تلگرام در ۴آذر ماه ۱۴۰۲آپدیت جدیدی را منتشر کرد. این آپدیت تلگرامی شامل امکانات و قابلیت های جدیدی است که تجربه کابردی تلگرام را بهبود می‌بخشد.

آپدیت های جدید تلگرام/از افزایش ایمنی تا ترجمه چت

با تاسیس تلگرام در سال ۲۰۱۳توسط دو برادر روسی، پاول و نیکای دوروف، این نرم افزار به دلیل امنیت و قابلیت های پیشرفته‌اش، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. پس از آن آپدیت های جدیدی لحاظ شد که به دنبال آن استفاده از این اپلیکیشن را راحت ترکرد.

آپدیت های تلگرام در سال ۱۴۰۲ 

تلگرام در هشت  ماه گذشته، چندین بروزرسانه ای  انجام داده است. این تعمیرات عمدتاً مربوط به بهبود عملکرد، امنیت و پایداری تلگرام بوده است.

در فروردین ماه ۱۴۰۲، تلگرام یک تعمیر اساسی انجام داد که منجر به بهبود عملکرد کلی آن شد. این تعمیرات بر روی چندین بخش تلگرام، از جمله شبکه، سرور و برنامه کاربردی، افزایش سرعت در مناطق پربار، افزایش توان مدیریت ترافیک سرورها، به سرعت برنامه ها در دستگاه ها سخت افزار کم‌قدرت انجام شد.

در  تیر ماه ۱۴۰۲،  قابلیت دیگر تلگرام که بر روی امنیت آن تمرکز داشت، شامل رفع چندین آسیب‌پذیری امنیتی بود که می‌توانست توسط مجرمان سایبری برای حمله به کاربران تلگرام استفاده شود. در برخی از این جزئیات رفع آسیب پذیری‌های امنیتی در چت ها رمزگزاری شده، امنیت در تماس های صوتی و تصویری، و در مجموع باعث شد تلگرام ایمن‌تر از قبل شود.

 در تاریخ ۳۰شهریور ۱۴۰۲، تلگرام یک تعمیر اساسی دیگر انجام داد که در افزایش پایداری آن نقش داشت. این تعمیرات شامل بهبود ظرفیت های تلگرام، توزیع سرورهادر شرایط پرباربود.

در تاریخ ۴آذر ماه، تلگرام یک بروزرسانی دیگر انجام داد که شامل بهبود عملکرد برنامه‌های کاربردی تلگرام در دستگاه‌های مختلف بود. این تعمیرات اساسی، تلگرام را به یک پیام‌رسان ایمن‌تر، پایدارتر و سریع‌تر تبدیل کرده است.

برخی از ویژگی جدید تلگرام در این آپدیت عبارتنداز :

قابلیت استوری در تلگرام

این قابلیت که برگرفته ازاینستاگرام است، به کاربران اجازه می‌دهد که تصاویر، ویدیو و محتوای دیگر را به مدت ۲۴ساعت با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. دو نمونه از تشابهات این قابلیت در تلگرام در مقایسه با اینستا، قابلیت لایک یا پسندیدن و کامنت یا همان نظر دهی است.

ابزار ساخت تصویر پروفایل دلخواه

این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از تصاویر، متن انیمیشن‌ها تصاویر پروفایل خود را به صورت سفارشی طراحی کنند. این تصاویر می‌توانند شامل متن، استیکرها و سایر عناصر بصری باشند.

ترجمه کل چت

این قابلیت امکان ترجمه کل یک متن مشخص را به کاربرانش می‌دهد تا کل چت‌های را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنند. این ویژگی برای کاربرانی که برای برقراری ارتباط نیازمند ترجمه زبان‌های مختلف هستند، بسیار مفید و کاربردی است.

دسته بندی ایموجی‌ها

در این مورد، ایموجی‌ها یا شکلک ها را براساس دسته بندی‌های مختلف مانند احساسات، فعالیت ها، غذا ها و غیر مشاهد کنند که این کار باعث می‌شود کاربران ایموجی‌های مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

بهبود عملکرد و قابلیت های تلگرام: بهبود رابط تلگرام در این آپدیت با طراحی جدید؛ استفاده از انیمیشن ها و جزئیات بصری جدید، بهبود یافته است.

بهبود عملکردگروه هاو کانال‌ها:عملکرد گروه هادربروزرسانی جدید بهترشده است، به طوری که گروه ها تا ۲۰۰هزار و کانال‌ها هم می‌توانند تا۱۰۰ هزار عضو داشته باشند.

بهبود عملکرد فایل ها: عملکرد فایل ها دراین آپدیت به گونه‌ای افزایش پیدا کرده است که حجم یک فایل می‌تواند به یک گیگ هم برسد.

ناهید آذرنوش-خبرنگار تحریریه جوان قدس 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.