جانشین فرمانده انتظامی مشهد گفت: فردی که با ارسال لینک جعلی همراه بانک جعلی اقدام به کلاهبرداری میلیونی در مشهد کرده بود دستگیر شد.

کلاهبرداری ۵۰۰ میلیون ریالی با ترفند ارسال همراه بانک جعلی

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ عباسعلی دهقانی اظهار کرد: در پی شکایت مرد جوانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد افزود: در بررسی اظهارات مالباخته مشخص شد این فرد با جستجوی اپلیکیشن همراه بانک و دانلود برنامه از یک سایت ناشناس و نصب آن متوجه می‌شود همه موجودی حسابش که ۵۰۰ میلیون ریال بوده برداشت شده است.

وی گفت: فردی با سوء استفاده از نام همراه بانک و اخذ مجوز دسترسی به تلفن همراه علاوه بر سرقت نام کاربری و رمز عبور همراه بانک، با دسترسی به پیام‌ها رمز یک بار مصرف را نیز شنود و برای برداشت از حساب استفاده کرده است.

دهقانی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی مجرم و با هماهنگی مقام قضایی متهم را دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیکی به پلیس فتا منتقل کردند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد به کاربران اینترنت هشدار داد: دانلود نرم‌افزار همراه بانک را فقط از سایت اصلی همان بانک انجام بدهند و برای خرید شارژ، انتقال وجه، دانلود نرم‌افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست‌وجو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجوگر استفاده نکنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.