مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون فقط ۶ درصد از حجم ذخیره سدهای مشهد آب دارد که این میزان در مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد بود.

حجم آب ذخیره در سدهای مشهد به ۶ درصد رسید

به گزارش قدس خراسان، کاظم جم  افزود: سدهای تامین کننده آب مشهد شامل سدهای "دوستی، طُرُق، اَرداک و کاردِه" با حجم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون متر مکعب است که هم اینک ۸۳ میلیون متر مکعب از این حجم آب دارد.

وی اضافه کرد: میزان بارندگی در سال آبی کنونی از مهر ماه تا کنون ۲۰ میلی‌متر است و امیدواریم با افزایش بارندگی ها و مدیریت مصرف، حجم ذخیره آب سدها افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: حجم ذخیره آب در سدهای استان نیز هشت درصد است که این میزان هم در مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد بود.

جم افزود: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی نیز ۷۴۲ حلقه چاه غیرمجاز از ابتدای امسال تا کنون مسدود شده است.

 ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت خشکسالی شدید و ۶٠ درصد از این مساحت در وضعیت خشکسالی بسیار شدید است.

خراسان رضوی دارای ۳۲ سد فعال است که در شهرستانهای "تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان" قرار دارند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آبهای زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.