مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای نوجوان ۱۵ ساله مرگ مغزی ساکن نیشابور به هفت بیمار نیازمند عضو در شیراز، تهران و مشهد حیاتی دوباره بخشید.

اهدای اعضای نوجوان نیشابوری به ۷ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و دومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم «نیما امارلو»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان حکیم نیشابور پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد امارلو در بیمارستان بوعلی سینا شیراز به ۲ نوجوان ۱۷ و ۱۴ ساله از شیراز که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج برده و دیالیز می‌کردند، اهدا و پیوند شد.

وی بیان کرد: کبد این نوجوان مرگ مغزی نیز در بیمارستان بوعلی سینای شیراز به بانوی ۱۷ ساله ساکن کردستان که سال‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد اهدا و پیوند شد.

خالقی افزود: قلب این نوجوان مرگ مغزی در بیمارستان امام خمینی تهران به مردی ۳۳ ساله ساکن تهران پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه‌های این کودک مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.