تحولات منطقه

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه معتقد است، اگرچه عملیات بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در کاهش پروازهای این فرودگاه بی تاثیر نبوده، اما کاهش قابل توجه پروازها طی چند وقت اخیر عمدتا مربوط به کمبود ناوگان است.

عامل اصلی کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه چیست؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس انلاین، مجتبی بیاتی با اشاره به کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه، اظهار کرد: این موضوع دو عامل دارد و قطعا پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه در آن بی تاثیر نبوده است، زیرا بهسازی باند اصلی و استفاده از "تاکسی وی" به عنوان باند موقت، دو محدودیت برای ما ایجاد کرده که شامل پرواز در شب و پرواز هواپیماهای پهن پیکر است، اما برای نشست و برخاست هواپیماهای با بدنه متوسط هیچ مشکلی نداریم و امکان ۴۰ تا ۵۰ نشست و برخاست در روز را هم داریم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه عامل دیگری که خصوصا طی چند وقت اخیر به کاهش پروازهای فرودگاه کرمانشاه دامن زده را کاهش ناوگان شرکت‌های هوایپیمایی دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مختص به فرودگاه کرمانشاه نیست.

بیاتی از پیگیری‌های مکرر برای افزایش پروازهای فرودگاه‌ کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: این پیگیری با همراهی مدیران ارشد استان و نمایندگان مجلس انجام و جلسات متعددی نیز برگزار شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی تاکید کرد: فرودگاه کرمانشاه آمادگی کافی برای افزایش پروازها را دارد و برای نشست و برخاست هواپیماهای کوچک و متوسط مشکلی نداریم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه تعداد کنونی پروازهای این فرودگاه را ۲۰ نشست و برخاست در هفته اعلام کرد که به مقاصد تهران و عسلویه انجام می‌شود.

پیشرفت ۳۱ درصدی عملیات بهسازی باند فرودگاه

بیاتی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه داشت که بعد از چند دهه انجام شد و عنوان کرد: باند فرودگاه کرمانشاه سال ۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسیده، اما در این سال‌ها با وجود آنکه به صورت مستمر مورد استفاده بوده، اما بهسازی نشده است.

وی با بیان این که پیشرفت کنونی بهسازی باند فرودگاه ۳۱ درصد است و کار با تمام توان پیش می‌رود، گفت: زمان پایان طرح به عوامل مختلفی خصوصا شرایط جوی بستگی دارد.

به گفته مدیرکل فرودگاه کرمانشاه، اکنون مراحل آسفالت کار در حال انجام است که به میزان زیادی به شرایط جوی بستگی دارد.

بیاتی با بیان این که پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد و منابع آن از محل سفر رئیس جمهور و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور تامین می‌شود، افزود: اگرچه برآرد اولیه برای بهسازی باند ۴۶۰ میلیارد تومان بوده، اما امکان افزایش آن وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.