سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش باران از روز گذشته تاکنون از لغزندگی جاده‌ها خبر داد و از رانندگان خواست با احتیاط و صبوری رانندگی کنند.

سرپرست پلیس راه: جاده‌های کرمانشاه لغزنده است

به گزارش قدس آنلاین؛ سرهنگ عبدالحسین زارع گفت: به دلیل ترکیب شدن مواد مختلف روی راه ها مانند خاک، گرد لاستیک ها، روغن و گازوئیل با آب باران، موجب افزایش لغزندگی جاده ها شده است.

وی افزود: از مواردی که رانندگان در این شرایط باید به آن توجه نمایند آبگرفتگی های مقطعی بوده و اگر با تأخیر متوجه شوند و به صورت ناگهانی وارد آنها شوند، احتمالی واژگونی و یا سر خوردن و برخورد با سایر وسایل نقلیه وجود دارد.

سرهنگ زارع ادامه داد: هنگام عبور از پیچ ها، رعایت سرعت مطمئنه موجب حفظ تعادل وسیله و فرمان پذیری وسیله نقلیه می شود و هر چه سرعت بالاتر رود ایمنی سفر کاهش پیدا می کند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه در پایان عنوان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی، اطمینان از سلامت فنی وسیله نقلیه مانند برف پاکن، چراغ ها و لاستیک در ارتقاء ایمنی سفر بسیار مهم است.

بر اساس بررسی آخرین داده های هواشناسی، با تضعیف شرایط ناپایدار در جو منطقه، طی ساعاتی از امروز و احتمالاً فردا (جمعه) مجدداً شاهد رگبارهای پراکنده و موقت باران در سطح استان خواهیم بود که طی این مدت، شرایط برای تشکیل مه، بویژه در اوایل روز و در مناطق سردسیر و معتدل، فراهم است.

در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده، پدیده قابل ذکری برای سطح استان پیش بینی نمی شود، همچنین، از امروز تا روز یکشنبه، در حالی که دمای هوای روزانه به آرامی افزایش می یابد؛ دمای شبانه روندی کاهشی خواهد داشت.

براساس اعلام رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه شهر «گواور» از توابع شهرستان گیلانغرب با ۴۳ میلی‌متر بارندگی پر بارش‌ترین شهر در ۴۸ ساعت گذشته در این استان بود و پس از گواور، شهرهای اسلام آباد غرب با ۳۴، سومار با ۳۲ ، کرندغرب ۲۹ و قصرشیرین با ۲۷ میلیمتر بارندگی در رتبه های بعدی پربارش ترین نقاط استان در این مدت قرار دارند.

میزان بارندگی در شهر کرمانشاه نیز ۱۴ میلیمتر اعلام شده است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.