درپی تعویق آزادی گروه دوم اسرای صهیونیستی، عضو ارشد جنبش حماس در این باره اعلام کرد که این تصمیم به دلیل نقض توافق آتش‌بس توسط رژیم اشغالگر اتخاذ شده است.

حماس: نقض آتش‌بس از سوی اسرائیل/ منتظر پاسخ میانجی‌گران هستیم

به گزارش قدس آنلاین، اسامه حمدان عضو ارشد جنبش حماس و نماینده این جنبش در لبنان اظهار داشت: در اجرای مفاد آتش بس از سوی اسرائیلی‌ها تخلفاتی صورت گرفته که برخی از آنها روز گذشته رخ داد و امروز نیز تکرار شد.

وی گفت: گردان‌های القسام تصمیم به تعلیق آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست گرفت و ما درحال تماس برای رسیدگی به این تخلفات و پایان دادن به نقض‌های آن هستیم.

اسامه حمدان ادامه داد: تخلفات اشغالگران علاوه بر انجام حملات، به موضوع ورود کامیون‌ها به غزه نیز مربوط می‌شود.

 مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین های اشغالی، در هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

بسیاری از کارشناسان، کاهش شدید محبوبیت نتانیاهو در میان صهیونیست‌ها را شروع دور جدیدی از تنش سیاسی در سرزمین های اشغالی دانسته و برگزاری انتخابات زودهنگام یا عزل نتانیاهو توسط ائتلاف حاکم را بعید نمی‌دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.