انتخابات

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از این استان به عنوان یکی از پرمخاطره ترین استان های کشور نام برد و گفت: سمنان جز پنج استان پرحادثه در کشور است.

سمنان پنجمین استان پرمخاطره در کشور

به گزارش قدس آنلاین، حسین درخشان ۱۸ دی ماه در دیدار با مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار کرد: یکی از موثرترین اقدامات در جهت کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث این است که دستگاه‌های تصمیم گیر بر شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرخطر تمرکز کرده و برای مدیریت حوادث در این نقاط، اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان سمنان با استفاده از حداکثر ظرفیت، در جهت افزایش آمادگی مردم در برابر مخاطرات و کمک به تاب آوری اجتماعی تلاش می‌کند.
وی افزود: استان سمنان جزو ۵ استان اول کشور در وقوع حوادث است و با توجه به تنوع حوادث، در سمنان نیازمند نگاه و توجه ویژه در امر پاسخ به بحران است.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان سمنان تاکید کرد: یقینا هلال احمر با استفاده از نیروی امدادی ماهر و توانمند خود به عنوان بازوی اجرایی موثر در موضوع مدیریت بحران حضور خواهد داشت اما برای ارتقای سطح آمادگی خانوارها در برابر حوادث و همچنین کاهش آسیب مخاطرات، به توسعه آموزش‌های عمومی در جامعه و همچنین توسعه انبارهای امدادی و پشتیبانی با حمایت‌ ویژه مجموعه مدیریت بحران استان نیاز داریم.
مانورهای ساعت صفر در راه است

طاهریان مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز در این دیدار گفت: تلاش ما و مجموعه مدیریت بحران بر این بوده که حضور نیروهای امدادی را در محل حوادث تقویت کنیم.

وی افزود: اقدامات خوبی در بخش سندهای بالادستی انجام شده و در آینده نیز سند کاهش و همچنین سند آمادگی و پاسخ در برابر مخاطرات با رویکرد جدید تدوین و اجرا خواهد شد.

طاهریان گفت: در حال حاضر دستگاه‌های امدادی ما نیازمند نوسازی، تقویت و به روز کردن تجهیزات و امکانات خود هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ضمن تمجید از حضور به موقع و موثر نیروهای هلال احمر در حوادث عنوان کرد: در حوزه امداد و نجات، جمعیت هلال احمر سمنان بسیار خوب ورود پیدا کرده و با حضور نیروهای آموزش دیده و ماهر خود در بسیاری از حوادث سربلند بوده است.

طاهریان با اشاره به اهمیت ارتقای کیفی امدادرسانی و بالابردن سرعت پاسخ به حوادث افزود: امیدواریم جمعیت هلال احمر در برنامه‌های میان مدت و بلند مدت خود توسعه پایگاه‌های امدادی را مدنظر قرار دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان در پایان گفت: در آینده نزدیک مانورهای صفر شهرستانی را در پیش خواهیم داشت و میزان آمادگی هر یک از دستگاه‌های اجرایی و امدادی را در زمان وقوع بحران مورد سنجش قرار خواهیم داد.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.