نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: ما باید رویکرد تولید بار اول شرکت های دانش بنیان را مدنظر قرار دهیم تا این شرکت ها درآینده تبدیل به غول های فناوری و نوآوری در صنعت دنیا شوند. صرفه‌جویی ارزی و خنثی کردن تحریم‌های صنعتی تنها بخشی از مزیت‌های اقتصادی تولید بار اول شرکت های دانش بنیان است

دولت باید آیین نامه نحوه فروش محصولات دانش‌بنیان را تدوین و نهایی کند/خطر دامپینگ در کمین تولید بار اول

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت های دانش بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت: ما در قانون جهش تولید دانش بنیان به این مسئله تاکید داشته ایم منتها برخی از آئین نامه ها هنوز به نگارش درنیامده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  موضوع نحوه فروش محصولات دانش بنیان چند آئین نامه مناسب را طلب می کند، بیان کرد: دولت باید آئین نامه های لازم در این بخش را تدوین و نهایی کند. البته قانون فوق آئین نامه های زیادی دارد و در مدت سپری شده برخی از انها به دست معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به نگارش درآمده است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم بسیاری از مشکلات شرکتهای دانش بنیان در زمینه تولید بار اول  و با در نظر گرفتن برخی آئین نامه ها برطرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین وقتی در دنیا یک کالای گران قیمت را در حد انبوه به فروش می رسانیم این موضوع به اصطلاح دامپینگ می کند و نمی‌گذارد تولید بار اول رشد کند و در نطفه خفه خواهند شد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما باید از تولید بار اول شرکت های دانش بنیان حمایت کنیم، بیان کرد: اگر کشور آمریکا، امروز امریکا شده، به واسطه این بوده که این کشور همه دستگاه های دولتی خود را مجبور به استفاده از تولید داخلی خود کرد. بنابراین رشد آمریکا مدیون این تصمیم به موقع بوده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید رویکرد تولید بار اول شرکت های دانش بنیان را مدنظر قرار دهیم تا این شرکت ها درآینده تبدیل به غول های فناوری و نوآوری در صنعت دنیا شوند. بنابراین تولید بار اول شرکت های دانش بنیان می تواند مزیت های اقتصادی زیادی برای کشور داشته باشد و صرفه‌جویی ارزی و خنثی کردن تحریم‌های صنعتی تنها بخشی از این مزیت‌ها است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.