عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: تلاش دولت برای افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش مالیات بر مردم نیست و بالعکس به دنبال برداشتن فشار مالیاتی از روی دوش مردم و بخش مولد اقتصاد و بازتوزیع مناسب آن و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی است.

تلاش دولت برای افزایش درآمدهای مالیاتی از دانه‌درشت‌های فراری از پرداخت مالیات

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت گو با خبرنگار قدس،گفت: نمی توانیم همیشه درآمدهایمان را مبتنی بر نفت و فرآورده های نفتی قرار دهیم به هر حال  اینها محدودیتی در کشور در حوزه استخراج و فروش دارند لذا هر عقل سلیم  و منطق علمی حکم می کند که به سمت سایر درآمدهای پایه دار برویم.

عضو کمیسیون صنایع و ‌معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بخشی از  این درآمدها پایدار، درآمدهای مالیاتی است که دولت به آن سمت رفته ولی این به آن معنا نیست که مجلس یا دولت تلاششان بر افزایش مالیات است. اقدامات دولت بیشتر برای جلوگیری از فرار مالیاتی است و اینکه کسانی که مشمول مالیات می شدند و پرداخت نمی کردند موظف به پرداخت مالیات شوند.

وی تاکید کرد: دولت مدعی است در سال گذشته نسبت به سنوات گذشته در حوزه کسب درآمدهای مالیاتی رشد چشمگیری داشته ایم و به همین جهت در بودجه ۱۴۰۳ بخش قابل توجهی از درآمدهای دولت را در حوزه مالیات تعریف کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه اقدامات دولت بیشتر برای جلوگیری از فرار مالیاتی است گفت: تلاش دولت برای افزایش درآمدهای مالیاتی به معنای افزایش مالیات بر مردم نیست و بالعکس به دنبال برداشتن فشار مالیاتی از روی دوش مردم و بخش مولد اقتصاد و بازتوزیع مناسب آن و اخذ مالیات از فراریان مالیاتی است و محوریت اقدامات دولت در جهت افزایش درآمدهای مالیاتی، اخذ مالیات از دانه‌درشت‌های فراری از پرداخت مالیات است.

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: ما نهایتا باید در کشور به سمت افزایش درآمدهای مالیاتی حرکت کنیم ولی برای اجرایی کردن این امر باید مشوق ها و انگیزه ایجاد شود به گونه ای که مودیان خوداظهاری کنند و روند وصول مالیات ها را تسریع شود.

وی خاطر نشان کرد: الان پرونده هایی که بررسی می شود هم زمان بر است و هم‌روند اطلاع رسانی به مودیان کامل انجام نمی شود و باید این پروسه حاکم بر اصول مالیات ها در شناسه، اظهار، محاسبه و اعلان با سرعت بیشتری انجام شود.

فیروزی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با کامل شدن سامانه مودیان امیدواریم شرایط بهتر شود گرچه جای کار بسیاری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.