جواد نکونام تصور می‌کرد شاگردانش دست کم می‌توانند یک بار هم که شده دروازه دومین خط دفاع ضعیف لیگ برتر را در اهواز باز کنند وبا دست پر به تهران باز گردند، اما هیچ یک از بازیکنان او نتوانستند در این بازی گلی برای استقلال به ثمر برسانند.

هافبک‌ها و مهاجمان صدای نکونام را درآوردند

به گزارش قدس آنلاین، دراین بازی نکونام از ابتدا از مهدی‌پور، حامدی‌فر، رضاوند، جلالی و حردانی در خط میانی استفاده کرد تا به نوعی نسبت به بازی قبل مقابل ذوب آهن تفاوت‌هایی در ترکیب خود ایجاد کند. طبق معمول نیز محمدی و بلانکو در خط حمله استقلال به کار گرفته شدند تا این زوج دست نخورده باقی بماند، اما در طول 90 دقیقه بازی مقابل فولاد خوزستان هافبک‌ها و مهاجمان استقلال نتوانستند گلی به ثمر برسانند تا جواد نکونام در آستانه شهرآورد بیش از هر زمان دیگری نگران نتیجه بازی باشد.

نکونام می‌داند اگر در شهرآورد به برتری نرسد و سپاهان بازی‌های عقب افتاده خود را با برتری پشت سر بگذارد از تیمش سبقت خواهد گرفت و آن‌گاه شاید او دیگر نتواند طعم شیرین صدرنشینی را بچشد. حتی ممکن است بعد از اعلام حکم کمیته انضباطی استقلال یکی،‌دو پله دیگر نیز در جدول تنزل جایگاه داشته باشد وموقعیت خود را در خطر ببیند و برای بازگشت به موقعیتی که اکنون در اختیارش است، دچار مصائب بسیار شود. به همین دلیل است که نکونام پس از بازی با فولاد از عملکرد هافبک‌ها و مهاجمان خود در صحبت‌هایی که با همکارانش داشت ابراز رضایت نکرد و همان‌جا در اهواز گفت از بازیکنان هجومی انتظار بیشتری مقابل فولاد داشتم.

آری، نکونام به درستی دنبال پیروزی در اهواز بود چون می‌دانست شاید در نیم فصل دوم دیگر با چنین فولادی که در بازی‌های قبل از استقلال 17 گل خورده بود و فقط چهار گل زده بود رو به رو نشود. برای همین نکونام عمیقاً به دنبال کسب پیروزی در اهواز بود اما شاگردانش نتوانستند آنچه او قبل از بازی به تیم دیکته کرده بود را در میدان بازی پیاده کنند و در نهایت دو امتیاز دیگر نیز به ضرر استقلال از دست رفت تا تیم او در دو بازی بیرون خانه اخیر فقط صاحب دو امتیاز شود.

البته کسب یک امتیاز از بازی بیرون خانه به خودی خود نتیجه بدی تلقی نمی‌شود، اما وقتی شما با سپاهانی مواجه هستید که در بازی‌های بیرون خانه نیز غالباً سه امتیازها را به چنگ می‌آورد، آن‌گاه رقابت با چنین تیمی سخت و دشوار خواهد شد.

مضاف برهمه این‌ها پرسپولیس نیز پیش از شهرآورد مقابل هوادار به هر شکل ممکن به برد رسیده و با روحیه بهتری گام به بازی پنجشنبه خواهد گذاشت و اگر نکونام در آن بازی نیز به برد دست نیابد بیش از هر زمان دیگری نتایج سه بازی اخیر او زیر سؤال خواهد رفت.

به هرحال باید دید در روزهای باقیمانده تا شهرآورد نکونام چه حربه‌ای برای خارج کردن تیمش از این وضعیت خواهد اندیشید وآیا او می‌تواند از خط میانی تیمش بازیکنانی کم اشتباه و پرقدرت در میدان شهرآورد بسازد و مهاجمان او آیا بازی متفاوتی مقابل رقیب سنتی ارائه خواهند داد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.