انتخابات

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد گفت: عصر حاضر که به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات شناخته می شود، اهمیت کتابخوانی و مطالعه را بیش از پیش نمایان می کند.

لزوم توجه بیشتر به کتابخوانی در عصر اطلاعات و ارتباطات

به گزارش قدس خراسان، حسن سالاری اظهار کرد: اکنون ۷ هزار و ۳۵۸ نفر در کتابخانه های عمومی تایباد عضویت دارند که حدود ۵ و نیم درصد از کل جمعیت این شهرستان را شامل می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد افزود: عصر حاضر که به عنوان عصر اطلاعات و ارتباطات شناخته می‌شود، اهمیت کتابخوانی و مطالعه را بیش از پیش نمایان می‌کند و جوامع توسعه یافته، پیشرفت و ترقی خود را مدیون بهره‌گیری از علم و دانش هستند.

وی ادامه داد: در این شهرستان ۷ کتابخانه وجود دارد که شامل کتابخانه‌های شهید هاشمی نژاد و مولانا در شهر تایباد، شهید مطهری در شهر کاریز، حضرت محمد(ص) در شهر مشهدریزه، پژوهش در روستای پشته، کتابخانه مشارکتی در اداره زندان‌ها و یک کتابخانه سیار می‌شوند.

سالاری بیان کرد: کتابخانه سیار پیک رحمت، تعداد ۲ هزار و ۱۲۶ نفر عضو فعال دارد که به صورت دوره‌ای در روستاهای فرمان آباد، اسدآباد دربند، کرات، رهنه، آبقه، قلعه نو آبقه و جوزقان حاضر می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۳ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب به کتابخانه‌های شهرستان اهدا شده که از این تعداد ۸۳۵ جلد از سوی اعضا و ۲ هزار و ۳۱۵ جلد از ناحیه موسسه فرهنگی کتاب تهران و انتشاراتی‌های مختلف اهدا شده است.

وی تصریح کرد: ساخت کتابخانه روستای جوزقان، یکی از پروژه های در حال انجام توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

سالاری گفت: مجموع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های شهرستان ۸۱ هزار و ۲۵۸ جلد است که به طور متوسط ماهانه حدود ۸ هزار و ۳۰۰ کتاب توسط اعضا به امانت گرفته می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تایباد خاطرنشان کرد: مردم و علاقمندان می‌توانند به همراه کارت شناسایی عکس دار، یک قطعه عکس، شماره تلفن همراه و نشانی منزل، با مراجعه به کتابخانه‌ها به صورت رایگان کارت عضویت دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.