آیین اهدای جوایز هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

آیین اهدای جوایز دوسالانه ملی خوشنویسی ایران برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین اهدای جوایز هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران روز گذشته جمعه ۲۹ دی‌ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در قزوین و امام جمعه این استان، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان فرهنگی استان قزوین برگزار شد. در این آئین از برگزیدگان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران تجلیل شد.

در این آیین از فاطمه کاظمی، اعظم ابهرچایی، ایمان وکیلی مطلق، گوهر همایی مقدم، مجتبی رحمدار، میثم صدری، حمیدرضا خداکرمی، طیبه ازندریانی در بخش «شکسته نستعلیق» تجلیل شد.

عادل زارعی آبریز توانست رتبه سوم بخش شکسته نستعلیق را به دست آورد. امیر دانش مراغی توانست رتبه دوم را کسب کند و تندیس دوسالانه خوشنویسی ایران در رشته شکسته نستعلیق نیز به زهرا عظیمی اهدا شد.

در بخش «ثلث» نیز از لیلا مژدگانلو، نفیسه تقوی، محمدحسن طاهری، افشین نجفی بهزاد، علی سلطانی نیز تجلیل شد.

احسان کاظمی رتبه سوم بخش ثلث را به دست آورد رحیم خلیلی توانست رتبه دوم را کسب کند و مجید داستانی نفر اول هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران در رشته ثلث شد.

در بخش «نسخ» از زهرا شیرازی پور، سحر فرید، حمید میکانیک، محمد گودرزی، سیدمهدی عدنانی تجلیل شد.

محمد پور قلی زاده رتبه سوم بخش نسخ را به دست آورد. مجید سعید کافی توانست رتبه دوم را کسب کند و محمد نعیم جوادی نفر اول رشته نسخ در هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران در رشته نسخ شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ: بیش از ۷۹۰ اثر به هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران ارسال شد

محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری آئین هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران گفت: هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با مشارکت ارزشمندی که هنرمندان این رشته داشتند با ارسال بیش از ۷۹۰ اثر برقرار شد.

محمد خراسانی‌زاده افزود: تعداد شرکت کنندگان در این دوره تقریبا یک و نیم برابر دوره قبل بود و جوایز به نوعی تقسیم بندی شد تا در بخش های نسخ، ثلث، نستعلیق و شکسته نستعلیق بتوانیم نفرات برتر را انتخاب کنیم.

وی گفت: حوزه نستعلیق و شکسته نستعلیق به چند بخش تقسیم شد و آثار با سخت گیری بسیار زیادی در چند مرحله داوری شد. در مرحله اول هیات داوران بررسی های لازم را در مورد اصل اثر انجام دادند و عده ای از شرکت کنندگان را برگزیدند.

مدیرکل هنرهای تجسمی افزود: در این دوره بنا شد تعداد برگزیدگان نهایی را کمتر کنیم تا کیفیت آثار افزایش یابد و رقابت پیجیده تر شود.

خراسانی زاده تصریح کرد: در مرحله دوم تصمیم بر این شد برای اینکه بتوانیم جریان سیال خط ایرانی را رواج دهیم و روح خوشنویسی در اثر جاری باشد، برگزیدگان به صورت همزمان به حضوری نویسی بپردازند. بخش حضوری نویسی هم مورد داوری قرار گرفت و در نهایت حدود ۱۶۰ اثر در سرای بهشتیان سعد السلطنه قزوین به نمایش درآمد.

آیین اهدای جوایز دوسالانه ملی خوشنویسی ایران برگزار شد
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: افتخار  بزرگداشت استاد علاءالدین تبریزی استاد بزرگ خط نسخ را داریم

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این آئین گفت: در این دوره افتخار برگزاری بزرگداشت استاد علاءالدین تبریزی استاد بزرگ خط نسخ را داریم.

محمود سالاری با اشاره به دریافت آثار فاخر در همه رشته‌ها افزود: امروز در این برنامه بزرگداشت استاد بزرگ خط نسخ که در قرن نهم و دهم موجب افتخار این خط بودند، استاد علاءالدین تبریزی برگزار خواهد شد.

آیین اهدای جوایز دوسالانه ملی خوشنویسی ایران برگزار شدنماینده ولی فقیه در قزوین: هنر یعنی امیدی که خداوند نسبت به  آینده ایجاد می‌کند

در ادامه این آئین آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در این استان و امام جمعه قزوین نیز گفت: اگر مسلمانی بشنود کسی از مسلمانان کمک می‌خواهد (حتی اگر نامسلمان باشد) ولی کسی جواب ندهد مسلمان نیست مثل همان چیزی که از غزه مسلمان می شنویم حتی اگر جایی غیرمسلمان هم شبیه غزه بود باید در قبال او جوابگو باشیم، این کار معنی هنر است.

وی افزود: هنر یعنی امیدی که خداوند نسبت به  آینده ایجاد می‌کند این در حالی است که خیلی اوقات آینده تاریک ترسیم می‌شود اما خدای متعال می‌فرماید زمین به بندگان صالح من ارث می‌رسد این هم نشان‌دهنده هنر خداوند متعال است.

در آیین اهدای جوایز هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران صورت گرفت؛

اعطای نشان درجه یک هنری به تعدادی از هنرمندان توسط وزیر فرهنگ

در ادامه این آئین از استاد پگاه به دلیل یک عمر خدمات هنری نیز تجلیل شد.

در رشته قطعه در بخش نستعلیق سیدمرتضی جعفری رتبه سوم را به دست آورد. سیدرضا مطلبی توانست رتبه دوم را کسب کرد و محمد جواد شکوهی‌فر توانست نفر اول رشته قطعه در بخش خوشنویسی شود.

در رشته سیاه مشق سید رسول آقامیری توانست رتبه سوم را کسب کند. هادی سید خوانی رتبه دوم را کسب کرد و حمید احمدی توانست نفر اول این بخش شود.

در بخش چلیپا، محمد جواد اسدی رتبه سوم را کسب کرد. حامد فقیهی توانست در این رشته نفر دوم شود و مصطفی عابدینی  توانست جایگاه نخست را از آن خود کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.