رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ما در حال اصلاح قانون هستیم و به دنبال این هستیم محدودیت هایی در منابع مالی بانک هایی که به تکالیفشان عمل نمی کنند از طریق بانک مرکزی اعمال شود که یکی از راهکارهای مهم کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک های متخلف است که جوابگو خواهد بود.

اصلاح قانون برای مجازات بانک‌های متخلف در اعطای تسهیلات مسکن

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار قدس در خصوص عملکرد بانک‌ها در تخصیص 20 درصد کل حجم تسهیلات به بخش مسکن، گفت: اگر بخواهیم عملکرد بانک‌ها را ارزیابی کنم باید بگویم که بانک‌ها تنها 20 درصد از تکالیفی که برای آنها مشخص شده بود را انجام دادند و کوتاهی بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن بسیار محرز است.

وی افزود: ما به قوه قضاییه و وزارت راه نامه نوشتیم و در جلسه با شورای عالی مسکن بارها این مساله را مطرح کرده‌ایم و رئیس جمهور شخصا تکالیف را مشخص کردند و عملکرد بانک‌ها کمی بهتر شده است ولی بانک ها باز هم سرپیچی می‌کنند.

رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال اصلاح قانون هستیم و به دنبال این هستیم محدودیت هایی در منابع مالی بانک هایی که به تکالیفشان عمل نمی کنند از طریق بانک مرکزی اعمال شود که یکی از راهکارهای مهم کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک های متخلف است که جوابگو خواهد بود. ساخت مسکن محرک بزرگی برای اقتصاد است و متاسفانه بانک ها در اجرا و ساخت مسکن دست اندازی دارند و کوتاهی بانک ها در ارائه تسهیلات مسکن بسیار محرز است و باید با اعمال محدودیت در منابع مالی نظیر کاهش قدرت تسهیلات دهی بانک های متخلف، آن ها را ملزم به پرداخت تسهیلات سهم ساخت مسکن کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک‌ها دوست دارند پول را در جایی سرمایه‌گذاری کنند که سریع تر به آنها باز گردد چراکه بازپرداخت تسهیلات مسکن 20 ساله است، بنابراین بانک‌ها انگیزه ای برای ارائه تسهیلات مسکن ندارند و منابع را در جایی سرمایه گذاری می‌کنند که سال بعد 23 درصد یا 40درصد به آنها باز گردد.

رضایی کوچی «مسکن» را محرک اقتصاد دانست و عنوان کرد: ساخت مسکن می تواند اشتغال کارگران و شرکت های تولیدی را رونق ببخشد و برای ساخت مسکن 100 متری در یکسال، به طر میانگین نزدیک به دو و نیم نفر مشغول به کار می شوند و اگر یک میلیون مسکن در سال ساخته شود، دو و نیم میلیون نفر مشغول به کار خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.