فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان "غزه امروز به مدفن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانش تبدیل شده است"، گفت: آمریکایی‌ها، رژیم غاصب صهیونیستی و دیگران تصور می‌کنند که با غلبه بر کودکان می‌توانند صاحبان شوکت جدید در یک باریکه محاصره‌شده شوند.

سردار سلامی: غزه امروز به مدفن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانش تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز در اختتامیه همایش ملی فرصت‌ها و تهدیدات نوپدید دریایی، اظهار داشت: تقارن این همایش با ترسیم افق‌های بلند و چشم‌اندازهای وسیع که توسط رهبر معظم انقلاب در دو روز اخیر منتشر شد نشان از اهمیت، ارزش و تأثیر این همایش دارد و در هم‌افزایی و توسعه مفاهیم بلند سیاست‌های دریایی جمهوری اسلامی تأثیرات قابل‌توجهی خواهد داشت.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه "ایران یک کشور ساحلی است و ما در کرانه‌های یکی از راهبردی‌ترین مناطق حیاتی جهان زندگی می‌کنیم" تصریح کرد: اهمیت دریاها تا حدود زیادی شناخته شده است، دریاها بیش از ۷۰ درصد وسعت زمین را به خود اختصاص دادند و کشورهای جهان در دریاها یک حق مالکیت مشاع دارند و ۹۰ درصد تجارت جهان از جمله نفت، گاز و سایر کالاها از طریق دریاها صورت می‌گیرد.

سرلشکر سلامی با ابراز اینکه کشورهای ساحلی توسط آب‌های آزاد یک انبساط و گستردگی جهانی پیدا می‌کنند، افزود: کشورهای ساحلی جهان به‌واسطه دریاهای آزاد در همسایگی هم قرار گرفته‌اند و مرزها در هم ادغام شدند و شاهد تعاملات در یک فضای بسیار گسترده هستیم.

وی به موقعیت ژئوپولیتیک دریاها به‌عنوان یک عنصر قدرت اشاره و خاطرنشان کرد: آمریکا که بین دو اقیانوس اطلس و آرام قرار دارد، از فرصت ساحلی بودن و اتصال به اقیانوس‌ها به‌گونه‌ای دیگر استفاده کرده است و از بستر دریا به‌عنوان ابزار انتقال سیاست سلطه‌طلبانه برای تسلط بر سایر نقاط زمین استفاده می‌کند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تصریح به اینکه دریا روی ساختار قدرت و سازماندهی قدرت نظامی آمریکا تأثیر گذاشته است و با ناوهای هواپیمابر، ناوشکن‌ها و هواپیماهای مستقر در ناوها به‌دنبال انتقال جریان و سیاست متحرک سلطه هستند، اضافه کرد: در این میان کشورهای ساحلی دیگری هم هستند که پذیرای این تأثیر قدرت هستند.

سرلشکر سلامی با یادآوری اینکه "ایران امروز همان ایران قبل از انقلاب از حیث موقعیت جغرافیایی، ریاضی و هندسی است"، عنوان کرد: قبل از انقلاب، سیاست جغرافیا و راهبرد و غیره همه در خدمت یک قدرت بزرگتر بود و منجر به فلاکت و بدبختی ملت شده بود، اما بعد از انقلاب اسلامی جهت بردارهای ژئوپولیتیک تغییر کرد و قدرت جغرافیایی به پیکره سیاسی کشور بازگشت.

وی انقلاب اسلامی را احیاکننده قدرت و شکوه ازدست‌رفته موقعیت ژئوپولیتیک کشور دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی با تسلط بر این موقعیت به‌دست‌آمده و شکوه خود، بر میزان قدرت و تأثیرات بین‌المللی خود افزود و این تأثیر هر روز رو به افزایش است‌.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر تأثیرات هوش مصنوعی در موشک، پهپادها و شناورهای بدون سرنشین، ادامه داد: دریا بستری است که تاکتیک و عملیات و استراتژی بر هم منطبق می‌شوند، امروز شاهد توانایی‌های نوظهور در بخش قابلیت‌های نبرد دریایی هستیم و فناوری در حوزه‌های مختلف در حال رشد است و قابلیت فنی و قدرت دفاع را متحول می‌کند و صحنه نبرد را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه "«دریا» امروز یکی از محیط‌ها و بسترهای رشد فناوری‌های ماست چون با فرض تقابل با قدرت‌های بزرگ جهان، قدرت‌افزایی می‌کنیم و راهبرد آنان را می‌شناسیم و دشمنان نیز از پناهگاه‌های راهبردی خود خارج شده‌اند"، گفت: قادریم حجم و دامنه قدرت دشمن را شناسایی و برای از کار انداختن قدرت‌شان برنامه‌ریزی کنیم.

سرلشکر سلامی با تأکید به ضرورت استفاده از توانمندی‌های جوانان مستعد، هوشمند، مؤمن و دارای افق‌های بلند و آرمان‌های جهانی گفت: جوانان ایران جهانی فکر می‌کنند و ما صاحب فناوری هستیم و دریا در اختیارمان است، رهبر فرزانه انقلاب نیز ما را برای اهداف بزرگ تشویق و هدایت می‌کنند و این بزرگترین موهبت الهی است که ما برای رسیدن به قله‌های بزرگ، تحت تربیت و رهبری ایشان هستیم و مکتبی را که ظلم و تحمل ظلم را نمی‌پسندد، می‌آموزیم.

وی با ابراز اینکه "غزه امروز به مدفن سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانش تبدیل شده است" گفت: آمریکایی‌ها، رژیم غاصب صهیونیستی و فرانسوی‌ها و دیگران تصور می‌کنند که با غلبه بر کودکان می‌توانند صاحبان شوکت جدید در یک باریکه محاصره‌شده شوند، اما حتی در این راه هم متوقف شده‌اند و این نشان‌دهنده پایان آنان است و تمام اجزای بقایشان به ابطال گراییده است‌ و از این پس مقامات صهیونیست و شهروندانشان نمی‌توانند کابوس مرگ را از درون قلب‌شان بیرون کنند و غزه پیروز است و این سنت الهی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.