عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در زمینه فروش محصولات شرکت‌های ‌دانش‌بنیان باید حداقل محدودیت‌ را داشته باشیم تا این شرکت‌ها به درستی در کشور رشد کنند این امر به ما کمک خواهد کرد که به سمت کاهش واردات، کاهش ارزبری و صرفه‌جویی منابع ارزی برویم هدف اصلی و محوری همکاری صنعت با اقتصاد ‌دانش بنیان است.

حمایت از تولید تجهیزات راهبردی صنعت توسط ‌دانش‌بنیان‌ها راهکار اصلی کاهش واردات و صرفه‌جویی ارزی

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار قدس، با اشاره به رفع مشکلات خرید محصولات شرکت‌های ‌دانش‌بنیان و اقدامات معاون علمی و فناروی رئیس جمهور با ایجاد کار گروه تولید بار اول در راستای ترک تشریفات مزاحم در این بخش، گفت:این موضوع به مناقصه احتیاجی ندارد.

وی افزود: ما در قانون جهش تولید ‌دانش‌بنیان آورده ایم‌ که شرکت‌های دولتی‌ می‌توانند خرید محصولات ‌دانش‌بنیانی را بدون برگزاری مناقصه انجام دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر این مهم مدنظر قرار نمی گیرد حتما به آن عمل نمی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع ترک تشریفات و مناقصات در فروش محصولات شرکت‌های ‌دانش‌بنیان در قانون جهش تولید محصولات ‌دانش‌بنیان دیده شده و حال اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز سعی در پیگیری این موضوع در قالب رویکرد تولید بار اول دارد، این امر خوب است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل فروش محصولات شرکت‌های ‌دانش‌بنیان و بازار مناسب برای این محصولات بیان کرد: ما اگر به ایجاد بازارهای فروش محصولات ‌دانش‌بنیان کمک کنیم، خود به خود این شرکت‌ها رشد خواهند کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بازار فروش محصولات شرکت‌های ‌دانش‌بنیان در کشور ایجاد شود، بیان کرد:  محصولات ‌دانش‌بنیان به معنای تولیداتی است که تاکنون در داخل کشور نداشته ایم و همیشه این محصولات به کشور وارد می‌شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اینکه از واردات جلوگیری شود، ما تولید محصولات ‌دانش‌بنیان در کشور را تقویت کردیم لذا در زمینه فروش محصولات شرکت‌های ‌دانش‌بنیان باید حداقل محدودیت‌ها را داشته باشیم تا این شرکت‌ها به درستی در کشور رشد کنند و وابستگی ما به واردات کم شود. بحث تولید بار اول به کمک خواهد کرد که به سمت کاهش واردات، کاهش ارزبری و صرفه‌جویی منابع ارزی کشور و همچنین خنثی سازی تحریم‌ها برویم که هدف اصلی و محوری همکاری صنعت با اقتصاد ‌دانش‌بنیان است.

وی تاکید کرد: ما این موضوع را در قوانین دیده ایم و تاکید داشته ایم‌ که شرکت‌های دولتی‌ می‌توانند بدون برگزاری مناقصه محصولات این شرکت‌ها را خریداری کنند. بنابراین این اختیار به دستگاه‌های دولتی داده شده است.

جدی تاکید کرد : حال اگر در برخی موارد این موضوع عملیاتی نمی شود و برخلاف قانون از محصولات خارجی استفاده‌ می‌کنند، این هم خیانت به کشور و هم به تولیدات داخلی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه‌های نظارتی باید به این تخلفات ورود کنند، گفت: البته ایجاد رویکرد تولید بار اول از سوی معاونت علمی و فناوری رییس جمهور می‌تواند به هدف فروش محصولات شرکت‌های ‌دانش‌بنیان کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.