زمستان می‌تواند زمانی خوب برای سفر به مناطق گرمسیر باشد اگر علاقه ای به سرما ندارید و به دنبال مقصدی مناسب برای سفر در فصل زمستان هستید بهترین مقاصد سفر در ایران را بشناسید تا ماجراجویی و سفر هیجان انگیز را در سردترین ماه سال آغاز کنید.

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در زمستان

جزیره کیش

کیش
کشتی یونانی‌ها در ساحل جزیره کیش

جزیره کیش یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران در فصل زمستان است . آب و هوا جزیره کیش در این فصل گرم و آفتابی ، و  با سواحل زیبا و شنی و  محبوب‌ترین مانند ، ساحل مرجان ، میرمهنا ، سیمرغ اشاره کرد.،  و امکانات تفریحی متنوع امکانات تفریحی پارک های آبی ،مراکز خرید، و آکواریوم کیش ، جاذبه های فرهنگی، از جمله روستای باغو، شهر زیر زمینی کاریز و قلعه سلیمان از مکان دیدنی جزیره کیش است.

جزیره قشم

جزیره قشم
جزیره قشم

فصل زمستان یکی از بهترین زمان های سال برای سفر به جزیره قشم است. در این فصل دما درقشم معتدل‌ است و با توجه  به معتدل بودن هوا فرصتی مناسب برای لذت بردن از سواحل زیبا شنی این جزیره فراهم می کند. و جاهای دیدنی سواحل زیبای سیمین و نقره ای و جاذبه های تاریخی و فرهنگی از جمله دره های ستاره ، جزایر ناز ، قلعه پرتغالی ها و همچنین به امکانات تفریحی متنوعی می‌شود اشاره کرد .

طبس، فردوس، بشرویه

دره کال جنی طبس
دره کال جنی طبس

از شهر های استان خراسان جنوب اند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند آب و هوا در این مناطق گرم و خشک است. اگر به دنبال سفری به منطقه ای با آب و هوای و شرایط خوب در فصل زمستان هستید، منطقه طبس،فردوس،بشرویه در فصل زمستان می‌تواند پزینه مناسبی برای شما باشد.  قلعه دختر،‌حسینیه میان ده، باغ خان، پل ترناو، منطقه باغستان و آبگرم، شهر تون، حمام خیروز و روستای بیدسکان از جاهایی‌اند که می‌توانید در شهرهای فردوس و بشرویه ببینید. 

جزیره هرمز

جزیره قشم
ساحل رنگارنگ جزیره قشم

یکی ویژگی‌های جزیره هرمز این است که طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در طبیعت آن می‌توانید تماشا کنید. وقتی در اطراف این جزیره پرسه می‌زنید، سایه‌ها و رنگ‌های مختلف قرمز، زرد، نارنجی، سبز، سفید، قهوه‌ای، بژ، طلایی، خاکستری و فیروزه‌ای را خواهید دید؛ به همین دلیل این جزیره را جزیره رنگین کمان ایران نیز می‌نامند. زندگی در این جزیره بسیار ساده و جذاب است. مردم محلی برای پخت‌وپز از خاک سرخ جزیره هرمز استفاده می‌کنند؛ همچنین قدم زدن در ساحل رنگارنگ و تماشای مهاجرت لاک‌پشت‌ها و پرندگان این منطقه اوقاتی رویایی برایتان رقم خواهد زد.

چابهار

چابهار
چابهار

 همان گونه که از نامش پیداس ، شهری با چهار فصل بهاری در سال؛  شهر ساحلی چابهار با داشتن هوایی بهاری آماده استقبال از گردشگران و مسافران زمستانی است تا چند روزی را با شنا در دریا و تفریح سفری به یادماندنی را برای آنان رقم زند.

بوشهر

بوشهر
بوشهر

بوشهر یکی از گرم‌ترین شهرهای جنوب کشورمان است که از بهترین مقاصد برای سفر در زمستان به‌شمار می‌رود. معماری شهر بوشهر بدون هیچ آلودگی بصری، یکدست، چشم‌نواز و دور از پیچیدگی است که همین باعث جذب مسافران بسیاری به این منطقه شده است. قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و محله‌های بوشهر در فصل زمستان حس‌ و حال باصفایی دارد، به‌ خصوص اگر سرکی به قهوه‌خانه‌ها، کافه‌ها و عمارت‌های این شهر بزنید.

یزد

یزد
ابنیه شهر یزد

شهر کویری یزد یکی دیگر از مقاصد گردشگری فصل زمستان است که به دلیل داشتن بناهای تاریخی و قدیمی سفر به آن جذابیت‌های زیادی دارد قلعه سریزد  مهریز یکی از بناهای تاریخی و به جامانده از دوره ساسانیان در این شهر است که در فصل زمستان باید از آن دیدن کرد. در دیگر فصل‌های سال گرمای هوا در یزد مانع بازدید درست از این قلعه می‌شود اما در زمستان می‌توان بدون مشکل گرما از همه قسمت‌های این قلعه دیدن کرد.

بندر عباس

بندر عباس
بندر عباس

بندرعباس نیز مانند کیش و قشم از مقاصد محبوب گردشگردی استان هرمزگان است بندرعباس با جاذبه‌های طبیعی مانند آب گرم گنو و موزه‌های جالب و منحصربه‌ فرد مانند موزه خلیج‌ فارس، موزه آب، موزه حیات‌وحش و آثار تاریخی ارزشمندی مانند معبد هندوها و حمام گله‌داری که موزه مردم‌شناسی بندرعباس را نیز در خود جای داده است، هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. 

کویرگردی سمنان

کویر سمنان
کویر سمنان

شاید به فکرتان نرسد ولی یکی از مکان های دیدنی برای فصل زمستان رفتن به کویر است. کشور ایران کویرهای زیادی را در خود جای داده ولی پیشنهاد ما این است که به شهر سمنان سر بزنید. در حوالی شمال دشت کویر، شهر سمنان می‌تواند یکی دیگر از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی در ایران باشد. البته به یاد داشته باشید که شب‌ها حتما لباس گرم به همراه داشته باشید چراکه سوز هوا می‌تواند یک زمستان کاملا سرد را برای شما به ارمغان آورد.

اهواز، شوش، دزفول

شوش
سازه‌های آبی شوش

خوزستان به ‌دلیل داشتن آب ‌وهوای گرم و جاذبه‌های تاریخی بسیار، یکی از بهترین مقاصد سفر در زمستان است. از مهم‌ترین و پرجاذبه‌ترین شهرهای استان خوزستان می‌توان به شوش، دزفول، شوشتر، اهواز و کارون اشاره کرد. این شهرها بسیاری از آثار باستانی و تاریخی پرقدمت کشورمان را در دل خود جای داده‌اند و هر شخص ایرانی باید از آن‌ها دیدن کند.

ناهید آذرنوش –خبرنگار تحریریه جوان قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.