آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با بررسی دوباره آب تصفیه شده نیروگاه فوکوشیما توسط گروهی از کارشناسان مستقل از ۱۱ کشور جهان، بار دیگر بر استاندارد بودن این آب تاکید کرد.

آژانس انرژی اتمی بار دیگر بر استاندارد بودن آب تصفیه شده فوکوشیما تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه اعلام کرد تخلیه آب رادیواکتیو تصفیه‌شده ژاپن از نیروگاه هسته‌ای آسیب‌دیده فوکوشیما به دریا با استانداردهای ایمنی بین‌المللی مطابقت دارد، این گزارش تاکید می کند بررسی جدید، اولین گزارش کامل آژانس که هم‌زمان آغاز راهاسازی آب در تابستان گذشته منتشر شد را تایید می‌کند.

این استانداردها مرجع جهانی برای محافظت از مردم و محیط زیست در برابر اثرات مضر تشعشعات یونیزان هستند.

گزارش جدید آژانس انرژی اتمی، بر اساس یک ماموریت بازبینی در ماه اکتبر (مهر- آبان) توسط کارگروه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متشکل از مقامات آژانس و کارشناسان مستقل از ۱۱ کشور از جمله چین است که در حال حاضر ممنوعیت واردات محصولات دریایی ژاپن را اعمال می‌کند.

گروه ضربت، تأسیسات و تجهیزات تخلیه آب را بررسی کرد که با سیستم پردازش مایع که اکثر رادیونوکلئیدها به جز تریتیوم را حذف می کند، تصفیه شده بود و با مقامات اپراتور نیروگاه، سازمان تنظیم مقررات هسته ای و دولت ژاپن گفت‌وگو کرد.

ژاپن از اوت (شهریور ۱۴۰۲) سال گذشته میلادی تاکنون در مجموع ۲۳ هزار و ۴۰۰ تن از این آب را تخلیه کرده است.

دولت ژاپن دفع فاضلاب تولید شده در فرآیند خنک کردن سوخت ذوب شده راکتور و مخلوط با باران و آب های زیرزمینی را گامی کلیدی در از بین بردن نیروگاه فوکوشیما دایچی می داند که دچار ذوب هسته ای ناشی از زلزله و فاجعه سونامی سال ۲۰۱۱ شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.