کارگردان و نویسنده تئاتر گفت: «چرمیت شاه» با هدف انتقاد از مسائل  سیاسی و اجتماعی(بانکداری، خشکسالی، ازدواج جوانان) در قالب طنز اجرا می شود. 

«چرمیت شاه» تئاتری با هدف انتقاد از مسائل سیاسی و اجتماعی 

ارسلان محبی در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد این تئأتر با هدف انتقاد از مسائل  سیاسی و اجتماعی(بانکداری، خشکسالی، ازدواج جوانان) در قالب طنز اجرا می شود. ابتدا درسطح استان اجرا داشتیم و به منطقه ای راه پیدا کردیم‌.

کارگردان و نویسنده تئاتر ابراز کرد: ۱۵ سال در عرصه بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئأتر فعالیت داشتم و عمده فعالیتم اجرای عمومی در سطح استان سیستان و بلوچستان است. 

محبی اظهار کرد: در جشنواره های ملی حضور داشتم و تئأتر مردمان مرد در حوزه نویسندگی و کارگردانی شایسته تقدیر شد. من و آقای شیخی به خاطر اجرا در این تئاتر، کاندید بهترین بازیگر مرد را دریافت کردیم.  

محبی با اشاره به اینکه ۵۱ درصد جمعیت سیستان و بلوچستان را روستاها تشکیل می دهند و باید توجه ویژه به آن داشت، اظهار کرد: ۳ سال گذشته در طرح شهید آوینی، به روستاها رفت و آمد داشتیم و به جوانان روستاها آموزش دادیم و بازیگرانی که در چرمیت شاه اجرا می کنند از میان افراد آموزش دیده آن طرح هستند و قطعا این افراد در ارتقای تئأتر استان نقش بسیار مهمی دارند. 

کارگردان و نویسنده تئاتر اظهار کرد: من غیر از فعالیت در حوزه اجتماعی، تئاترهای مذهبی با عنوان دو رکعت رستگاری( بخشی از زندگی حضرت علی) و همچنین با موضوع عدم لعن حضرت علی(ع) نوشتم که مورد استقبال جامعه شیعه و اهل تسنن سیستان و بلوچستان قرار گرفته است. 

وی ابراز کرد: در اجراهای من هم اهل تسنن و شیعه حضور دارند؛ چرا که سیستان و بلوچستان متشکل از دو قوم شیعه و اهل تسننی است که به عقاید یکدیگر احترام می گذارند و با یکدیگر دوست و برادر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.