تحولات منطقه

طی مراسمی با حضور معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ۱۲ کانال تلویزیونی در استان همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) افتتاح شد.

افتتاح ۱۲ کانال تلویزیونی در خراسان رضوی برای تبلیغات انتخابات
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، طی مراسمی چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه در محل تالار شهر مشهد با حضور سیدهادی طباطبایی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی و دیگر مدیران، ۱۲ کانال تلویزیونی حوزه‌های انتخاباتی استان افتتاح شد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی  گفت: صلاحیت ۸۴۴ نفر در خراسان رضوی تایید شد اما بررسی شکایات در شورای نگهبان ادامه دارد.

سید هادی طباطبایی افزود: تبلیغات از روز سوم اسفند ماه شروع می‌شود و تا پایان روز نهم اسفند ماه ادامه دارد و در تمام حوزه‌ها محل‌هایی برای نصب پوسترهای نامزدها در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰ پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نامزدها در حوزه انتخاباتی مشهد می‌توانند ۱۳ ستاد انتخاباتی در ۱۳ منطقه شهرداری راه‌اندازی کنند و بیشتر از آن بعنوان تخلف تبلیغاتی مطرح می‌شود.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار نفر در ۴ هزار و ۶۰۰ شعبه اخذ رای کار اجرایی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند و برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۴ هزار و ۵۴۵ شعبه اخذ رای در استان تعبیه شده است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در انتخابات اسفندماه امسال امکان تبلیغات در شبکه‌های تلویزیونی برای نامزدها وجود دارد، اظهار کرد: بر این اساس نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از تمام حوزه‌های دوازده‌گانه خراسان رضوی می‌توانند از این فرصت برای گفت‌وگو با مردم حوزه انتخابیه خود استفاده کنند.

محسن نصرپور از آغاز پخش محتوای تبلیغاتی نامزدها همزمان با شروع سراسری تبلیغات در اسفندماه خبر داد و افزود: نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برای پخش تبلیغ خود در تلویزیون، باید در سامانه تبلیغات به نشانی https://em۱۴۰۲.ir/login ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: طبق مصوبات ستاد انتخابات سازمان صداوسیما و هماهنگی صورت‌گرفته با ستاد انتخابات کشور، هر نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این دوره از انتخابات فرصت دارد در مدت زمان ۲۰ دقیقه و در قالب یک کلیپ به معرفی برنامه‌های خود بپردازد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های رسانه‌ای و چارچوب‌های مربوطه برای تولید محتوای نامزدها تأکید کرد و گفت: محتواهای تولیدی باید پنج روز قبل از آغاز تبلیغات به مرکز صداوسیمای خراسان رضوی ارسال شود تا برنامه‌ریزی برای بازبینی و پخش آنها در موعد مقرر انجام گیرد.

نصرپور ادامه داد: بستر لازم برای انتشار محتوای مربوطه در صداوسیمای مرکز استان فراهم است و زمان پخش و تعداد دفعات بازپخش در طول شبانه‌روز به صورت برابر برای تمامی نامزدهای انتخابات در هر کدام از حوزه‌های انتخابیه استان و طبق قرعه‌کشی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه امکان بارگذاری محتواها در تلوبیون نیز وجود دارد، عنوان کرد: طبق دستور آقای جبلی، رئیس رسانه ملی، برای همه نامزدها یک صفحه در تلوبیون هم اختصاص یافته است.

نصرپور با بیان اینکه مقدمات و راهکارهای راه‌اندازی کانال‌های تلویزیونی ویژه حوزه‌های انتخابیه از مرداد امسال آغاز شد، خاطرنشان کرد: جلسات کارشناسی زیادی تشکیل شد تا طرح نهایی مصوب و نوع تجهیزات مشخص شود. پس از کارشناسی تجهیزات و برگزاری مناقصه، از محل اعتبارات سازمان صداوسیما تجهیزات خریداری و تحویل صداوسیمای استان‌ها شد. واگذاری تجهیزات به تعداد حوزه‌های انتخابیه و فرستنده‌های پوشش‌دهنده هر حوزه بستگی دارد و مقرر است فای

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.