استاندار کرمان با بیان اینکه طرح تردد اتباع بیگانه غیرمجاز در استان کرمان در حال اجراست، گفت: همه اتباع خارجی باید ساماندهی شوند.

 اخراج اتباع بیگانه غیرمجاز از کرمان

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان صبح امروز در نود و دومین نشست  شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان  با بیان اینکه برای کرمان ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی ماهان متعهد شده که یک هتل پنج ستاره در شهر کرمان بسازد و زمین این هتل در حال تخصیص است.

وی با اشاره به اینکه با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان ظرفیت‌ها و فرصت‌های استان کرمان را معرفی کرد و یکی از ظرفیت‌ها برگزاری همین رویدادهاست، بیان کرد: کرمان استان چهار فصلی است و در تمام فصول سال می‌توان برای آن برنامه‌ریزی داشت.

استاندار کرمان با بیان اینکه دبیرخانه «کرمان ۱۴۰۴» تشکیل شده است، ادامه داد: طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان به‌عنوان رئیس این دبیرخانه معرفی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های ما تامین نیروی کار ماهر در استان است، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده چند مرکز آموزش فعال در سطح استان کرمان برای مهارت آموزی راه‌اندازی شده که نتایج خوبی را در آینده خواهیم داشت و شرکت‌های اقتصادی استان نیز برای رفع این مشکل پای کار آمدند.

فداکار با بیان اینکه از دیگر مشکلات استان تامین انرژی از جمله نفت و گاز و در مجموع سوخت برای شرکت‌های اقتصادی بود، افزود: پیگیر حل این مشکل نیز هستیم و این مشکل به‌زودی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صرفه‌جویی در مصرف گاز نیز توصیه می‌شود، بیان کرد: وزارت نفت نیز در طرحی پیگیر جابه‌جایی بخاری گازی با پکیج، در راستای مصرف بهینه گاز است.

استاندار کرمان با بیان اینکه گردشگری استان نیاز به ساماندهی دارد و خیلی از ظرفیت‌ها موجود است، گفت: برش استانی برنامه هفتم توسعه که اعلام شد باید تهیه و برای اجرای آن برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه فضای کسب و کار استان بهبود یافته و باید مراقبت کرد و حتی پیگیری شود که از رتبه استان کرمان از رتبه ۱۲ نیز کمتر شود، افزود: حتماً باید در زمینه بهبود بیشتر فضای کسب و کار استان تلاش کرد و تمام دستگاه‌ها در این حوزه وظیفه دارند.

فداکار با بیان اینکه دستگاه قضایی کمک بسیار خوبی کرده و در رفع مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی موثر بوده که جای تقدیر دارد، ادامه داد: متاسفانه شرکت‌های بزرگ استان که بورسی هم هستند، تامین مالی سنتی دارند و باید به سمت بازار سرمایه و روش‌های جدید سوق داده شوند.

وی با اشاره به اینکه شایسته نیست که شرکت بزرگ اقتصادی ما به دنبال دریافت وام و تسهیلات از بانک باشد در حالی که بورسی است و باید روش تامین مالی خود را تغییر دهد، گفت: کارگروه رفع موانع تولید استان خیلی فعال است و جلسات آن بسیار اثربخش بوده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه طرح ترد اتباع بیگانه غیرمجاز در استان کرمان در حال اجراست، افزود: همه اتباع خارجی باید ساماندهی شوند و این طرح توسط وزارت کشور و استانداری کرمان در حال پیگیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.