آخرین تحولات لبنان

در شصت و هشتمین روز تجاوز به نوار غزه ناکامی‌ها و تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت ادامه دارد، به موازات آن این رژیم بار دیگر بمباران‌های هوایی و توپخانه‌ای کورکورانه خود را علیه مناطق مختلف غزه از سرگرفت.

مقاومت فرود دریایی اشغالگران را ناکام گذاشت/ بازداشت مدیر بیمارستان کمال عدوان در غزه

به گزارش قدس آنلاین، گروه‌های مقاومت در محورهای تهاجم به شهر خان یونس در جنوب وارد درگیری‌های شدید با نیروهای اشغالگر شده‌اند.

گردان‌های القسام در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که یک تانک «مرکاوا»ی ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه معن در شهر خان یونس با گلوله «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داد که موجب شد آتش بگیرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیرهای خطر در شهر کیسوفیم و سدیروت در غلاف غزه به صدا درآمد.

این در حالی است که شاهدان عینی و منابع پزشکی پیشتر گفتند، رزمندگان مقاومت فلسطین عملیات فرود نیروی دریایی اشغالگر در مقابل اردوگاه نصیرات در مرکز نوار غزه را ناکام گذاشتند.

به گفته شاهدان عینی و منابع محلی، ارتش رژیم صهیونیستی درصدد انجام عملیات فرود در دریای مدیترانه در مقابل اردوگاه نصیرات بود، اما رزمندگان مقاومت با آن مقابله کردند.

آنها توضیح دادند که صداهای درگیری در محل فرود به گوش رسید و سپس هواپیماهای نظامی به شدت مداخله کردند که باعث شد عملیات با شکست به پایان برسد.

باران رنج آوارگان غزه را دو چندان می‌کند

این در حالی است که بارندگی رنج آوارگان نوار غزه را دوچندان کرده و با اولین بارش باران برخی از چادرهای آوارگان غرق شدند و آسیب دیدند.

با شروع فصل زمستان، نیاز آوارگان به کمک‌های بشردوستانه ضروری به نظر می‌رسد، در میان تماس‌ها و تقاضاهای بین‌المللی که خواستار تجهیزات امدادی سریع و افزایش مقادیر آن هستند هزاران فلسطینی همچنان از مناطق مختلف نوار غزه فرار می‌کنند تا از بمباران و عملیات نظامی زمینی ارتش اشغالگر در امان بمانند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین حملات شدیدی را به مناطق مرزی نوار غزه و مصر و سایر مناطق این باریکه که حدود ۲.۴ میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، انجام دادند.

به گفته منابع، یک پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز شهر خان یونس در جنوب غزه در حملاتی تعدادی شهید و زخمی در این منطقه برجای گذاشت.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی پس از اخراج آوارگان از مدرسه‌ متعلق به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در شهر بیت حانون در نزدیکی بیمارستان اندونزی در شمال نوار غزه آن را منفجر کرد.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، دستور بمباران و تخلیه اشغالگران باعث آواره شدن بیش از ۱.۹ میلیون فلسطینی شده و حدود ۸۵ درصد از جمعیت غزه بی‌خانمان شده‌اند.

خبرنگار الجزیره درباره ادامه حملات صهیونیست‌ها در غزه گفت، ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ خانواده ابوعامر در اردوگاه خان یونس را بمباران کرد که در نتیجه آن دو تن شهید و چهار تن مجروح شدند. همچنین چهار شهید در پی بمباران خانه خانواده النجار در جنوب خان یونس به بیمارستان ناصر منتقل شدند و دفاع مدنی به جستجوی مفقودان ادامه می‌دهد. در نتیجه حمله نیروهای اشغالگر به مجتمع‌های مسکونی در خان یونس ۱۹ شهید به بیمارستان پزشکی ناصر منتقل شدند.

همچنین محاصره حومه شمالی نوار غزه توسط اشغالگران، مردم جبالیا را مجبور کرد تا بازار اردوگاه را به گور جمعی تبدیل کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.