انتخابات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعطای گاز طبیعی یا CNG و LPG، LNG به مخازن ذخیره‌سازی ایجاد شده صنایع، در فصول سرد سال با قیمت پایین و ارائه تخفیف گازی توسط دولت امری بسیار مطلوب بوده و می تواند نوید بخش عدم توقف تولیدات صنعتی در فصول سرد سال باشد.

ذخیره‌سازی گاز توسط صنایع کلیدی‌ترین راهکار حل ناترازی مقطعی گاز برای بخش صنعت

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار  قدس  با اشاره به مبحث «تمرکز بر ذخیره سازی انرژی گاز با ایجاد مخازن، جهت جلوگیری از مشکلات صنایع در فصول سرد سال و اعطای مشوق لازم از سوی دولت» گفت: مبحث ناترازی انرژی در سالهای اخیر به یکی از مهمترین موضوعات کشور تبدیل شده و در برخی از فصول صنعت را دچار چالش های عمده کرده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بهینه سازی انرژی در کشور به جد مورد پیگیری قرار گیرد، بیان کرد: بهینه سازی انرژی به ویژه در حوزه گاز ،کاهش انرژی را به دنبال داشته و می تواند مانع از توقف تولید و صنایع بزرگ در فصول سرد سال شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکار ذخیره سازی انرژی گاز برای صنایع در فصول سرد سال اظهار کرد: به واقع ذخیره سازی انرژی در کشور های پیشرفته نیز مدنظر بوده و راهکار استانداری برای رفع ناترازی گاز در فصول سرد سال است.

سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم نیز به سمت اعطای مشوق در زمینه سرمایه‌گذاری در ایجاد مخازن ذخیره‌سازی گاز به صنایع حرکت کرده است،گفت: به واقع اقدام دولت در این بخش می تواند مانع از ناترازی های موجود در بخش گاز شود چراکه توقف صنایع بزرگ کشور حتی برای یک ساعت نیز قابل پذیرش نیست و باید چراغ صنعت همواره روشن باشد.

این نماینده مجلس شورای ساسلامی با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز مهم‌ترین و کلیدی‌ترین راهکار حل ناترازی مقطعی گاز در ایران، بیان کرد: به واقع بخش بزرگی از ذخیره‌سازی گاز در کشورهای اروپایی توسط صنایع انجام می‌گیرد و صنایع باید به درستی به این بخش ورود کنند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اهمیت حرکت صنایع به این سمت و سرمایه‌گذاری در ایجاد مخازن ذخیره‌سازی برای جلوگیری از توقف تولیدات صنعتی در فصول سرد سال بیان کرد: اعطای گاز طبیعی یا CNG و LPG، LNG به مخازن ذخیره‌سازی ایجاد شده صنایع، در فصول سرد سال با قیمت پایین و ارائه تخفیف گازی توسط دولت امری بسیار مطلوب بوده و می تواند نوید بخش عدم توقف تولیدات صنعتی در فصول سرد سال باشد. باید صنایع از این مشوق استفاده کنند و به سمت ذخیره‌سازی گاز بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.