طبق گزارش ها اسرائیل ظرف سه روز هشت بیمارستان غزه را هدف حمله مستقیم هوایی قرار داده است.

حمله تیمارستانی‌ها به بیمارستان‌ها / رژیم صهیونیستی ظرف سه روز به هشت مرکز درمانی در غزه حمله کرده است

رژیم صهیونیستی در ادامه حملات دیوانه وار و ددمنشانه خود، در سی و پنجمین روز از جنایات در نوار غزه، بمباران بیمارستان‌ها را با هدف خروج همه مراکز درمانی از مدار خدمت تشدید کرده‌ است. طبق گزارش دفتر اطلاع‌رسانی دولت وابسته به حماس، تل اویو تاکنون حدود۳۲ هزار تن شامل ۱۳ هزار بمب و موشک بر سر مردم غزه ریخته است. 40 هزار واحد مسکونی در  جریان این تهاجم به طور کامل نابود شده و تا امروز، ۱۰812 نفر شامل ۴412 کودک، ۲915 زن و دختر و ۶67 سالمند شهید شده‌اند؛ به‌علاوه، گزارش‌هایی درباره بیش از ۳۰۰۰ ناپدید و ۲۶905 شهروند فلسطینی زخمی ثبت شده است.

این در حالی است که جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس که به ریاض سفر کرده، در دیدار با فیصل بن فرحان، همتای سعودی خود، بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، بار دیگر به دفاع از اشغالگران پرداخت و گفت: لندن درخواست‌ها برای برقراری آتش‌بس در غزه را درک می‌کند. ولی ما همچنین درک می‌کنیم که اسرائیل برای تأمین ثبات و امنیت خود اقدام می‌کند!

در این میان رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته حملات حساب شده و جنون آمیزی را علیه مراکز درمانی در باریکه غزه اغاز کرده است. طبق گزازش ها اسرائیل ظرف سه روز هشت بیمارستان را هدف حمله مستقیم هوایی قرار داده است. طبق گزارش خبرنگار شبکه «الجزیره» در بمباران ساختمان درمانگاه مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه حداقل 6 تن شهید و چند تن دیگر هم زخمی شدند. رژیم صهیونیستی بیمارستان الشفاء غزه را از سحرگاه جمعه چهار بار هدف شدیدترین حملات هوایی قرار داد. منابع فلسطینی اعلام کردند که موشک شلیک شده به داخل بیمارستان شفا منفجر نشده و اگر منفجر می‌شد فاجعه و کشتاری بزرگ اتفاق می‌افتاد. مجتمع پزشکی الشفاء یک مجتمع دولتی وابسته به وزارت بهداشت فلسطین است که بزرگ‌ترین موسسه درمانی ارائه‌دهنده خدمات پزشکی در نوار غزه هم محسوب می‌شود.

هدف قرار گرفتن ۱۲۰ مرکز درمانی غزه

این وضعیت، تنها بر بیمارستان الشفاء حاکم نیست. براساس تصاویر منتشر شده توسط رسانه‌های فلسطینی، بیمارستان‌های «الرنتیسی»، «النصر» و «العیون» در حاشه شهر غزه هم به محاصره تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی درآمده‌اند. بیمارستان الرنتیسی تنها بیمارستان کودکان سرطانی در نوار غزه است. صهیونیست ها بیمارستان‌های روانپزشکی و چشم پزشکی و بیمارستان کودکان النصر را هم محاصره کرده و برای تخلیه آنها هشدار صادر کردند. برخی منابع خبری با انتشار تصاویری تاکید دارند که ا تانک‌ها و نظامیان رژیم اشغالگر از بیمارستان الرنتیسی و بیماران و زخمی های آن در محله النصر به عنوان سپری انسانی برای پیشروی و جلوگیری از ضدحمله‌های القسام استفاده می‌کنند. فیلم هایی هم منتشر شده که نشان می دهد مردمی که داخل بیمارستان  النصر بودند با پرچم سفید میخواهند از  خارج شوند اما صهیونیست ها آنها را هدف قرار داده و مانع این اقدام می شوند.

بیمارستان العوده در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه نیز از بمباران ها در امان نمانده است.  همچنین در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به یک مدرسه (آنروا) در منطقه «حی الرمال» در مرکز نوار غزه شماری شهید یا زخمی شدند. این مدرسه در هم کنار یک بیمارستان قرار دارد. این تحولات در حالی است که جنایت رژیم اشغالگر در هدف قرار دادن بیمارستان «المعمدانی» غزه و به شهادت و زخمی کردن بیش از 4۰۰ تن هنوز از اذهان جامعه جهانی پاک نشده است.

طبق اعلام مرکز اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه از ابتدای جنگ تا کنون ۱۲۰ بیمارستان و مرکز درمانی هدف قرار گرفته و ۱۸ بیمارستان و 40 مرکز درمانی از چرخه خدمت خارج شده است. این حملات همچنین موجب شهادت ۱۹۲ تن از کادر درمان و همچنین شهادت ۳۶ نفر از گروه‌های امدادی شده است. بر اساس این بیانیه، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه، جنایت جنگی محسوب می‌شود.

اما در حالی که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه جانش را از دست می‌دهد و ۷۰ درصد قربانیان زن و کودک هستند، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که نوار غزه در حال تبدیل شدن به قبرستان کودکان است و  کابوس غزه فراتر از یک بحران انسانی است. براساس گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا، حتی مقامات ارشد واشنگتن هم به صورت محرمانه اعلام کرده‌اند که برخی از جوانب عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را، از جمله هدف قراردادن بیمارستان‌ها و بمباران مراکز درمانی قابل دفاع نمی‌دانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.