مردم تونس با برگزاری تجمع گسترده در مقابل سفارت آمریکا در این کشور حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه که ۸۶ روز است ادامه دارد را محکوم کردند و دوباره خواستار اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

تونسی ها در حمایت از غزه، دوباره اخراج سفیر آمریکا از کشورشان را خواستار شدند

به گزارش قدس آنلاین، شرکت کنندگان در این تجمع با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین خواستار توقف حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.

آنها همچنین با توجه به نقش واشنگتن در حمایت سیاسی و نظامی از رژیم اشغالگر اسرائیل در جنگ علیه غزه که جنایت نسل کشی علیه مردم مظلوم غزه است، دوباره اخراج سفیر آمریکا از تونس را خواستار شدند.

یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراصی در گفت وگو با شبکه المیادین اقدام رژیم صهیونیستی در کنار زدن شروط مقاومت فلسطین و همچنین بی اعتنایی به آنچه مربوط به مساله فلسطین است را محکوم کرد.

وی مواضع یمن در حمایت از غزه و عملیات نیروهای مسلح یمنی در دریای سرخ علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌هایی که به سمت بنادر سرزمین های اشغالی حرکت می‌کنند را ستود.

تونس در ماه گذشته نیز شاهد تظاهرات گسترده مردمی در مقابل سفارت آمریکا در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و محاصره این نوار باریکه بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعار «سرایا القدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و القسام (شاخه نظامی حماس) خواب را از چشم صهیونیست ها بردارید» سر دادند.

آنها با تاکید بر اینکه دولت آمریکا شریک جنایت جنگی است که رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه مرتکب می شود خواستار اخراج سفیر آمریکا از تونس و بسته شدن سفارت ایالات متحده در این کشور شده بودند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲(۲۴ نوامبر ۲۰۲۳)آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.