مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۴۹ طرح با ارزش ۷۷۳.۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش۶۴۱ درصدی در میزان و افزایش ۱۳۶ درصدی در طرح سرمایه‌گذاری خارجی مواجه بوده‌ایم.

افزایش بیش‌از ۶۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان‌رضوی

به گزارش قدس خراسان، سید حامد حسینی در خصوص میزان سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی طی سال جاری اظهار کرد: طرح‌های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۴۹ طرح با ارزش ۷۷۳.۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش۶۴۱ درصدی در میزان و افزایش ۱۳۶ درصدی در طرح سرمایه‌گذاری خارجی مواجه بوده‌ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در پاسخ به اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری در استان در چه بخش‌هایی صورت گرفته، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی در استان در این بازه زمانی در زمینه‌هایی از قبیل صنعت و معدن، خدمات و گردشگری، ساختمان، حمل‌ونقل و ارتباطات و کشاورزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که بخش صنعت و معدن با ۲۹ طرح رتبه نخست را به خود اختصاص داده و بخش کشاورزی با ۸ طرح، حمل‌ونقل و ارتباطات با ۶ طرح، ساختمان با ۴ طرح و گردشگری با ۲ طرح در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش صنعت به میزان ۶۸۴.۳ میلیون دلار صورت گرفته است. سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل و ارتباطات با ۴۷.۸ میلیون دلار، کشاورزی با ۲۸.۹ میلیون دلار، ساختمان با ۱۰.۲ میلیون دلار و خدمات و گردشگری با ۲.۲ میلیون دلار، به ترتیب در جایگاه‌های بعد قرار می‌گیرند.

حسینی در خصوص اینکه بیشترین سرمایه‌گذاری از سوی چه کشورهایی انجام شده، تصریح کرد: عمده سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۹ ماهه سال جاری توسط سرمایه‌گذاران کشور کره جنوبی ۷۹ درصد در حوزه صنعت صورت پذیرفته است؛ سرمایه‌گذاران کشور چین با ۱۲ درصد، ایرانیان مقیم خارج با ۳.۵ درصد و اتباع کشور افغانستان با ۲ درصد از کل مبلغ سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در رتبه‌های بعد قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین افغانستان با دارا بودن ۶۲ درصد سرمایه‌گذاران خارجی در استان از نظر تعداد سرمایه‌گذار رتبه نخست و در تعداد طرح سرمایه‌گذاری خارجی ۵۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری انجام شده مبلغ یک میلیارد دلار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به این رقم برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.