حجت‌الاسلام عباسی، راهبرد آموزشی المصطفی را تقویت ارتباط فرهنگی و برادری میان کشورهای مختلف دانست و تصریح کرد: احترام به مذاهب، ادیان و فرهنگ‌های مختلف، راهبرد اساسی المصطفی و دانش‌پژوهان این مرکز است.

راهبرد آموزشی جامعه المصطفی، تقویت ارتباط فرهنگی و برادری میان کشورهای مختلف است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی عصر روز پنجشنبه هفتم دی‌ماه در دیدار مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه، گزارشی از فعالیت‌های علمی و دانشی المصطفی ارائه کرد و افزود: جامعه المصطفی العالمیه این آمادگی را دارد تا به عنوان یک حلقه وصل میان مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران و سایر مراکز علمی دنیا نقش‌آفرینی کند.

وی اظهار کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی با رویکرد ارتقای دوستی و برادری میان ملت‌ها، آمادگی دارد به عنوان حلقه وصل میان مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور عمل کند. امیدواریم این دیدار فرصت مناسبی برای آغاز دور جدیدی از همکاری‌های علمی دوجانبه را فراهم آورد.

استاد جامعه المصطفی العالمیه افزود: دانشگاه بین‌المللی المصطفی به دانشجویان غیر ایرانی اختصاص دارد و عضو فعال اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۱۵۰ رشته، گرایش و مقطع در جامعه المصطفی، اظهار کرد: این رشته‌ها در سه حوزه دانشی اصلی علوم اسلامی، علوم انسانی و زبان و فرهنگ‌شناسی به دانش‌پژوهان المصطفی ارائه می‌شود.

رئیس المصطفی با تأکید بر حضور طلاب و فراگیران مذاهب مختلف اسلامی و سایر ادیان در واحدهای جامعه‌المصطفی، اظهار کرد: المصطفی با بیش از ۳۰۰ دانشگاه و مرکز علمی در داخل و خارج از ایران قرارداد همکاری داشته و دوره‌های آموزشی و همایش‌های بین‌المللی مشترک را با همکاری این مراکز برگزار می‌کند. همچنین مرکز آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی سالانه پذیرای چند هزار نفر از اساتید و دانش‌پژوهان از سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام عباسی، راهبرد آموزشی المصطفی را تقویت ارتباط فرهنگی و برادری میان کشورهای مختلف دانست و تصریح کرد: احترام به مذاهب، ادیان و فرهنگ‌های مختلف، راهبرد اساسی المصطفی و دانش‌پژوهان این مرکز است.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، مشاور فرهنگی وزیر امورخارجه، جامعه المصطفی العالمیه را از مراکز علمی پیشرو علوم انسانی اسلامی و حوزوی در کشور و جامعه بین‌الملل معرفی کرد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.