انتخابات

هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب امروز آغاز می‎شود که دو نماینده ایران به مصاف حریفانشان خواهند رفت.

جدال مرگ و زندگی پرسپولیس و سپاهان در آسیا

به گزارش قدس آنلاین،هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا بدون شک هفته حساسی برای سپاهان و پرسپولیس خواهد بود؛ چرا که با توجه به اینکه از هر گروه یک تیم به طور مستقیم صعود می‌کند و از سایر گروه‌ها در غرب تنها دو تیم راهی مرحله بعد خواهد شد، تقابل امشب پرسپولیس با النصر و سپاهان با نیروی زمینی عراق به نوعی بازی مرگ و زندگی خواهد بود.

*النصر-پرسپولیس؛ جدال برای ماندن

شاگردان یحیی گل محمدی در یکی از سخت‌ترین بازی‌های سال‌های اخیرشان امشب در عربستان باید به مصاف تیم پرستاره و کهکشانی النصر بروند که با امتیاز کامل؛ یعنی ۱۲ امتیاز در صدر گروه قرار گرفته و صعودش به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده است. یاران رونالدو در هفته‌های اخیر نیز آمار خیره‌کننده‌ای در لیگ عربستان به‌جای گذاشته‌اند و پس از الهلال در رده دوم جدول این رقابت‌ها حضور دارند. درباره قدرت حریف امشب نماینده کشورمان نیاز به توضیح اضافی نیست چرا که حضور رونالدو، مانه، اوتاویو و تالیسکا خود گویای همه چیز است، هر چند درباره بودن یا نبودن فوق ستاره دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو در این بازی اما و اگرهای زیادی وجود دارد، اما با نگاهی به فهرست بلندبالای دیگر ستاره‌های تیم سعودی کاملاً متوجه می‌شویم که النصر بدون رونالدو هم تیمی فوق‌العاده خطرناک است.

در سوی مقابل پرسپولیس قرار گرفته که در هفته‌های اخیر فراز و نشیب زیادی داشته و حواشی زیادی پیرامون نماینده کشورمان وجود داشته است. به این حواشی البته باید اتفاقات پیش از بازی با النصر و جلوگیری از پرواز سرخپوشان به عربستان که قرار بود جمعه انجام شود را افزود. نمایش نه چندان دلچسب یاران گل‌محمدی مقابل استقلال تاجیکستان و کسب تنها یک امتیاز در دوشنبه آن هم با درخشش بیرانوند سبب شده تا تقابل دوشنبه شب پرسپولیس با النصر جدالی برای ماندن در لیگ قهرمانان آسیا باشد، شاید تنها کسب یک امتیاز هم امید سرخپوشان را برای صعود زنده نگه دارد، اما پیروزی در این دیدار سخت می‌تواند گام بلندی برای راهیابی به مرحله بعد باشد. شاگردان یحیی در بازی با الدحیل نشان دادند اگر روزشان باشد می‌توانند هر حریفی را زمینگیر کنند و امشب نیز هواداران پرسپولیس امیدوارند تیمشان دست پر از عربستان باز گردد.

النصر و پرسپولیس تاکنون چهار بار روبه روی هم قرار گرفتند که نتیجه آن دو برد برای نماینده عربستان و یک پیروزی برای نماینده ایران بوده است. یک بازی هم در وقت‌های قانونی، مساوی شد که پرسپولیس در ضربات پنالتی زردپوشان را مغلوب کرد و برای دومین بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافت

*تقابل دوباره رونالدو و بیرانوند

بدون شک یکی از دوئل های تماشایی در بازی امشب پرسپولیس در برابر النصر میان رونالدو و بیرانوند خواهد بود.با توجه به اینکه رونالدو مشکل خاصی برای همراهی تیمش جلو پرسپولیس نخواهد داشت، به دنبال این است که برای اولین بار به  بیرانوند گل بزند. بیرانوند هم طبیعتاً دوست دارد که برای سومین بازی متوالی، از یکی از فوق‌ستاره‌های فوتبال جهان، گل نخورد.

*سپاهان-نیروی هوایی عراق؛ تقابل ۶ امتیازی

اما د ر دیگر بازی مهم امشب دیگر نماینده کشورمان یعنی سپاهان در ورزشگاه آزادی میزبان نیروی هوایی عراق است.سپاهان با رای غیرمنصفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا سه امتیاز حساس را در این گروه سخت از دست داد تا  کارش برای صعود دشوارتر از شرایط معمول فوتبالی باشد. سپاهان با دو برد مقابل آلمالیق ازبکستان ۷ امتیازی است و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به نیروی هوایی عراق ۷ امتیازی در رده دوم جدول قرار دارد. پس این بازی با توجه به جایگاه دو تیم جدالی ۶ امتیازی است که مساوی به کار هیچ یک  نخواهد آمد. پیروزی در این بازی اهمیت بسیار زیادی برای ژوزه مورایس و شاگردانش دارد و آن‌ها برای آنکه حتی شانس صدرنشینی در جدول داشته باشند، باید برنده بازی امشب باشند. سپاهان در بازی رفت هم از حریف عراقی‌شان برتر بود اما بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.

مورایس سرمربی تیم سپاهان در هفته یازدهم لیگ برتر از ملی پوشان خود استفاده نکرد تا آن‌ها برای این بازی سخت و بین المللی شاداب تر باشند. عیسی آل کثیر هم که با مورایس دچار اختلافاتی شده بود دیروز به تمرین سپاهان بازگشت تا دست سرمربی پرتغالی سپاهان در خط حمله پر باشد.

*گلایه مورایس از میزبانی سپاهان در تهران

ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان در جلسه تمرینی تیمش پیش از بازی با نیرو هوایی عراق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فکر می‌کنم برای اولین بار است که تمام ترکیب را در اختیار داریم و خیلی بهتر می‌شد اگر می‌توانستیم در استادیوم خودمان بازی کنیم. جو خیلی بهتری در آن صورت وجود داشت.

او در مورد تقابل با نیروی هوایی عراق عنوان کرد: تیم خوبی است و دو بازیکن مهم دارد. باید این را بگویم که در لیگ قهرمانان آسیا باید توجه زیادی به همه تیم‌ها داشته باشیم. تیم‌هایی که به این مرحله صعود می‌کنند با کیفیت هستند. امیدوار بودم همه هواداران در استادیوم باشند و اگر در ورزشگاه خودمان میزبان بودیم ظرفیت تکمیل می‌شد اما الان این‌طور نیست. این تصمیماتی که گرفته می‌شود را متوجه نمی‌شوم چون فوتبال برای مردم است و عشق مردم است. این تصمیمات برای من منطقی نیست.

*دوشنبه 6آذر

گروهE:

الدحیل قطر – استقلال تاجیکستان ساعت ۱۹:۳۰

النصر عربستان – پرسپولیس ایران ساعت ۲۱:۳۰

گروه D

آلمالیق ازبکستان – الاتحاد عربستان ساعت ۱۹:۳۰

سپاهان ایران – نیروی هوایی عراق ساعت ۲۱:۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.