انتخابات

رییس مرکز اسلامی گلستان گفت: اولین همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

گلستان میزبان همایش نقش مذاهب در بازآفرینی تمدن اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم اظهار داشت: این همایش سه‌شنبه و چهارشنبه جاری در سالن همایش‌های جامعه المصطفی العالمیه گرگان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: در این همایش ملی اندیشمندان و شخصیت‌های برجسته و علمی امامیه، احناف و شوافع حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: مهمترین هدف این همایش، تحقق بخشیدن منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

رییس مرکز اسلامی گلستان گفت: رکن اصلی رسیدن به تمدن نوین اسلامی، وحدت امت اسلامی است.

دیلم بر حرکت رو به جلو با دستورات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی تاکید کرد و افزود: در این مسیر باید وحدت، همدلی و تقریب مذاهب اسلامی را هدف اصلی قرار دهیم.

وی با اشاره به برگزاری سه کمیسیون کلام، فقه و زنان در این همایش ملی، ادامه داد: در کمسیون کلام، شبهات آتئیسم‌ها و خداناباوران مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: در کمیسیون فقه، جایگاه و شرایط حاکم و روابط متقابل حاکم و مردم و اذن حاکم و نماینده حاکم در نماز جمعه و عیدین مطرح و بررسی و در کمیسیون بانوان نیز زیست عفیفانه و حجاب و عفاف با نگاه به تمدن نوین اسلامی و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دیلم یادآور شد: پیش از این همایش برای هر یک از کمیسیون‌ها، در شهرهای مختلف استان، ۲ پیش همایش برگزار شده است.

رییس مرکز اسلامی گلستان گفت: در این همایش ۵۰ مهمان از استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، تهران، قم و مازندران و علمای شیعه و سنی استان حضور خواهند داشت.

در برگزاری این همایش ملی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، موسسه مذاهب اسلامی قم، استانداری گلستان، مرکز اسلامی استان، جامعه المصطفی العالمیه، حوزه علمیه برادران و خواهران، مرکز تخصصی حضرت ولیعصر (عج)، مدرسه علمیه تخصصی الزهرا (س) گرگان و دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس، همکاری خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.