معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: خشکسالی‌های اخیر، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

خشکسالی‌ها استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است

به گزارش قدس خراسان، احمد باغانی اظهار کرد: بروز خشکسالی‌های اخیر، محدودیت‌های منابع آب و چالش‌های تأمین آب با کیفیت مناسب، به یکی از دغدغه‌های عمده جامعه تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: ادامه خشکسالی‌ها و کمبود منابع آب در بسیاری از مناطق کشور وضعیتی را به ‌وجود آورده که برای توصیف آن از واژه‌هایی مانند بحران آبی و یا پسا بحران آبی استفاده می‌شود.

معاون فنی و اجرایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم پدیده خشکسالی و کم آبی را بهتر شناخته و اثرات اقتصادی و اجتماعی و زیست محیطی آن را بررسی کرده و برای مدیریت آن برنامه‌ریزی اصولی انجام دهیم، امروزه یکی از مهمترین مسائل روز جامعه ما نگرش نو و توسعه پایدار به منابع آب و برنامه‌ریزی آن است.

وی با بیان اینکه استخر ذخیره آب کشاورزی یکی از عنصرهای اصلی سیستم آبیاری کشاورزی است، افزود: این استخرها به وسیله ورق ژئوممبران احداث و عایق‌بندی می‌شوند و نقش مهمی در مدیریت منابع آب دارند.

باغانی با بیان اینکه خشکسالی به کشاورزان، باغداران و دامداران سبزواری خسارت‌های زیادی وارد کرده است، اظهار کرد: کاهش بارندگی باعث تضعیف محصولات زراعی و باغی شهرستان سبزوار شده است.

وی تغییر الگوی کشت به دلیل خشکسالی را ضروری دانست و گفت: کشاورزان از مشکل کم آبی رنج می‌برند، متاسفانه خشکسالی تولید محصولات عمده شهرستان را با افت شدید مواجه کرده است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های اخیر، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری را به یک ضرورت تبدیل کرده است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.