به گزارش قدس خراسان، مدیرکل فرودگاههای استان خراسانرضوی روز سهشنبه در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نوع حالت اضطراری و حادثه فرضی این تمرین خروج هواپیما از باند پروازی پس از فرود بود.
محمود امانی بنی افزود: یکی از روشهای مدیریت بحران و جلوگیری از خسارات احتمالی و یا کاهش آنها، تمرینهای طرح اضطراری دورمیزی، محدود و یا کامل است، در واقع از این طریق وظایف ارگانها و سازمانهای مختلف، تمرین و ارزیابی شده و نواقص و مشکلات موجود شناسایی و برطرف میشود.
وی ادامه داد: شناسایی بهتر ابعاد حوادث و سوانح احتمالی، ارزیابی برنامهها و شیوههای برخورد در وضعیت اضطراری مشخص شده، ارزیابی تجهیزات و امکانات موجود، آمادگی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیتهای مختلف اضطراری و شناسایی تجهیزات مورد نیاز برای مقابله با وضعیت اضطراری از جمله اهداف این تمرین بوده است.
مدیرکل فرودگاههای خراسانرضوی گفت: در این تمرین میزان آمادگی نیروها و تجهیزات برای مدیریت سوانح فرودگاهی با بهکارگیری خودروها و تجهیزات پیشرفته اطفای حریق و امداد و نجات توسط نیروهای ایستگاه آتشنشانی فرودگاه، ارزیابی شد.
امانی افزود: در این مانور از شبیهساز موتور هواپیما که تمام مراحل طراحی و ساخت آن را کارشناسان فرودگاه مشهد انجام داده اند برای ایجاد آتش و دود گسترده استفاده شد.
فرودگاه بینالمللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام میشود.
نظر شما