رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سال ۱۴۰۲ بدون هیچ شبهه‌ و تقلب برگزار شد و آزمون ۱۴۰۳ برای نخستین بار به شکل جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند علاوه بر سه گروه اصلی در گروه فرهنگیان نیز شرکت کنند.

کنکور ۱۴۰۲ بدون هیچ شبهه‌ای برگزار شد / نحوه برگزاری آزمون فرهنگیان

عبدالرسول پورعباس امروز (یکشنبه) در نشست خبری نام‌نویسی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اظهار داشت: فرآیند آزمون ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود. آزمون ۱۴۰۲ در همه حوزه ها نوآوری داشت، تقلب مبتنی بر تجهیزات الکترونیکی به طور کامل خنثی شد و فرصت استفاده از تجهیزات تقلب از برخی داوطلبان گرفته شد.

وی ادامه داد: در آزمون سراسری همکاری خوبی بین نهادهای مختلف شکل گرفت و جلوی تقلب گرفته شد و آزمون بی نظیری رقم خورد، بنابراین شبهه جدی و شبکه ای در این ازمون پیدا نشد.

رئیس سازمان سنجش افزود: بر اساس تدبیر دیگر و هماهنگی بین آموزش و پرورش و سازمان سنجش و وزارت علوم صورت گرفت، مساله مغایرت معدل بین این دو دستگاه حل شد و گزارشی در این زمینه نداشتیم. برای نزدیک هزار نفر بر مبنای خوداظهاری معدل عمل کردیم که حتی این افراد هم مغایرتی از جهت معدل نداشتند.

رئیس سازمان سنجش به تغییرات در آزمون ۱۴۰۲ و تأثیر قطعی معدل اشاره کرد و گفت: به همین دلیل تاخیر حدود ۲۵ روزه در اعلام نتایج نهایی را داشتیم.

پورعباس یادآور شد: نام نویسی نوبت اول ۱۴۰۳ از امروز آغاز می شود، کارپوشه داوطلب مانند یک سکوی الکترونیکی از امروز ایجاد می شود و تا آخر عمر هر وقت داوطلب بخواهد به سوابق تحصیلی خود دسترسی دارند.

وی توضیح داد:آزمون فرهنگیان نیز جداگانه برگزار می شود و داوطلبان علاوه بر سه گروه اصلی، ریاضی و فنی، انسانی و تجربی می توانند فرهنگیان را هم امتحان کنند، یا فقط در آزمون فرهنگیان به تنهایی شرکت کنند، از گروه های زبان های خارجی و هنر هم یک گروه را به شکل شناور می توانند انتخاب کنند.

رئیس سازمان سنجش توضیح داد: آزمون فرهنگیان یک آزمون عمومی و یک آزمون اختصاصی دارد که مصاحبه و شرایط یک معلم است و آموزش و پرورش برگزار می کند. سوابق تحصیلی هم وجود دارد. سوابق تحصیلی به شکل قطعی برای گروه های اصلی و فرهنگیان در نظام ۶.۳.۳ و ۵۰ درصد تاثیر قطعی دارد، از ۵۰ درصد برای فرهنگیان ۲۵ درصد آزمون اختصاصی و ۲۵ درصد نمرات آزمون های اختصاصی و مصاحبه اثر دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.