سختی داریم؛ برگزاری انتخابات با ما نیست

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا مناف هاشمی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در اکثر میزبانی‌های خوب که با سازماندهی کمیته ملی المپیک کشورها برگزار می‌شود، مشارکت شهرداری‌ها و دولت‌های محلی بسیار بالاست. در ابتدای ورودم به کمیته المپیک نیز به دلیل سابقه‌ای که در شهرداری تهران و شهرداری‌های کشور داشتم، با همکاری علیرضا زاکانی، شهردار تهران تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم تا حمایت‌های شهرداری را به‌ویژه در بودجه کمیته المپیک داشته باشیم. برای اولین بار در بودجه کمیته المپیک حدود ۲۳ میلیارد تومان کمک برای شهرداری تهران داشتیم.

وی افزود: یکی از مباحث دیگر، حمایت از رویدادهای بین‌المللی بود. امروز دیدیم جدا از پاداشی که کمیته المپیک و همچنین پاداشی که رئیس جمهور در قالب مراسم تجلیل به مدال‌آوران اهدا کرد، شهردار تهران هم برای مدال‌آوران بازی‌های آسیایی مبالغی را در حد ۵۰، ۷۰ و ۱۰۰ میلیون تومان حواله داده و تا فردا پرداخت خواهندکرد. این نشان‌دهنده این است ما در کمیته ملی المپیک هم می‌توانیم صرف نظر از دولت، پشتوانه داشته باشیم و از شهرداری تهران و استانداری‌ها حمایت بگیریم. در حوزه راه و شهرسازی هم قبلا رایزنی‌هایی کردیم و دوباره هم آن را ادامه می دهیم. حوزه اشتغال، مسکن و حمایت مالی یکی از وظایف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است تا این کمک‌ها را برای ورزشکاران به هر شکل ممکن دنبال کنند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک، ادامه داد: در دوران حضور در وزارت ورزش به عنوان معاون، مجوز بحث اشتغال ورزشکاران و مدال‌آوران را در سال۹۳ و ۹۴ اخذ کردیم. این مصوبه امروز باید ارتقا پیدا کند یعنی کمیسیون‌های دولت باید تلاش کنند تا همه وزارت‌خانه‌ها اشتغال ورزشکاران را تضمین کنند. به نظرم اتفاق خوبی بود و آن را از سایر کشورهای دنیا الگو گرفتیم و از طرفی تهران هم می‌تواند با این اقدام، الگوی سایر شهرهای ایران شود. به نظرم اتفاقی نمادین و خوبی بود و باید از زحمات شهرداری تهران تشکر کنم. به نوعی یکی از قول‌های کمیته ملی المپیک هم امروز محقق شد.

وی در خصوص برگزاری جلسات ستاد المپیک پاریس، بیان کرد: خودمان را ملزم می‌دانیم در هشت تا ۹ ماه آینده، همه تلاش‌مان را در قالب روش‌های مختلفی که وجود دارد از طریق فدراسیون‌ها انجام داده تا بهترین ورزشکاران را با به سمت کسب سهمیه سوق دهیم و تلاش کنیم تا در المپیک پاریس بتوانند، نتیجه بگیرند. رقابت سختی خواهد بود و بیش از ۲۰۰ کشور در المپیک با یکدیگر رقابت‌ می‌کنند. با همه شرایط، امیدوار هستیم اولین جلسه در حوزه نیازمندی‌های فدراسیون‌ها، مباحث پشتیبانی، حمل و نقل و اقدامات حوزه فنی و نحوه انتخاب ورزشکاران و حمایت از آنها برگزار شود. برای حمایت از ورزشکاران هم محمود خسروی‌وفا با تیمی از همکاران مرکز نظارت کمیته، بسته خوبی را به طور مشترک آماده کرده‌اند و در جلسات هیئت اجرایی بعد از تصویب، خروجی آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

هاشمی درباره اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از فدراسیون‌ها با سرپرست اداره می‌شوند و گاها با مساله ابطال انتخابات مواجه هستیم، افزود: برگزاری انتخابات در ایران با کمیته ملی المپیک نیست. در جلسات خصوصی، عمومی و در قالب مکاتبات از وزارت ورزش این توقع را داریم که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود، البته در دوره قبلی این مشکلات عمیق‌تر بود. شروع کار کیومرث هاشمی است و او در وزارت ورزش، آموزش و پرورش و هم کمیته المپیک، تجربه قابل توجهی دارد و طبیعی است که تمام موضوعات مدنظر را بهتر از ما اشراف دارد.

وی همچنین از پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا پاداش روسای فدراسیون‌های مدال‌آور پرداخت شده یا خیر، خودداری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.