هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر سه شنبه با ۶ دیدار پیگیری می‌شود که سه مدعی اصلی قهرمانی برای جانماندن از یکدیگر با حریفانشان سرشاخ می‌شوند.

دوئل سرخابی‌ها با جنوب و شمال لیگ

*شاگردان مورایس امیدوار به صدرنشینی

در یکی از بازی‌های مهم این هفته زردپوشان نصف جهان در تهران میهمان هوادار هستند و امیدوارند با پیروزی بر شاگردان فکری و البته توقف استقلال در آزادی مقابل نساجی به صدر جدول برسند. شاگردان مورایس در هفته‌های گذشته تیم ترسناکی نشان داده‌اند و آمار ۱۰ گل زده در سه دیدار گذشته این تیم بدون شک تن هر حریفی ار به لرزه درمی‌آورد. سپاهان در تهران نیز به دنبال ادامه روند خوب خود است البته اگر هوادار این اجازه را به آن‎ها بدهد. درست است که شاگردان محمود فکری در دو هفته گذشته دو باخت را تجربه کرده‌اند، اما باید به خاطر داشت این دو باخت تنها با یک گل آن هم مقابل دو تیم بالانشین جدول یعنی پرسپولیس و ملوان بوده است؛ بنابراین هوادار با سبک بازی تدافعی که دارد می‌تواند سورپرایز این هفته لیگ برتر مقابل شاگردان مورایس باشد.

* پرسپولیس درتفکر انتقام از برادر کوچک‌تر

پرسپولیس پس از شهراورد پرحاشیه این هفته به خوزستان سفر کرده تا با استقلالی دیگر رودررو شود و شاید با غلبه بر این تیم انتقام دربی را از برادر کوچک‌تر آبی‌پوشان تهرانی بگیرد و توقف مقابل استقلال تهران را فراموش کند.

شاگردان گل‌محمدی شاید به گمان اکثر کارشناسان برای پیروزی در این دیدار کار چندان سختی نداشته باشند؛ چرا که استقلال خوزستان تیم قعرنشین جدول رقابت‌های لیگ برتر است و البته تنها تیمی است که بردی در کارنامه خود نمی‌بیند. آمار ضعیف این تیم خوزستانی در حمله و دفاع در بازی‌های گذشته‌اش شاید خود نویدبخش روزی نه‌چندان سخت برای شاگردان یحیی باشد. اما شاگردان سیروس پورموسوی که در بازی با گل‌گهر و ملوان نشان داده‌اند توانایی توقف تیم‌های بالانشین جدول را دارند، شاید می‌خواهند در نیم فصل اول دست به شگفتی بزنند و اگر بتوانند نخستین پیروزی خود را در اهواز جشن بگیرند. این نخستین مسابقه دو تیم بعد ازچند دوره دوری آبی پوشان اهوازی از لیگ برتر است اما در ادوار گذشته هم استقلال خوزستان نتوانسته مقابل پرسپولیس خوب نتیجه بگیرد.

 

*رحمتی به دنبال طلسم‌شکنی برابر استقلال

اما در آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر استقلال تهران که از شهرآورد با وی‌ای‌آر جان سالم به در برد آماده است در ورزشگاه آزادی و حمایت هوادارانش به مصاف نساجی مازندران برود. شاگردان نکونام برای اینکه صدر را کماکان در اختیار داشته باشند باید هر سه امتیاز این بازی خانگی برای خود نگه دارند؛ چرا که کوچک‌ترین تعلل در این هفته‌ها سبب می‌شود سپاهان و البته پرسپولیس از آن‌ها عبور کنند و آن‌وقت برای پس گرفتن صدر بدون شک کار راحتی نخواهند داشت. نساجی نیز پس از حذف از آسیا حالا با رحمتی به دنبال روزهای خوب در لیگ برتر هستند و امیدوارند در مصاف با استقلال با دست پر به قائمشهر برگردند. از نکات جالب این دیدار تقابل دوباره مهدی رحمتی با تیم سابق خود است، البته  علاوه بر آن این بازی مصاف دو همبازی سابق هم به شمار می‌رود. جواد نکونام که هدایت استقلال تهران را بر عهده دارد بارها در تیم ملی و استقلال همبازی رحمتی بوده و حالا این دو بازیکن اسبق تیم ملی باید در قامت سرمربی دو تیم استقلال و نساجی رو در روی هم قرار گیرند.

رحمتی که سابقه هدایت پدیده (شهر خودرو) مشهد و آلومینیوم اراک را هم در کارنامه خود دارد، تاکنون در پنج بازی مقابل استقلال قرار گرفته است که حاصل آن سه شکست و دو تساوی بوده است. رحمتی در ششمین مصاف خود برابر استقلال قرار خواهد گرفت و در اندیشه کسب اولین پیروزی خود در مقابل تیم سابق است تا علاوه بر پاک کردن رکورد منفی خود در مقابل استقلال، به اوضاع نساجی در جدول هم سروسامان دهد.

 *سه شنبه ۲۸ آذر

هوادار تهران – فولادمبارکه سپاهان اصفهان

آلومینیوم اراک – گل‌گهر سیرجان

شمس آذر قزوین – صنعت نفت آبادان / ساعت ۱۵

استقلال خوزستان – پرسپولیس / ساعت ۱۵:۳۰

ذوب‌آهن اصفهان – فولاد خوزستان / ساعت ۱۶:۳۰

استقلال – نساجی مازندران / ساعت ۱۷:۳۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.