رئیس شبکه دامپزشکی خواف گفت: از ابتدای امسال ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی پرورش داده شده به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان حمل شده‌اند.

حمل بیش از ۴ میلیون قطعه مرغ گوشتی از خواف به کشتارگاه‌های داخل و خارج استان

به گزارش قدس خراسان، فرهاد منصوری با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه امسال، پرورش ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در شهرستان خواف انجام شد، اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه امسال نظارت بهداشتی بر جوجه‌ریزی، پرورش و بارگیری ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی پرورش یافته در مرغداری‌های صنعتی شهرستان خواف انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف افزود: این نظارت‌ها شامل نظارت بر ضدعفونی مرغداری، ورود جوجه یک روزه، واکسیناسیون بررسی بیماری‌ها و نمونه‌برداری و صدور مجوزهای بهداشتی حمل به کشتارگاه و... است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت تعداد ۳۲۸۰ محموله مرغ زنده با اخذ مجوزهای بهداشتی لازم و ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی پرورش داده شده به مقصد کشتارگاه‌های داخل و خارج استان حمل شده‌اند.

منصوری گفت: در این بازه زمانی بیش از ۸ میلیون کیلوگرم گوشت سفید، محصول پروش دهندگان طیور گوشتی شهرستان خواف به مصرف خانوار رسیده است.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف عنوان کرد: شهرستان خواف دارای ۷۰ واحد مرغداری فعال و دارای مجوز است که ظرفیت پرورش  یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی را در هر دوره دارا هستند.

وی در ادامه از واکسیناسیون رایگان  ۷۶۱ هزار و ۷۶۴ رأس دام علیه بیماری‌های واگیر و مشترک انسان و دام در ۹ ماه امسال، توسط اکیپ‌های شبکه دامپزشکی خواف خبر داد.

منصوری اظهار کرد: شهرستان خواف، با دارا بودن بیش از ۱۰۰ واحد دامی و روستایی از جمله وسیع‌ترین شهرستان‌های استان است.

رئیس شبکه دامپزشکی خواف افزود: واکسیناسیون دام‌ها یکی از مهمترین راه‌های  کمک به دامداران و کنترل بیماری‌های دامی و مشترک دام‌ها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.