۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: 951294

گلاب به رویتان انگلیسی‌ها دارند از مدفوع آدمیزاد سوخت هواپیمای جت درست می‌کنند!

گلاب به رویتان سوخت جت!

میم.ظرافتی  / ​​​​​​​نه اینکه ادعا کنیم توی مملکت ما، خدای ناکرده علم و دستاوردهای علمی جایی ندارد ولی بعضی از اختراعات و اکتشافات، ذاتشان جوری است که نمی‌شود آن‌ها را توی کشور خودمان راه بیندازیم. یک موردش همین خبر پرسروصدایی که می‌گوید، گلاب به رویتان انگلیسی‌ها دارند از مدفوع آدمیزاد سوخت هواپیمای جت درست می‌کنند! اینکه انگلیسی‌ها ممکن است اقتصاد و صنعتشان مدفوع‌محور باشد و دوست داشته باشند موتورهای جت و خیلی چیزهای دیگرشان را به گند و(...) بکشند و فردا ادعا کنند، رویم به دیوار، از همان چیزی که سوخت درست کردیم، می‌توانیم غذا و خوراک هم تولید کنیم، به خودشان مربوط است. ما که نباید پایمان را درست بگذاریم جایی که بقیه کشورها می‌گذارند! اصلاً و اصولاً این فناوری تبدیل فضولات انسانی به سوخت و به هر چیز دیگر، برای ما ایرانی‌ها چیز چندان جدیدی هم نیست! یک دلیلش اینکه حداقل خیلی از کشاورزان غیرمجاز ما سال‌های سال است دارند فضولات انسانی را با روش آبیاری فاضلابی به میوه و سبزیجات تبدیل می‌کنند! دلیل دومش برخی از شهروندان درجه یک و دو که توی همسایگی، روابط انسانی، عدم رعایت حقوق شهروندی و اصولاً توی زندگی معتقدند همیشه باید کاری کرد که طرف مقابل به شکر خوردن و تناول مواد اولیه سوخت انسانی بیفتد! یعنی این‌ها به تصور خودشان دائم توی کار تبدیل فضولات به مواد خوراکی هستند. 

البته اینکه ادعا کردیم فناوری تبدیل فضولات انسانی به سوخت و چیزهای دیگر به درد ما نمی‌خورد برای این است که ساختار اقتصادی ما، مثل انگلیسی‌ها، چیزمحور نیست. چرا و چطوری؟ این‌طوری که شما فرض کنید فردا اعلام شود قرار است فضولات انسانی‌مان را به انواع سوخت تبدیل کنیم. 
اول از همه که «مافیای مدفوع» و قاچاق فضولات و این جور چیزها راه می‌افتد. جانم به شما بگوید عده‌ای می‌افتند توی کار واردات مواد اولیه چینی و ما می‌شویم مونتاژکار فضولات چینی و این خیلی برای صنعت و فرهنگمان افت دارد. چه بسا عده‌ای به فکر بیفتند توی زیرزمین خانه‌شان سوخت جت یا خودرو تولید کنند. حالا به سیستم توزیع این نوع سوخت که کارت هوشمند باشد یا کوپن، کاری نداریم اما خود شما حاضرید سوختی را که با فضولات انسانی آدم‌های دیگری تولید شده را بریزید توی باک ماشینتان؟ دیگر حاضرید وقتی از دستشویی‌های عمومی سطح شهر استفاده می کنید، فلان تومان هزینه به آن متصدی بنده خدا که مسئول نظافت سرویس‌های بهداشتی است بپردازید؟ آن هم وقتی می‌دانید شخصاً دارید عرق می‌ریزید و مواد اولیه تولید سوخت انسانی را مفت‌مفت می‌ریزید توی دستشویی؟     
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.